سه شنبه 12 شهریور 1387

احضار ژيلا بنی يعقوب به دادگاه، کانون زنان ايرانی

کانون زنان ايرانی - ژيلا بنی‌يعقوب ،روزنامه نگار با احضاريه کتبی دادسرای انقلاب تهران به شعبه يکم دادياری امنيت اين دادسرا احضار شد.

در اين احضاريه که صبح امروز سه شنبه ۱۲ شهريور ، در منزلش به او ابلاغ شده ،دليل احضار "جهت ادای پاره ای توضيحات "عنوان شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين برگه عنوان" احضار متهم" را برخود دارد اما هيچ توضيحی در باره اتهام ژيلا بنی يعقوب در آن ذکر نشده و تنها به ذکر اين نکته بسنده شده که ظرف سه روز پس از ابلاغ احضاريه به دادگاه انقلاب مراجعه کند.

بنی‌يعقوب ،از فعالان کمپين يک مييلون امضا بر ضد قوانين تبعيض آميز و از گردانندگان وب سايت کانون زنان ايرانی است که آخرين بار بيست و سوم خردادماه امسال به اتهام حضور در مراسم بزرگداشت بيست و دوم خرداد ماه ،روز همبستگی زنان ، بازداشت و روز بعد به قيد ضمانت آزاد شد.مراسمی که با ممانعت نيروهای امنيتی اصلا برگزار نشد.

آن روز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابريشم تهران سالروز ۲۲ خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند. اما آنها هنگام مراجعه به اين گالری با درهای بسته و حضور نيروهای انتظامی و امنيتی و ممانعت شان برای برگزاری اين نشست مواجه شدند . اين در حالی بودکه پيش از آن مديريت اين گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری اين مراسم اعلام کرده بود. اما با فشار نيروهای انتظامی و امنيتی مجبور شد درهای گالری را بر ميهمانان و سخنرانان اين مراسم ببندد.

ژيلا بنی‌يعقوب و ديگر بازداشت شدگان مراسم سالروز بيست و دوم خرداد پس از بازداشت غيرقانونی ،در تفهيم اتهام خود با اين جمله روبرو شدند :"اتهام شما حين عبور از يک جلسه غيرقانونی است."

بازداشت شدگان مراسم بيست و دوم خرداد امسال به جز بنی‌يعقوب ،هشت نفر بودند :نسرين ستوده ،سارا لقمانی ،فريده غائب ،آيدا سعادت ،ناهيد ميرحاج ، نفيسه آزاد ،جلوه جواهری ،عاليه مطلب زاده .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضار ژيلا بنی يعقوب به دادگاه، کانون زنان ايرانی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016