شنبه 19 مرداد 1387

البرادعی: ايران به زمانی بين شش ماه تا يک سال وقت برای ساخت سلاح هسته‌ای نياز دارد، انتخاب


خبرگزاری انتخاب : مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی درباره اعمال تحريم‌های جديد عليه ايران بيان کرد: افزايش تحريم‌ها مشکلی را حل نمی‌کند که بتوان به واسطه آن وارد مذاکرات درباره امنيت خاورميانه شد؛ چرا که مشکل ايران به مشکلات ديگر در منطقه مثل فلسطين، عراق، لبنان و حل مشکل فقر مرتبط است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی درباره اعمال تحريم‌های جديد عليه ايران بيان کرد: افزايش تحريم‌ها مشکلی را حل نمی‌کند که بتوان به واسطه آن وارد مذاکرات درباره امنيت خاورميانه شد؛ چرا که مشکل ايران به مشکلات ديگر در منطقه مثل فلسطين، عراق، لبنان و حل مشکل فقر مرتبط است.

محمد البرادعی، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با روزنامه‌ی الزمان ـ چاپ لندن ـ، با بيان اين که مردم زيادی در خاورميانه هستند که حداقل با دو دلار در روز زندگی می‌کنند گفت: يقينا اين موضوع تندروی‌ها و اقدامات تروريستی را ايجاد می‌کند.

او ادامه داد: اما درباره حمله نظامی بايد بگويم که اين بدترين احتمالی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

البرادعی در ادامه مدعی شد: ايران برای ساخت سلاح هسته‌يی به يک سال وقت نياز دارد.

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در ادامه با بيان اين ادعا که ايران به زمانی بين شش ماه تا يک سال وقت برای ساخت سلاح هسته‌يی نياز دارد، گفت: معتقدم پايبندی ايران به برنامه‌ی هسته‌يی به منظور دستيابی اين کشور به تکنولوژی غنی‌سازی اورانيوم باز می‌گردد.

اين سخنان البرادعی در گفت‌وگو با روزنامه الزمان درصورت نقل درست از سوی اين روزنامه، در مغايرت آشکار با گزارش‌های وی درباره ايران دارد که در آنها تاکيد شده است که تاکنون هيچ انحرافی در برنامه هسته‌يی ايران مشاهده نشده است.

Copyright: gooya.com 2016