شنبه 12 مرداد 1387

تلاش برای همگرايی اصولگرايان اصيل و اصلاح‌طلبان معتدل، تابناک

ناطق نوری در تماس و ديدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، سيدمحمد خاتمی و مهدی کروبی، از راز دل خود پرده برداشته و دريافته که آنان نيز نگران سرنوشت و آينده کشور هستند و حاضرند جبهه نجات ملی تشکيل دهند. از قرار معلوم در ايام تعطيلات عيد نوروز، خاتمی و ناطق نوری هر دو به يک سفر مشترک می‌روند...

حجت‌الاسلام ناطق نوری، درصدد است با کمک بزرگان نظام، اصولگرايان اصيل و اصلاح‌طلبان معتدل را در راستای تشکيل يک دولت وحدت ملی به هم پيوند زند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«شهروند امروز» نوشت: اين روزها علی‌اکبر ناطق نوری، روحانی بلندپايه اصولگرا، در انديشه هدايت انتخابات رياست‌جمهوری به سوی يک فرد معتدل برای تشکيل «دولت ملی» است. او در نظر دارد که با جمعی از اصولگرايان اصيل و اطلاح‌طلبان معتدل، گروهی تشکيل دهد تا از آن طريق انتخابات رياست‌جمهوری سال آينده را مديريت و آن را از وضعيت کنونی که يک جريان تندرو آن را به دست گرفته، خارج کند. اين چنين است که ناطق نوری در تماس و ديدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، سيدمحمد خاتمی و مهدی کروبی، از راز دل خود پرده برداشته و دريافته که آنان نيز نگران سرنوشت و آينده کشور هستند و حاضرند جبهه نجات ملی تشکيل دهند. از قرار معلوم در ايام تعطيلات عيد نوروز، خاتمی و ناطق نوری هر دو به يک سفر مشترک می‌روند. برای نخستين بار ناطق نوری با سيدمحمد خاتمی مفصل سخن می‌گويد. هر دو روحانی از وضعيت موجود و رويه دولت در امور اقتصادی، اجتماعی و سياسی گله و انتقاد می‌کنند. ناطق نوری در همان ديدار پيشنهاد خود را ارايه می‌کند و درمی‌يابد که خاتمی نيز همراه دغدغه‌های اوست.

پس از اين ديدار بود که با هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان، سخن گفته می‌شود و پس از آن نيز با مهدی کروبی، دبيرکل حزب اعتماد ملی. گويا ناطق نوری، اين سخن خود را نيز با خردمندان جناح راست مانند محمدرضا مهدوی کنی، محمد يزدی و جمعی از مدرسين و اعضای روحانيت مبارز نيز در ميان گذاشته است.

اين نشريه ادامه می‌دهد: اکنون او در تکاپوی آن است که از منظر اصولگرايی، به ايفای يک نقش ديگر بپردازد تا در کنار اصلاح‌طلبان و با مرکزيت اصولگرايان معتدل، يک دولت ملی تشکيل دهد. آنچه تاکنون مشخص شده، ضمن گفت‌وگوها و رايزنی‌ها، ‌تأکيد بر اين است که بايد نه تنها احزاب معتدل، بلکه اشخاص نيز در اين گروه نقش‌آفرين باشند. شايد از همين منظر است که چه بسا جامعه مدرسين، روحانيت مبارز و اصولگرايان معتدل در کنار مجمع روحانيون مبارز و حزب کارگزاران سازندگی بنشينند تا همراه با شخصيت‌هايی مانند سيدمحمد خاتمی، مهدی کروبی، اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد يزدی، محمدرضا مهدوی کنی و محمد موسوی خوئينی‌ها، به کانديدای جامع‌الاطرافی برسند که به گفته آنها، «تأمين‌کننده اهداف مهم نظام باشد و آرامش را به کشور بازگرداند».

اين هفته‌نامه نوشت: بسياری از اشخاص رده اول کشور به ويژه روحانيون بلندپايه، از طرح او حمايت کرده و يادآور شده‌اند که به او در تشکيل اين گروه کمک خواهند کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش برای همگرايی اصولگرايان اصيل و اصلاح‌طلبان معتدل، تابناک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016