دوشنبه 21 مرداد 1387

رفسنجانی: بزرگ‌ترين خيانت روزنامه‌نگاران، مطالب ناحق را به نام حق به خورد مردم دادن است، ايسنا

- بزرگ‌ترين شرافت روزنامه‌نگاران حفظ اصالت کار است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بزرگ‌ترين خيانت اين است که مطالب ناحق را به نام حق به خورد مردم بدهيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی که عصر يکشنبه پس از بهره‌برداری از فاز اول شهر چاپ روزنامه خراسان، در جمع مسوولان استان، مديران رسانه و کارکنان روزنامه خراسان، سخن می‌گفت، اظهار کرد: اين مراسم برای من محفل انس است و به فضای کار ارباب مطبوعات که خدمتگزاران به اطلاعات انسانی هستند، علاقه‌مند هستم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اين که امروز مطبوعات نقش پررنگی در جامعه دارند، افزود: در گذشته‌های دور با محتويات روزنامه خراسان آشنا نبودم، اما پس از پيروزی انقلاب با اين روزنامه به حدی آشنايی پيدا کردم و حداقل روزانه تيترهای آن را مطالعه می‌کنم.

هاشمی ادامه داد: در زمان مسووليت رياست‌جمهوری مانند مطبوعات ديگر به روزنامه خراسان نيز کمک کرديم و بر اساس آن چه اکنون ديدم، چاپخانه‌ی اين روزنامه بسيار با ابهت است.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: تيراژ بالای روزنامه خراسان بسيار قابل توجه و محتوای آن نيز همانی است که مورد پسند ماست و آن حفظ استقلال روزنامه است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين گفت: بنده ذاتا در عين حال که جريان‌های مختلف را دوست دارم، معتقدم مطبوعات بايد حالت پدرانه و جامع داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی با بيان اين که امروز هيچ روزنامه‌ای نمی‌تواند سر تا پا مستقل و آزاد باشد، افزود: در اين مسير محدوديت‌هايی برای روزنامه‌ها به وجود می‌آيد که البته نسبی است.

وی با بيان اين که مشی روزنامه خراسان را می‌پسندد، افزود: بازديد از موسسه فرهنگی خراسان بسيار خاطره‌انگيز بود و خاطرات ۵۰ سال گذشته مرا که در فضای مطبوعاتی فعاليت می‌کردم، زنده کرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآورشد: در آن سال‌ها در قم مجله و سالنامه‌ای به نام "مکتب تشيع" منتشر می‌کرديم که از همان زمان با چاپخانه و حروف‌چينی‌های سربی سر و کار داشتم و به همراه شهيد باهنر خودمان مطالب را می‌نوشتيم و يا نوشته‌های ديگران را تنظيم و تصحيح می‌کرديم، تا هفت هشت سال به اين کار مشغول بودم و مدتی نيز مسووليت مجله را داشتم؛ از اين رو با فضای کار مطبوعاتی آشنا هستم و اين دوران از شيرين‌ترين لحظات زندگی من بود.

هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: اگر انسان احترام قلم و تفکر را مراعات و مسوولانه کار کند و قلم بزند، حقيقتا در حال عبادت است، چرا که خداوند سرمايه انسان‌ها را دانش و آگاهی می‌داند.

وی با بيان اين که در فرهنگ اسلامی لوح و قلم قداست دارد، گفت: کسانی که به هر دليل اين وظيفه را در جهت فريبکاری گمراه کردن و معکوس کردن حقايق ايفا کنند، ظلم بزرگی به بشريت و خودشان می‌کنند.

رييس مجلس خبرگان رهبری افزود: بزرگ‌ترين خيانت اين است که مطالب ناحق را به نام حق به خورد مردم بدهيم و قلم را با مزد در اختيار انحراف بگذاريم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که از تاريخ صدر اسلام تا به امروز به قدری مساله مبهم وجود دارد که پيدا کردن حقيقت بسيار دشوار است، خاطرنشان کرد: مبلغان گمراه در طول تاريخ با قرار گرفتن پشت سر برخی سياستمداران اطلاعات ناقص و تحريف شده را در اختيار مردم قرار داده‌اند.

هاشمی‌ رفسنجانی تصريح کرد: بزرگ‌ترين شرافت روزنامه‌نگاران اين است که اصالت کاری خود را حفظ کنند و بتوانند خبررسانی صحيح داشته باشند، يعنی آنجا که می‌توانند حقيقت را بگويند و آنجا که نمی‌توانند نگذارند جز حقيقت وارد ذهن مردم شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: خراسان جای کوچکی نيست و مرکز نورافشانی عالم است، مطمئنا خراسان درآينده‌ تاريخ تشيع، محور است و می‌تواند در منطقه شرق بسيار کارساز باشد.

رييس مجلس خبرگان رهبری خطاب به اصحاب مطبوعات در استان نيز گفت: شما در کنار مضجع نورانی علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) می‌توانيد از ظرفيت بالای حوزه‌های علميه و دانشگاه برای غنی‌ترکردن کار خود استفاده کنيد.

هاشمی رفسنجانی در پايان تصريح کرد: شخصيت نماينده ولی فقيه، آيت‌الله طبسی محور خوبی در منطقه خراسان و شرق کشور است و بايد از محوريت ايشان بهره بيشتری برد.

Copyright: gooya.com 2016