سه شنبه 29 مرداد 1387

اعتراض به حکم يوسف عزيزی بنی طرف ، نويسنده عرب، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران


يوسف عزيزی بنی طرف، عضو هيئت دبيران کانون نويسندگان ايران ، انديشمندی که صاحب حداقل بيست اثر ارزنده در حوزه های ادبی و ترجمه می باشد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزيری محکوم گرديده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی متهم گشته است در اعتراضات سال ۱۳۸۴ که اعراب خوزستان نسبت به نامه ای منتسب به معاون رئيس جمهور وقت اقدام به تظاهرات اعتراض آميز نمودند ايفای نقش نموده و از اين طريق اقدام بر عليه امنيت کشور داشته است.
حکم سنگين نامبرده و روند رسيدگی به اتهامات وی در کنار شدت گرفتن برخورد دستگاه امنيتی با فعالان مدنی به قصد منفعل نمودن جنبش های اجتماعی و ايجاد محدوديت در حوزه های مستقل و عمومی باعث نگرانی ما از سايه اندازی خواستهای سياسی بر واقعيتهای حقوقی در پرونده آقای بنی طرف گرديده است.
آقای عزيزی بنی طرف و وکيل مدافع نامبرده نظر به مستندات موجود در پرونده حکم صادره را ناعادلانه خوانده و به حکم صادره اعتراض نموده اند ، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ديدگاه آقای عزيزی بنی طرف مبنی بر "نقد و تذکر اشتباهات، حق يک شهروند است" را تائيد می نمايد و نظر به رد صريح اتهامات وارده از سوی آقای بنی طرف ، سه دهه کوشش بی وقفه نامبرده بعنوان يک نويسنده و فعال فرهنگی را مد نظر قرار داده و ضمن اعتراض به حکم صادره برای اين فعال فرهنگی ، از مقامات قضائی خواستار برگزاری دادرسی عادلانه بدور از هرگونه جريان و اهداف سياسی درباره اتهامات اين نويسنده و فعال فرهنگی می باشد.

دبيرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران
تهران / ۲۹ مرداد ماه ۱۳۸۷

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض به حکم يوسف عزيزی بنی طرف ، نويسنده عرب، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016