جمعه 18 مرداد 1387

عذرخواهی شریعتمداری به خاطر سرمقاله روز چهارشنبه کیهان، شهاب‌ نیوز

در پی سرمقاله روز چهارشنبه کیهان علیه آقای احمدی‌نژاد و توضیح دفتر رهبری انقلاب؛ حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان طی توضیحی که در شماره امروز پنج‌شنبه این روزنامه منتشر شد عذرخواهی کرد.

متن کامل نوشته آقای شریعتمداری که تحت عنوان «فصل الخطاب» منتشر شده، به شرح زیر است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنان روز سه‌شنبه ریاست محترم جمهوری در مجلس شورای اسلامی و یادداشت دیروز نگارنده كه در نقد آن نوشته شده بود بازتاب گسترده و متفاوتی در سطح رسانه ها و محافل سیاسی داشت تا آنجا كه یك مقام مسئول در دفتر رهبرمعظم انقلاب پیرامون اصل ماجرا توضیح كوتاه اما گویایی داد كه متن كامل آن در صفحه اول كیهان امروز چاپ شده است.انتقاد كیهان- كه گلایه دوستانه واژه مناسبتری برای آن است- در دو بخش جداگانه بود.

اول: گلایه از این كه چرا جناب آقای احمدی نژاد در دفاع از وزرای معرفی شده از نظر مبارك رهبرمعظم انقلاب هزینه كرده اند؟ زیرا معرفی وزرا به مجلس و رأی اعتماد یا عدم اعتماد نمایندگان به آنها، راه كارهای تعریف شده قانونی دارد و هزینه كردن از رهبری كه تنها نقطه اتكاء و كانون اعتماد جهان اسلام است ضمن آن كه جفا به جایگاه رفیع رهبر معظم انقلاب است، بیم بهره گیری یك سویه از نظر مبارك ایشان هم می رود و حال آن كه معظم له بسیار فراتر از سلیقه های سیاسی این و آن هستند و نباید در تلاقی سلیقه ها هزینه شوند.

در توضیح دفتر رهبرمعظم انقلاب با ظرافتی درخور تحسین و هشداردهنده به این نكته اشاره شده و آمده است «دیدارهای آقای رئیس جمهور با رهبرمعظم انقلاب اسلامی، دیدارهای كاملاً خصوصی است و طبعاً مطالبی كه در آن جلسات مورد گفتگو و تبادل نظر قرار می گیرد، تابع حكم مربوط به جلسات خصوصی است و هیچ كسی نمی تواند ادعای نقل و یا تحریف مطلبی را داشته باشد» در توضیح بیت معظم له ضمن آن كه استناد به نظر رهبرمعظم انقلاب در جریان رأی اعتماد نهی شده است نگارنده نیز به خاطر نسبت دادن «تحریف نظر رهبری» به ریاست محترم جمهوری مورد ملامت قرار گرفته كه ملامتی به جا و پذیرفتنی است، بنابراین سخت نمی داند كه از قصور خود پوزش بخواهد.

دوم: دومین گلایه یادداشت دیروز كیهان به ریاست محترم جمهوری آن بود كه نظر نقل شده از رهبرمعظم انقلاب با واقعیت منطبق نیست و نظر آقا درباره وزیر پیشنهادی «موافقت» نبوده بلكه «عدم مخالفت» بوده است كه با نظر موافق تفاوت ماهوی دارد. در توضیح دفتر رهبرمعظم انقلاب پیرامون این نكته آمده است؛
«نقل قول جناب آقای رئیس جمهور از مقام معظم رهبری مدظله العالی در رابطه با بعضی از اعضای پیشنهادی مربوط به كابینه، با توجه به مجموعه مذاكراتی كه در این مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نیست و مضمون آنچه ایشان ذكر كرده اند، همان «عدم مخالفت» است.»

بدیهی است كه نظر رهبرمعظم انقلاب برای ما «فصل الخطاب» است و در آن تأكید شده كه نقل قول آقای دكتر احمدی نژاد «با توجه به مجموعه مذاكراتی كه در این مورد صورت گرفته خلاف واقع نیست» كه صدالبته، ایشان بهترین قاضی است اما در عین حال توضیح بیت معظم له بر این نكته نیز تاكید دارد كه مضمون آنچه ایشان ذكر كرده اند همان «عدم مخالفت» است یعنی دقیقاً آنچه كیهان به نقل از رهبرمعظم انقلاب در یادداشت دیروز خود آورده بود.

با توجه به آنچه گذشت، بی تردید می توان نتیجه گرفت كه كیهان یكی از مخاطبان هشدار بیت رهبرمعظم انقلاب بوده است ولی، این هشدار منحصر به كیهان نبود بلكه دیگران نیز به خاطر اشتباهاتی كه مرتكب شده اند مخاطب آن بوده اند. اما، كیهان به نوبه خود نه فقط خطای خویش را نفی نمی كند بلكه خضوع در برابر نظر رهبرمعظم انقلاب را وظیفه خود و وسیله نجات و تقرب به خدای مهربان می داند.

و البته، دیگران نیز كه در این ماجرا لغزیده اند باید هشدار مراد و مقتدای خویش را به گوش جان بسپارند و به هوش باشند كه همه در معرض لغزش و خطا هستیم و چاره ای جز چنگ زدن به ریسمان الهی كه با واسطه رهبرمعظم انقلاب از خاك به ملكوت متصل است نداریم.

و بالاخره، گلایه دیروز نگارنده -آنگونه كه در یادداشت آمده بود- از ارادت اینجانب به برادر عزیزم دكتراحمدی نژاد نمی كاهد و بدخواهانی كه در این میان دندان تفرقه برهم می سایند باید بدانند كه ژاژ می خایند...

حسین شریعتمداری

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عذرخواهی شریعتمداری به خاطر سرمقاله روز چهارشنبه کیهان، شهاب‌ نیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016