شنبه 5 مرداد 1387

شهاب نيوز در کمتر از چند ساعت فيلتر و رفع فيلتر شد! آفتاب


آفتاب: پايگاه خبری-تحليلی شهاب نيوز در حالی فيلتر شد که وزارت ارتباطات و «شرکت ارتباطات زيرساخت» در جريان فيلترينگ شهاب‌نيوز نبوده‌اند.

شهاب نيوز در خبر اول خود ماجرای فيلترينگ خود را چنين توصيف می کند: در پی شکايت نهاد رياست‌جمهوری و پيگيری مجدّانه اين شکايت از انواع روش‌های مختلف؛ پايگاه خبری ـ تحليلی «شهاب‌نيوز» از پيش از ظهر امروز شنبه پنجم مردادماه ۱۳۸۷ فيلتر شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار شهاب‌نيوز، فيلترينگ پايگاه خبری ـ تحليلی شهاب‌نيوز که با فکس مستقيم دستور فيلترينگ به حدود ۳۰ مرکز ارايه خدمات اينترنت در سراسر کشور صورت گرفته در حالی است که وزارت ارتباطات و «شرکت ارتباطات زيرساخت» در جريان فيلترينگ شهاب‌نيوز نبوده‌اند.

بر اساس آخرين پيگيری‌های هيات مديره شهاب‌نيوز و همکاری بسيار مناسب و قابل تقدير عزيزان دستگاه قضايی و شرکت ارتباطات زيرساخت؛ دستور لغو فيلترينگ سايت هم توسط دفتر اينترنت دادستانی محترم تهران، هم توسط مديريت محترم شرکت ارتباطات زيرساخت و هم توسط شعبه محترم ۱۲ بازپرسی کارکنان دولت که مسئول رسيدگی به مسايل سايت‌های اينترنتی است صادر شده و از ساعت ۱۴:۳۰ امروز شنبه، فرآيند لغو فيلترينگ آغاز شده است.

با توجه به اظهارات مقامات مسئول در دستگاه قضايی، وزارت ارتباطات و شرکت‌های خدمات دهنده اينترنتی و همچنين با توجه به اين که فرآيند لغو فيلترينگ شهاب‌نيوز از ساعت ۱۴:۳۰ امروز آغاز شده است، به نظر می‌رسد که سايت‌ شهاب‌نيوز حداکثر تا شامگاه امروز شنبه در تمام نقاط کشور قابل دسترسی بوده و مشکل فيلترينگ به طور کامل رفع شده باشد. با اين حال از کاربران گرامی موکداً درخواست می‌شود در صورتی که تا شامگاه امروز برای استفاده از شهاب‌نيوز همچنان نيازمند استفاده از فيلترشکن بودند، مراتب و نام شرکت خدمات دهنده اينترنتی خود را حتماً با ايميل info@shahabnews.com به مديريت سايت اطلاع دهند. توجه به اين نکته ضروری است که بر اساس دستور مقام محترم قضايی، فيلترينگ شهاب‌نيوز از هم‌اکنون غيرقانونی است.

پايگاه خبری «شهاب‌نيوز» به صورت ويژه از مسئولان محترم دستگاه قضايی مخصوصاً نهاد رياست معظم قوه قضائيه حضرت آيت‌الله هاشمی شاهرودی، مسئولان محترم دفتر اينترنت دادستانی تهران، دادسرای کارکنان دولت و همچنين به صورت ويژه از شرکت ارتباطات زيرساخت و مسئولان خدوم و فهميده آن کمال قدردانی را به عمل می‌آورد. و اميدوار است که همچنان بتواند محکم و پرقدرت در مسير اطلاع‌رسانی درست و حقيقی در راستای منافع کشور و نظام گام بردارد.

گفتنی است که مديرمسئول سايت شهاب‌نيوز در اواسط ماه گذشته بر اساس احضاريه بازپرسی محترم کارکنان دولت در محضر دادگاه حاضر و به شکايت غيرقابل انتظار نهاد رياست‌جمهوری پاسخ گفته بود. با اين حال اميدوار بود که بر اساس گفته‌های صريح آقای احمدی‌نژاد و وزير ارشاد مبنی بر اين که دولت از هيچ رسانه‌ای شکايت نکرده و نخواهد کرد؛ شکايت نهاد رياست‌جمهوری از شهاب‌نيوز پس گرفته شود. مخصوصاً آن که اين شکايت به دليل انتشار خبری صورت گرفته که در ده‌ها رسانه رسمی و غيررسمی از جمله پايگاه اطلاع‌رسانی نهاد رياست جمهوری هم منتشر شده است!

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شهاب نيوز در کمتر از چند ساعت فيلتر و رفع فيلتر شد! آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016