شنبه 5 مرداد 1387

قاضی حسينيان: خبرگزاری‌‏ها مشمول قانون مطبوعات نيستند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومی تهران ويژه مطبوعات و سايتهای خبری، گفت:‌ خبرگزاری‌‏ها و سايت‌‏های خبری به دليل اينکه از هيات نظارت بر مطبوعات مجوز فعاليت نمی‌‏گيرند، مشمول قانون مطبوعات نمی‌‏باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سيدحسين‌‏حسينيان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" گفت: بر اساس قانون مطبوعات، نشريات الکترونيکی شامل نشرياتی است که به طور منظم با نام ثابت، تاريخ، شماره و رديف در زمينه‌‏های گوناگون با اخذ پروانه انتشار از هيات نظارت بر مطبوعات منتشر می‌‏شود.
رييس شعبه ۱۰۸۳ ادامه داد: نشريه الکترونيکی بايد طبق ماده يک قانون مطبوعات، تعريف نشريه در مورد آن صادق بوده و در ضمن از هيات نظارت بر مطبوعات پروانه انتشار دريافت کرده باشد، که در اين صورت مشمول قانون مطبوعات خواهد بود.
قاضی حسينيان تصريح کرد: در صورت وجود اين دو شرط، رسيدگی به اتهامات مدير مسوول، طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی به صورت علنی و با حضور اعضای هيات منصفه برگزار شده و قانون مطبوعات بر آن حاکم است.
وی تفاوت نشريات الکترونيکی با نشريات غيرالکترونيکی را انتشار نيافتن نشريات الکترونيکی بر روی کاغذ عنوان کرد و اظهار داشت: البته اين امر منافاتی با انتشار مطالب روزنامه‌‏ها و نشريات غيرالکترونيکی در سايت آن نشريه ندارد.
قاضی حسينيان تصريح کرد:‌‏ خبرگزاری‌‏ها و سايت‌‏های خبری به لحاظ عدم اخذ پروانه از هيات نظارت بر مطبوعات و دريافت مجوز از وزارت ارشاد، نشريه الکترونيکی تلقی نشده و مشمول قانون مطبوعات نمی‌‏باشند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاضی حسينيان: خبرگزاری‌‏ها مشمول قانون مطبوعات نيستند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016