جمعه 8 شهریور 1387

فراخوان اعتراض به ممانعت از برگزاری مراسم خاوران، کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)

همان گونه که انتظار می رفت، از ساعات اوليه صبح امروز جمعه هشت شهريور، صدها تن از نيروهای سرکوبگر رژيم، امنيتی و انتطامی، راه های ورود به گلزار خاوران را مسدود و از رفتن خانواده ها و همه کسانی که قصد شرکت در مراسم بيستمين سال کشتار زندانيان سياسی را داشتند، جلوگيری کردند. علی رغم احضارها و تهديدهای چند هفته اخير، امروز جمعيت کثيری از تهران و شهرستان ها به خاوران رفتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يکی دو گروه از خانواده های شهرستانی که در ساعات بامدادی قبل از آن که نيروهای سرکوبگر جاده ها را مسدود کنند تواسنته بودند به خاوران وارد شوند، مورد يورش سرکوبگران قرار گرفته و با تهديد و ارعاب از خاوران به بيرون رانده شدند. بسياری که علی رغم جو امنيتی و پليسی حاکم بر منطقه قصد داشتند از راه های فرعی به خاوران وارد شوند، توليد پليس موقف شده ، مدارک شناسائی آنها ضبط و به آنها گفته شد خود را بايد هرچه سريع تر به پليس امنيت معرفی کنند.

مادرانی با گلوی بغض گرفته و ابراز انزجار از اعمال سرکوبگرانه رژيم، در تماس با اقوام و آشنايان خود در خارج کشور، از ايرانيان مقيم خارج درخواست کردند صدای اعتراض آنها را به گوش جهانيان برسانند و در يک اقدام سراسری، به اين اقدام سرکوبگرانه اعتراض کنند. مادری با بغض فروخورده می گويد:" فرزندانمان را کشتند، اکنون هم نمی گذارند بر سر مزارشان جمع شويم."

کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)
۸ شهريور ١٣٨٧ برابر با ٢٩ اوت ٢٠٠۸

Copyright: gooya.com 2016