دوشنبه 19 آذر 1386

انتقاد مصباح‌يزدی از حضور نامحرمان در بدنه دولت، نوروز

«محمدتقی مصباح يزدی» از حضور «نامحرمان در بدنه دولت» انتقاد کرد:«برخی افراد نامحرمی که در بدنه دولت حضور دارند، زحمات دولت را بر باد می‌دهند». او اين انتقاد را خطاب به سرپرست آموزش وپرورش اظهار داشت.

روز گذشته علی احمدی رهسپار قم شد تا دومين عضو کابينه باشد که در طول هفته گذشته به ديدار مصباح می رود. هفته گذشته وزير علوم برای ديدار با رئيس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) عازم اين شهر شده بود. چند روز پس از او علی احمدی که پس از استعفای فرشيدی سرپرستی وزارتخانه تحت امر او را به عهده گرفته است به قم رفت تا نخستين ديدارهايش به عنوان عضو کابينه دولت نهم با مصباح يزدی باشد.

مصباح نيز در اين ديدار از وعده‌های وزير سابق آموزش وپرورش به وی سخن به ميان آورد و از «عدم همکاری دولت با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی» انتقاد کرد. مصباح عيب اساسی «نظام آموزش وپرورش» را «تسلط فرهنگ غيردينی بر آن» توصيف کرد که به گفته او «ميراث گذشته» است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفت: از آغاز تشکيل دولت نهم در خود موسسه به مسوول دولت عرض کرديم که هيچ توقعی از دولت نداريم اما اگر خدمت فرهنگی از دست ما برآيد، حاضريم به جامعه عرضه کنيم ولی آنطور که فکر می‌کرديم زمينه همکاری دولت با موسسه آموزشی و پژوهشی و امام خمينی(ره) فراهم نشد.

مصباح يزدی افزود: وزير قبلی آموزش وپرورش از ما خواسته بود تا در زمينه فلسفه تعليم و تربيت کتابی تاليف کنيم و اين موسسه نيز ضمن انجام اين کار، پيشنهاد داد که برای بهبود سطح آگاهی معلمان به مسائل دينی و روز دنيا برنامه‌هايی اجرا شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: حدود ۶ ماه قبل با تهيه منابع مورد نياز، هماهنگی هايی انجام شد تا برای برخی معلمان دوره های آموزشی برگزار شود اما همان لحظه‌ای که اين افراد می‌خواستند به قم اعزام شوند، متوجه شدند بودجه‌ای به اين برنامه اختصاص نيافته است.

رئيس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) ادامه داد: با وجود حسن نيتی که مسوولان رده‌بالای دولت دارند، گاهی اوقات مسوولان ميانی غفلت می کنند. بايد کارهای کليدی را به دست اهلش سپرد و بر نحوه اجرای آن نظارت کافی شود تا به ثمر برسد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد مصباح‌يزدی از حضور نامحرمان در بدنه دولت، نوروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016