جمعه 25 مرداد 1387

تعيين زمان دادگاه محبوبه کرمی، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: دادگاه انقلاب ۱۱ آبان ماه سال جاری را برای رسيدگی به اتهامات محبوبه کرمی تعيين کرده است و در صورت پايين نياوردن مبلغ وثيقه وی بايد تا آن زمان در زندان بماند.

هوشنگ پوربابايی، وکيل محبوبه با بيان اين مطلب به سايت تغيير برای برابری گفت:" بالاخره اجازه مطالعه پرونده به من داده شد و من هفته آينده برای ملاقات با خانم کرمی به زندان می روم."اين اولين ديدار محبوبه کرمی با وکيلش از زمان دستگيری است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته پوربابايی بر اساس مندرجات پرونده، محبوبه کرمی به اقدام عليه امنيت ملی متهم شده است و با گذشت ۲ماه از بازداشت محبوبه کرمی و تعيين وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی برای وی، تقاضای خانواده محبوبه برای کاهش مقدار وثيقه به جايی نرسيده است. پوربابايی در رابطه با امکان تخفيف در وثيقه گفت:" بنا به عرف دادگاه در اين مرحله و پس از تعيين وقت دادرسی وارد مسئله پايين آوردن وثيقه و يا تبديل آن به کفالت نمی شود."

با اين وجود تلاش های مادران کمپن و صلح برای اژادی محبوبه کرمی ادامه دارد و روز يکشنبه ۲۰ مرداد تعدادی از اعضاء کميته مادران کمپين به همراه تعدادی از اعضاء گروه مادران صلح با ارسال نامه هايی به رئيس قوه قضائيه ( آقای شاهرودی ) ، رئيسن کمسيون زنان قوه قضائيه ( خانم خالقی ) – سخنگوی قوه قضائيه ( آقای جمشيدی) و ستاد حقوق بشر قوه قضائيه خواستار توجه به وضعيت وخيم مادر و پدر محبوبه و همچنين بيماری محبوبه در زندان شدند.

صديقه مصايبی، مادر محبوبه کرمی نيز که دقائقی پيش از شيمی درمانی به خانه برگشته بود، از بيماری محبوبه در زندان خبر داد" يک هفته است که دخترم مريض شده و چند روز گذشته هم زير سرم بوده است."

وی که نگران سلامتی محبوبه بود ادامه داد:"مثل اينکه امروز بهداری هم نبرده اندش و خودشان رفته اند چند تا قرص برايش آورده اند. آنجا هم که وضغ تغذيه مناسب نيست و هرچه انرژی داشته در اين ۶۰ روز از بين رفته است."

مادر مجبوبه که در نبود دخترش هر بار با يک نفر از دوستان و آشنايان برای شيمی درمانی می رود،اضافه کرد:"در بيمارستان بودم که محبوبه زنگ زد و خبر دادگاه را به من داد. مگر دختر من چکار کرده که وثيقه اش را پايين نمی آورند؟چرا کسی به داد ما نمی رسد و فکر بيماری من و پدر محبوبه را نمی کند؟ خب وقتی هيچ کس حرف مان را گوش نمی کند مجبو.ريم با رسانه ها صحبت کنيم شايد صدايمان شنيده شود."

وی که اين روزها به خاطر بيماری اش زير سرم است و توان ايستادن را ندارد، گفت: "هر جور که شده با همين حالم می روم دادگاه شايد کاری برای محبوبه کنند."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تعيين زمان دادگاه محبوبه کرمی، تغيير برای برابری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016