چهارشنبه 23 مرداد 1387

پاسخ های رحيم مشايی به ابهامات و پرسش های کميسيون فرهنگی مجلس، ايرنا

تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا): اسفنديار رحيم مشايی عصر چهارشنبه با ارسال نامه ای به دکتر غلامعلی حداد عادل به ابهامات و پرسش های اعضای کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی اظهارات اخير خود پاسخ داد.متن کامل اين نامه بدين شرح است:

"برادر گرامی جناب آقای دکتر حدادعادل
رياست محترم کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
نظر به طرح برخی پرسش ها و ابهامات نسبت به بيان اينجانب در موضوع دوستی ايران با همه مردم جهان و از جمله مردم سرزمين های اشغالی از سوی برخی از اعضای محترم آن کميسيون لازم است نکاتی چند را مزيد استحضار يادآور شوم .
۱) موضع نظام جمهوری اسلامی ايران در قبال رژيم اشغالگر قدس در عين قاطعيت بسيار منطقی است . مخالفت صريح ايران با رژيم مذکور از ابتدای انقلاب اسلامی مبتنی بر مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم بوده و در تمام دوران گذشته به روشنی بيان و تعقيب شده و در آينده نيز قابل تغيير نيست . رژيم مذکور فاقد مشروعيت سياسی و قانونی است و از اين رو امکان شناسايی و رسميت دادن به آن بکلی منتفی است . سياست کلی جمهوری اسلامی در اين باب روشن است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چنانچه مقام معظم رهبری بارها و از جمله در هفته جاری در ديدار با سفرای جمهوری اسلامی ايران تصريح فرمودند و آن اين است که بايد با برچيده شدن رژيم نامشروع مذکور ، امکان تعيين سرنوشت به مردم فلسطين داده شده تا آنان اعم از مسمان ومسيحی و يهودی و .... خود آزادانه به تعيين سرنوشت خويش اقدام و نظام سياسی حاکم بر سرزمينشان را انتخاب نمايند . اين سياست روشن اسلامی و انقلابی ايران عزيز است و همه دولت ها بايد در همين چارچوب عمل کرده و تدابير لازم را برای دفاع از حقوق حقه مردم فلسطين اتخاذ نمايند. دولت نهم راسخ تر از هميشه خود را موظف به اين امر خطير دانسته و سرسوزنی از اين موضع الهی و انسانی عقب ننشسته و نخواهد نشست و به مقاومت محقانه مردم فلسطين متعهد و نسبت به پيروزی نهايی مردم مظلوم فلسطين يقين داشته و آن را قريب الوقوع می داند.
۲) سير مقاومت مردم فلسطين و تداوم انتفاضه در حالی صورت گرفته است که استکبار جهانی هزينه بسياری برای بقا و توسعه اشغالگری پرداخته است و اکنون يقين دارم که به لطف الهی و عنايات امام عصر (عج) نتايج مقاومت بزرگ مردم فلسطين و لبنان و پشتيبانی های ملسمانان و آزاديخواهان جهان و بويژه حمايت های معنوی ملت رشيد و انقلابی ايران در تمام ساليان دراز گذشته مانع از تحقق منويات پليد صهيونيسم جهانخوار شده است ، بلکه اکنون به جرات می توان گفت که فلسفه وجودی رژيم غاصب و اشغالگر منتفی است و از مدت ها پيش يکبار با پيروزی انقلاب اسلامی ايران م و يکبار ديگر در پايان جنگ سی و سه روزه با شيبی تندتر در سرازيری سقوط و انهدام و در آستانه محو و نابودی قرار گرفته است و به اعتقاد اينجانب چنانچه در گذشته بارها بر ان تصريح کرده ام اسراييل مرده است ، تنها تشييع آن را به تاخير انداخته اند نتيجه بخش بودن اين مقاومت تاريخی حقيقت درخشان و در عين حال مبارکی است که در سايه ايمان به خداو باور مندی به مکتب جهاد و شهادت به دست آمده است حقيقتی که امروز بر همگان و از جمله مستکبران جهان و نيز سرکردگان خودفروخته برخی کشورها آشکار و منکشف است .
