دوشنبه 7 مرداد 1387

واکنش کانون مدافعان حقوق بشر به اعدام ۲۹ نفر در تهران


کانون مدافعان حقوق بشر با صدور اطلاعيه‌ای به اعدام ۲۹ نفر در زندان اوين واکنش نشان داد. متن اطلاعيه به شرح زير است:

هموطنان عزيز
بنا بر اخبار نشر شده در تاريخ ۶/۵/۱۳۸۷ ، ۲۹ نفر در زندان اوين به دار آويخته شدند . برابر اظهارات مسئولين قوه قضائيه ، قتل عمد ، تجاوز ، سرقت مسلحانه و... تحت عنوان اراذل و اوباش از اتهامات مطروحه بوده است . کانون مدافعان حقوق بشر

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اولا" : از جعل عناوينی مانند اراذل و اوباش نظر به اصل قانونی بودن جرم و مجازات و فقدان عنوان فوق در مسائل کيفری اعلام نگرانی عميق می نمايد . متأسفانه در سالهای اخير در ايران تعدادی بطور دسته جمعی اعدام گرديدنــد ، اين امر تا آنـــجا پيش رفته که مع الاصف ، ايران از لحاظ تعداد اعدام شدگان در جهان رتبه دوم را دارا می باشد .
ثانيا" : صرفنظر از ماهيت اعمال ارتکابی ، نحوه دستگيری و محاکمه ، مرجع صالح و مراحل دادرسی و حق داشتن وکيل ، از جمله حقوق مسلم متهمين بوده که هيچ مقامی حق سلب آن از متهمين را نداشته و در صورت وقوع ، متخلف قابل تعقيب خواهد بود . به نظر می رسد اعدام شدگان از سيستم دادرسی منصفانه بی بهره بوده اند .
کانون مدافعان حقوق بشر بنا بر اهداف خود در دفاع از حقوق بنيادين انسانی با نوع مجازات اعدام مخالف بوده و معتقد است به تبعيت از سازمان ملل متحد ، اعدام بايد از فهرست مجازات تمامی کشورها حذف گردد، زيرا اعمال مجازات اعدام هيچ تأثيری در کاهش جرم نداشته ، بلکه در دراز مدت موجب تشديد مجازات خواهد گرديد .

کانون مدافعان حقوق بشر
۷/۵/۱۳۸۷

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واکنش کانون مدافعان حقوق بشر به اعدام ۲۹ نفر در تهران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016