چهارشنبه 20 شهریور 1387

انتقاد مصباح يزدی از نحوه برخورد با اشخاصی که اسلام و قرآن را زير سوال برده‌اند، ايسنا

آيت‌الله مصباح يزدی، از نحوه برخورد با اشخاصی که اساس اسلام و قرآن را زير سوال برده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، وی در سلسله جلسات اعتقادی و اخلاقی در دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: اگر ايمان در دل انسان باشد خداوند او را هدايت می‌کند، در بين مسلمانان کسانی هستند که آيات قرآن را می‌شنوند اما هرگز به آن عمل نمی‌کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی به سخنرانی‌هايش در بين کشيشان برزيل اشاره کرد و افزود: بعضی از آنان در هنگام گوش کردن به فرازهايی از دعای عرفه که برايشان خواندم اشک از چشمانشان سرازير شد، زيرا نور ايمان در دل آنها بود.

مصباح يزدی گفت: کار بعضی‌ها به جايی رسيده که می‌گويند، قرآن اعتبار و حجيتی ندارد، اينها برای دوران عشيره‌ای است و به درد امروز نمی‌خورد و تاريخ مصرفش گذشته است.

وی افزود: بالاخره اگر خدا نور ايمان را از کسی بگيرد، آثارش همين سخنان بيهوده می‌شود.

مصباح يزدی با بيان اينکه اينها حقانيت قرآن را تابع تجربيات کفار می‌دانند گفت: کسانی که به عنوان اسلام شناس، در کتابشان می‌آورند که قرآن نقدپذير است و بايد به نقد گذاشت تا روشن شود کدامش را علم قبول می‌کند، دلشان نسبت به ايمان بيگانه و چشمانشان کور شده است.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: هيچ کس مستثنی و بيمه نيست، اين خطرها برای همه وجود دارد، اگر انسان از خدا غافل شود و به دنبال هواهای نفسانی برود، به اينجا می‌رسد.

وی با بيان اينکه خدا با کسی عقد اخوت نبسته است، گفت: سعی کنيم همان عقيده پدر و مادر خود را حفظ کنيم و قرآن را محترم بشماريم زيرا احترام به قرآن، دين ما را حفظ می‌کند.

مصباح يزدی، مطالعه ترجمه قرآن و همچنين صحت قرائت آن را برای مسلمانان لازم دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که می‌گويد هيچ دليلی برای وجود خدا نداريم و تمام دلايل و ادله اثبات خدا، مخدوش است، هيچگاه خدا را قبول ندارد.

وی افزود: متاسفانه اين سخنان در کلاس درس دانشگاه الهيات دانشگاه تهران نظام جمهوری اسلامی گفته شده است و دولتمردان وقت در مجلس شورای اسلامی، وی را افتخاری برای ايران دانسته‌اند.

رييس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی (ره) گفت: انسان، گاه به اندازه‌ای از مقام خود تنزل پيدا می‌کند که از حيوان هم بی‌شعورتر و نفهم‌تر می‌شود.

مصباح يزدی گفت: اگر کسی چند صباحی درسی خواند و دمی از اسلام زد و عبادتی انجام داد، دليل نمی‌شود که تا آخر عمر از اولياءالله باشد.

وی با بيان اينکه اين افراد پيغمبر اسلام را همچون درويشی که حالت خلسه به ايشان دست داده عنوان کرده‌اند، گفت: اعتقادات اين فرد اينگونه است و نمی‌دانيم بايد با چنين شخصی چگونه برخورد کنيم.

مصباح يزدی گفت: حالا بايد ديد چطور می‌شود و چگونه با اين شخص برخورد می‌شود؛ البته بيست سال است که از اين حرف‌ها زدند و ما هم شنيديم.

وی افزود: هر چند برای اتمام حجت بايد جواب شبهات را داد اما کسی با اين حرف‌های گمراه کننده، هدايت نمی‌شود زيرا اين افراد را خدا گمراه کرده است.

Copyright: gooya.com 2016