چهارشنبه 2 مرداد 1387

قشقاوی، سخنگوی جديد وزارت امور خارجه: دستگيری کاراجيچ نقطه عطف در جهت مبارزه با فرهنگ بی‌کيفری است، فارس

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه دستگيری کاراجيچ را يک لحظه تاريخی و فراموش نشدنی دانست که رضايت قاطبه مردم بوسنی و هرزه‌گووين را در بر داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص دستگيری رادوان کارجيچ رهبر سابق صرب‌های بوسنی اظهار داشت: دستگيری اين جنايتکار جنگی که دستانش به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است آن هم بعد از گذشت ۱۲ سال يک لحظه تاريخی و فراموش نشدنی و رخداد مهمی است که تامين‌کننده خواست و رضايت قاطبه مردم بوسنی و هرزه‌گووين و ديگر ملل جهان بويژه مسلمانان به شمار می‌رود که ۱۲ سال انتظار به پای ميز محاکمه کشيدن وی را داشتند.
وی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان سربرنيتسا توسط کاراجيچ و همدستان وی افزود: اميدواريم با دستگيری ديگر جنايتکاران جنگی اين فاجعه ضد بشری که وجدان جامعه بين المللی را خدشه‌دار نموده است اندکی از آلام جانکاه و فراموش‌ناشدنی مردم اين منطقه تسکين يابد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنين ابراز اميدواری کرد که با برگزاری يک دادگاه عادلانه، ابعاد پنهان و ناگفته‌‌های مربوط به جنايات جنگی و نسل‌کشی صورت گرفته عليه مردم مظلوم بوسنی و هرزگوين بيش از پيش برای جهانيان آشکار گردد.
قشقاوی تصريح کرد: دستگيری و محاکمه رادوان کاراجيچ در دادگاه بين‌المللی کيفری يوگسلاوی سابق به عنوان عامل کشتار ۸ هزار نفر از مسلمانان بوسنی در سربرنيتسا در سال ۱۹۹۵ يک نقطه عطف در جهت مبارزه با فرهنگ بی‌کيفری به شمار می‌آيد.

Copyright: gooya.com 2016