یکشنبه 30 تیر 1387

معاون رئیس جمهوری: ایران با مردم اسرائیل دوست است، فارس

معاون رئیس جمهوری گفت: «ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است. هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست و این افتخار است. ما مردم آمریکا را از برترین ملت های دنیا می دانیم. »

اسفندیار رحیم مشایی دیروز در رزمایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری گفت: «دوره آنکه کسی بخواهد دینی را بر دنیا حاکم کند گذشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنیای امروز گوش هایش بیشتر از همیشه تاریخ باز است که زیباترین پیام ها را بشنود.» معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: «ما با هیچ کس در دنیا جنگ نداریم. ما در هشت سال جنگ فقط دفاع کردیم و حتی یک روز هم نجنگیدیم. دکتر صادق زیباکلام (استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران) در این خصوص تصریح کرد: «ساده ترین مطلبی که در خصوص اظهارات رحیم مشایی قابل بیان است، این پرسش است که مگر دولت اسرائیل از ملت اسرائیل جدایی پذیر است چرا که همین ایهود اولمرت و کابینه وی منتخب مردم اسرائیل هستند.» به باور زیباکلام، نتیجه منطقی و طبیعی اظهارات مشایی این است که دولت و حاکمیت اسرائیل را نیز به رسمیت شناخت. این استاد دانشگاه می گوید: «دولت حاکم بر اسرائیل که از یک کشور خارجی یا به زور کودتا و سرنیزه که نیامده است بلکه به نمایندگی از همین ملت اسرائیل است که حاکمیت دارد.»

وی ادامه می دهد: «فراموش نکنیم زمانی که سیدمحمد خاتمی با یک شاخه زیتون در مقابل کریستین امانپور ایستاد یا زمانی که عطاءالله مهاجرانی فقط یک صحبت ساده در خصوص تنش زدایی با آمریکا بیان کرد، چه توفانی از سوی جناح راست علیه این دو نفر ایجاد شد در حالی که اخیراً شاهد کلمات و عبارات بسیار دوستانه ای از سوی دولتمردان کنونی در قبال آمریکا و اسرائیل هستیم و هیچ اتفاقی هم نمی افتد.» زیباکلام تاکید می کند: «مشایی وقتی می گوید ما دوستدار ملت اسرائیل هستیم، نمی تواند بگوید منظورش دولت اسرائیل نبوده چرا که مردم از جغرافیا و حاکمیت خود جدایی ناپذیرند.»وی با این حال چنین اظهاراتی را به فال نیک می گیرد و بر این باور است که اظهاراتی از این دست باید خیلی زودتر از اینها بیان می شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون رئیس جمهوری: ایران با مردم اسرائیل دوست است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016