سه شنبه 18 تیر 1387

گزارشی از بزرگداشت ۱۸ تير در شيراز، خبرنامه شيراز

به گزارش خبرنامه ی شيراز ديروز سه شنبه به مناسبت ۱۸ تير بزرگداشتی از سوی شاخه ی فارس سازمان مجاهدين انقلاب شاخه ی فارس در شيراز برگزار گرديد که با استقبال خوب دانشجويان و مردم عادی همراه شد. در اين مراسم ابتدا دکتر تاجرنيا نماينده ی مجلس ششم به ايراد سخنرانی پرداخت. وی ابتدا به يادآوری اتفقاقات ۱۸ تير ۷۸ پرداخت و چگونگی وقوع آن را برای حاضرين تشريح کرد. وی با بيان اينکه اين حادثه در اعتراض به توقيف روزنامه ی سلام اتفاق افتاد آن را يک تصفيه حساب از سوی نيروهای اقتدارگرا با دانشجويان که مسبب ۲ خرداد بودند دانست و از آقای خاتمی نقل کرد که گفته بود ۱۸ تير انتقام کشف قتل های زنجيره ای بود. وی در بخش ديگری از سخنانش برخوردهای قضايی صورت گرفته با دانشجويان پس از ۱۸ تير را بسيار اسف بارتر از وقايع ۱۸ تير دانست و بيان داشت اينکه امروزه به علت اختلاف مجلس و قوه ی قضاييه برخی به دفاع از قوه ی قضاييه می پردازند نبايد باعث شود که برخوردهای زننده ی همين مسئولين قوه ی قضائيه را با دانشجويان از ياد ببريم. دکتر تاجرنيا در بخش ديگری از سخنانش با بيان اينکه در دولت خاتمی شکايت وزارت اطلاعات از روزنامه ی سلام پس گرفته شد ولی صدا و سيما اين امر را پوشش نداد بر تنها و بی ياور بودن خاتمی و يارانش تاکيد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بخش ديگر مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص يافت در اين قسمت يکی از شرکت کنندگان با يادآوری اينکه حرکات راديکال يعنی حرکات ريشه ای و تنها به معنای تندروی محض نيست، ابراز داشت برای اصلاح يک ساختار ابتدا بايد قسمتی از آن را نفی کرد تا به اصلاح آن پرداخت و شما به عنوان اصلاح طلب مشخصا چه بخشی ازساختار حاکميت را نفی می کنيد تا به اصلاح آن بپردازيد. وی همچنين گفت که فضای دانشگاه در سال اخير بسيار مناسب برای فعاليت سياسی شده است و ادامه داد که ديگر دانشگاه به گفتمان اصلاح طلبی توجهی نشان نمی دهد و هر چند اصلاحات گامی به پيش بود ولی تاريخ مصرف آن گذشته است. وی ادامه داد که ۱۸ تير نقطه ی عطفی در فضای سياسی ايران بود که برای اولين بار فضا را باز کرد تا به اموری مانند صدا و سيما و بنياد مستضعفان و ... پرداخته شود که پيش از اين جرأت پرداختن به آنها نبود.

تاجرنيا نيز در پاسخ با بيان اينکه چرا شما به ديگر گروه‌های حکومت نمی‌پردازيد و فقط اصلاح طلبان را نفی می کنيد باز هم تاکيد کرد که ما معتقديم بايد در ساختار نظام حرکت کرد و اصلاحات خدمات بسياری را به جامعه کرده است هرچند کوتاهی هايی نيز بوده است. تاجرنيا ادامه داد ما برای ماندن در قدرت به مردم پشت نکرديم ولی ماندن در قدرت کار سختی نبود. می توانستيم به رهبری نامه ننويسم.ميتوانستيم تحصن نکنيم. ولی در عوض ميبينيد که برخی از نمايندگان مجلس هفتم فساد اخلاقی و مالی داشتند ولی به راحتی تاييد صلاحيت شدند و نماينده ی مجلس هشتم هم گشتند.

به نقل از [خبرنامه شيراز]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از بزرگداشت ۱۸ تير در شيراز، خبرنامه شيراز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016