۳) مواضع برحق و صريح رييس محترم جمهوری در قبال رژيم منحوس مذکور که موجبات روشنی چشم و شادی قلب همه مستضعفان عالم و بويژه مسلمانان جهان شده يکی از افتخارات دولت نهم است . بويژه که با طرح سوالات اساسی در موضوع هولوکاست و پرده برداشتن از منويات صهيونيسم جهانی اثبات عدم مشوروعيت رژيم اشغالگر را در منظر جهانيان جلوه گر ساخت و بی پايگی و بی اساس بودن ساختار ان را به ادبياتی عالمگير بدل ساخت . بطوری که امروز دامنه فم جهانی از مکری تاريخی به شدت گسترش يافته و علاون بر سرزمين های اسلامی ديگر سرزمين ها را در نورديده است و اکنون جهانيان دريافته اند که چرا بايد طرح هرگونه پرسشی نسبت به يک حادثه که در حدود هفتاد سال گذشته روی داده است ، امروز موجب نگرانی شديد قدرت های فاسد باشد تا آن را جرم دانسته و راه ورود پژوهشگران و انديشمندان حقيقت ياب را در باره چند و چون آن حادثه ببندند، و اجازه گفتگو در آن باب را به احدی ندهند. آنان در تمامی سالهای گذشته و بويژه پس از طرح ترديد د رماهيت هولوکاست کوشيدند تا با طرح اتهام رواهی دشمنی ايران با يهوديان ، اذهان را از کشف واقعيت مکر خود منحرف سازند و بدين ترتيب بجای مشتی صهيونيست ، جامعه بزرگتری را در برابر مبارزان و مجاهدان حقيقت جو قرار داده و با سوء استفاده از نفوذ و قدرت يهوديان ، هزينه های مبارزه با صهيونيسم را افزايش دهند اين البته موضوع مهمی است که مجاهدان و نيز رهبران جمهوری اسلامی ايران بخوبی آن را شناخته و تا حد ممکن در عمل مورد توجه قرار دادند. اکنون يکبار ديگر تاکيد می کنيم که ايران و اسلام خواستار همزيستی مسالمت اميز بين پيروان همه اديان است چنانچه در طول تاريخ و نيز اکنون ، نمونه بارز و برجسته ای از اين مسالمت بوده است . پيام ايران به مردم همه جهان پيام دوستی و مهر است و بين مردمان و قدرتمداران و سردمداران تفاوت قائل است . دامنه اين نيک انديشی و دقت نظر تا بدانجا گسترده است که همواره حتی مردم يهودی و مسيحی سرزمين های اشغالی را نيز شالم بوده است . چنانکه مقام معظم رهبری در تبيين راهبرد منطقی جمهوری اسلامی ايران جهت حل مسئله فلسطين ... در جهت تعيين تکليف يهوديان و مسيحيان ساکن سرزمين های اشغالی ريختن انان به دريا و يا اتش زدن انان را که از ناحيه برخی شخصيت های سياسی شهير عرب مطرح شده است ، با ذکر نام انان مطرود دانستند. امروز براساس نظر کارشناسان و از جمله بيان رياست محترم جمهوری در ديدار با سفرا در هفته جاری بسياری از ساکنان غيرمسلمان اين سرزمين (که عمدتا از عناصر فقير و ضعيف بوده و از نقاط مختلف دنيا و از جمله افريقا و با اميدهای واهی بدانجا کوچ داده شده اند ) نيز از داشتن امنيت و ارامش مايوس و از رژيم منحوس مذکور ناراضيند.
مبارزه با ظلم وظيفه همگان است و ياری رسانده به ظالمان نيز مشارکت در ظلم است . از اين رو همه پشتيبانان صهيونيست هادر داخل و خارج سرزمين های اشغالی ، شريک جنايات صهيونيست ها بوده و بطور طبيعی مشمول مبارزه و جهاد برای احقاق حق مبارزان فلسطينی و لبنانی و ... در بازپس گيری سرزمين اشغال شده خود هستند . در عين حال در مقام تبليغ و ارشاد ؤ اين صدای انقلاب اسلامی ايران بلکه انقلاب جهانی اسلام است که با اعلام دوستی جهانی همگان را به همراهی برای توسعه عدالت برای تحقق صلح پايدار جهانی فراميخواند . بديهی است در چنين مقامی در دنيا همه حق دارند اين پيام را بشنوند تا بلکه با رجوع به فطرت ان را باور کنند و به مکتب رحمت پيامبر خاتم ( ص) بگروند رژيم منحوس علاوه بر عدم مشروعيت سياسی از مقبوليت اجتماعی نيز برخوردار نيست . سوءاستفاده و بلکه استفاده اجباری و يا اکراهی رژيم از بخش زيادی از مردم يهودی ان سرزمين نمی تواند هرگز مبنايی برای مقبول جلوه دادن ان رژيم باشد و چنانچه پشتيبانی سياسی و نظامی قدرت های بزرگ از رژيم مذکور برداشته شود همگکان خواهند ديد که صهيونيست ها د رهمان سرزمين تا چه اندازه حقير و تنها باقی خواهند ماند . اين نکته مهمی است که توجه به ان يک ضرورت و استفاده از ان در جهت تفکيک در صفوف و تضعيف جبهه دشمن نشان تدبير و خردورزی در مبارزه است زيان ناشی از موجوديت رژيم اشغالگر ، فراگير و جهانی است و ادامه ماندن ان به صلاح هيچکس جزصهيونيست های ضربشريت نيست و خسارات ناشی از اراده صهيونيست ها پيش از هرکس متوجه مردمی است که در سرزمين های اشغالی زندگی می کنند ، از اين رو مبارزه جهانی با رژيم مذکور به نفع صلح جهانی و از جمله به صلاح همان مردم است ، بديهی است که صلح امروز از طريق مبارزه مردم فلسطين و فردای پيروزی با پذيرش حق انتخاب فلسطينيان (اعم از مسلمان و مسيحی و يهودی ) در تعيين سرنوشت خود ميسر است . مقاومت رو در روی فلسطينيان ، مجاهدات و مبارزات حزب ا... و ساير نيروها و پشتيبانی ها يجهانی و از جمله حمايت های معنوی هميشگی ايران از مواضع ان مجاهدان ضمن انکه هدف مشترک مبارزه با صهيونيسم جهانی را دنبال می کند ، اما هر کدام ادبيات خود را دارند و اين مسئله مهم و در عين حال روشنی است . ايران اکنون ديگری جنگ با هيچ کشوری نيست و بنای حمله به هيچ يک از کشورها را نداشته و ندارد ، ولی چنانچه از هر ناحيه ای مورد تهاجم قرار بگيرد قاطعانه به محابا از خود دفاع خواهد کرد و توانايی کامل برای دفاع از خود را دارد . ايتادگی ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس درس بزرگی برای همگان بود که چون نام خدا را ببری و بران ايستادگی کنی فرشتگان بر تو نازل می شوند و بدين ترتيب شاهد نصرت و پيروزی را در اغوش خواهش کشيد . ملت ايران لمتی مومن ، ابديده ، امزموده ، مقتدر و در عين حال بسيار مهربان و بشردوست است . پيام اين ملت به همه جهان نفی جنگ و خشونت ، اقامه عدل و قسط و توسعه صلح و ازادی برای کمال و تحقق مراکت بشری است . اين پيام جهانی است و استثنا بردار نيست . اين منطق رحمت برای عالميان است . منطق مکتب جهان بين و جهغانگير اسمی است که از رهگذر تبليغ صحيح موثر و پاسخگويی به نيازهای نوين بشرجهانی می شود .
امروز بسيار خرسنديم که فرصت و فضا برای بيان زيباترين و مترقی ترين پيام فراهم امده است . در هنگامه تحير فلسفه ها و مکاتب مادی ، ديدگاه اسلام ناب محمدی (ص) که در مکتب حياتبخش تشيع جلوه گری دارد فرصت می يابد تا خود را به جامعه جهانی معرفی کند .
تارمز ايران مسئول است تا برای ارائه ثروت عظيمی که خداد در جريان تاريخ به او سپرده است با دنيای انسانی ، هرچه بيشتر و گسترده تر ارتباط يابد و از رهگذر تعامل عالمانه و الهی - انسانی ، انديشه های تابناک و کارساز خود را برای ارضای درون ادميان و اداره امور جامعه بشری عرضه نمايد . جامعه ای که امروز بيش از هر زمان ديگری تشنگی خود را فرياد می کند . امروز ديگر نظامات سياسی جهانی نمی توانند فقر و ضعف خود را بپوشانند و ملت ها و جوامع مايوس از انها در جستجوی حقيقت ، اشکار انها را بر نمی تابند . اعتراضات گسترده مردم در دنيا و حتی امريکا نشانه جداشدن روز افزون مردم از اردوگاهی است که زورمداران دهها سال و بلکه چند قرن روح و جسم مردم را در ان به زنجير کشيده اند . درک اين حقيقت و استفاده از اين فرصت ، مسئوليت سنگين همه حق طلبان و مردم ازاده و مومن است و در اين ميان سهم مردم و علمای اين سرزمين بيش از ديگران است .
و اما سخن پايانی انکه بکارگيری نام اسراييل پس از عبارت حتی صرفا و صرفا برای بيان فراگير بودن پيام دوستی ملت ايران به همه احاد مردم در جهان است . بديهی است اين کلمه امروز نه تنها در منظر نگاه سياسی ملت ما بلکه د ردنيا منفورترين واژه ای است که شناخته می شود . اين واژه امروز يااور نژادپرستی ، نگاه ضدبشری ، خيانت و خشونت و مکروفريب است و اينجانب با همه دلسوزان هم عقيده ام که در فرهنگ اين سرزمين هرگز جايی برای اين واژه سياسی وجود نخواهد داشت . و هرچند برخورد سياسی برخی سست عنصران و واماندگان و منفعلان و بريدگان راهی برای شکاف در صفوف انقلابيون و ارزشمداران جستجو کرده است ، اما اين مرکی است که به نتيجه نخواهد رسيد و افتاب حقيقت درخشان تر از انست که پاره ابری را يارای ايستادگی در برابر آن باشد .

برادر شما-اسفنديار رحيم مشايی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ های رحيم مشايی به ابهامات و پرسش های کميسيون فرهنگی مجلس، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016