یکشنبه 9 تیر 1387

مذاکرات امنیتی ایران و سوریه درتهران برگزارشد، هاشمی به سوریه می‌رود، مهر

اعضای هیئت امنیتی جمهوری عربی سوریه که به دعوت وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده اند، طی روزهای گذشته با مقامات امنیتی و انتظامی کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این هیئت که به ریاست سرلشگر "فؤاد سلطان" مدیر اداره عملیات و سرتیپ "محمد حسن فؤاد مختار" مدیر اداره ساماندهی و مدیریت وزارت کشور سوریه از روز دوشنبه 3 تیرماه تا روز جمعه 7 تیرماه جاری در ایران به سر بر می برد، طی دیدارهای جداگانه با مدیر کل بین الملل وزارت کشور، مدیر کل پلیس اینترپل و جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درخصوص موضوعات مشترک و مورد علاقه طرفین به گفتگو پرداخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براساس این گزارش، هیئت امنیتی جمهوری عربی سوریه در دیدار با احمد حسینی مدیر کل بین الملل وزارت کشور ایران از مهندس سیدمهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور برای سفر به سوریه دعوت به عمل آورد که این دعوت مورد موافقت قرار گرفت. این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

همچنین هیئت امنیتی سوریه طی حضور چند روزه خود در تهران در مراسم گشایش نمایشگاه "ایپاس" در محل نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کرد.

سفر هیئت امنیتی سوریه به تهران و دیدار با مقامات امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی در پی گفتگوهای وزیران کشور دو طرف در حاشیه نشست همسایگان عراق در کویت و پیگیری کارشناسان وزارت کشور در حاشیه دهمین کمیسیون عالی مشترک دو کشور در دمشق صورت گرفته است.

وزیر کشور سوریه در دیدار با همتای ایرانی خود در نشست همسایگان عراق بر گسترش و ارتقای همکاری ها و اجرایی شدن هر چه بیشتر موافقت نامه همکاری میان دو دولت در زمینه فعالیت نیروی انتظامی که در مورخه 2 مهرماه 1369 منعقد گردیده بود، تأکید کرد.

این موافقت نامه به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مذاکرات امنیتی ایران و سوریه درتهران برگزارشد، هاشمی به سوریه می‌رود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016