دوشنبه 21 مرداد 1387

مهدی عربشاهی: پاسخ برخوردهای تابستانی با دانشجويان را در پاييز خواهيم داد، اميرکبير


دبير سياسی دفتر تحکيم وحدت در گقتگو با خبرنامه اميرکبير ضمن اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با فعالان جنبش دانشجويی اعلام نمود که تداوم اين روند اعتراضات شديد دانشجويان را هنگام بازگشايی دانشگاهها در پی خواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فعال دانشجويی با اشاره به بازداشت بهرام واحدی دبير انجمن اسلامی دانشگاه زنجان در تبريز و انتقال وی به زنجان افزود: متاسفانه به جای رسيدگی به رسوايی اخلاقی يک مسوول انتصابی که به سواستفاده از جايگاه خود در دانشگاه و به ويژه کميته انضباطی پرداخته، شاهد انحراف پرونده و بازداشت دانشجويان معترض هستيم. طرح مسائلی نظير جاری شدن صيغه محرميت ميان معاون دانشگاه و دختری که قربانی اين ماجرا بود و ادامه بازداشت پيام شکيبا از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی و نامعلوم بودن وضعيت دو دانشجوی ديگر به همراه بازداشت اخير نشان دهنده کليد خوردن سناريويی جديد برای جابجايی جايگاه شاکی و متهم است و به نظر می رسد بناست بار ديگر عدالت قربانی مسائل سياسی شود.
عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در ادامه پلمپ دفاتر انجمن اسلامی دانشگاه تبريز را محکوم نموده و ادامه داد: متاسفانه فرصت تعطيلی دانشگاهها تبديل به دورانی طلايی برای کسانی شده است که در انديشه سرکوب فعاليتهای دانشجويی به سر می برند و در هنگام حضور دانشجويان جرات عملی کردن ايده های خود را ندارند. تعطيلی تشکلهای خوشنام و باسابقه دانشجويی يکی از سياست هايی است که اگرچه دانشجويان راههای مقابله با آن را يافته اند اما همچنان در صدر برنامه های بخش دانشجويی دولت نهم قرار دارد.
عربشاهی با اشاره به صدور احکام محروميت از تحصيل برای دانشجويان متحصن دانشگاه تربيت معلم مراتب اعتراض تشکل متبوع خود به اين اقدام را اعلام داشته و آن را نقض توافق مسوولين اين دانشگاه خواند.
دبير سياسی دفتر تحکيم وحدت همچنين درباره آخرين وضعيت محمد هاشمی و بهاره هدايت به خبرنگار خبرنامه اميرکبير گفت: اخبار رسيده حاکی از اين است که برخی از مقامات امنيتی و قضايی با وجود صدور قرار کفالت برای آزادی اين دو، بر ادامه بازداشت غيرقانونی آنها اصرار داشته و تمايل دارند که با پرونده سازی برای اين دو فعال باسابقه دانشجويی موجبات انفعال دفتر تحکيم وحدت را فراهم سازند. اين در حالی است که سوابق فعاليتهای محمد هاشمی و بهاره هدايت نشان دهنده پايبندی آنها به چارچوب های تشکيلاتی و مشی آرام، مدنی و مسالمت آميز دفتر تحکيم دارد و شاهد اين مدعا نيز پافشاری هميشگی اين دو نفر به استقلال فعاليت های دانشجويی از ساير گروهها و جريانات سياسی است.
مهدی عربشاهی در پايان با اشاره به آبديده شدن فعالان منتقد دانشجويی در برابر اين گونه برخوردها افزود: تجربه سالهای اخير نشان داده که سياست مشت آهنين در برابر جنبش دانشجويی نتيجه معکوس خواهد داشت و به نظر می رسد که هرچه دامنه برخوردهای تابستانی گسترده تر شود اعتراضات دانشجويی در سال تحصيلی آينده نيز پررنگ تر از هميشه خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016