پنجشنبه 4 مهر 1387

سايت کانون زنانی ايرانی بار ديگر هک شد، گفتگوی تغيير برای برابری با ژيلا بنی يعقوب


تغيير برای برابری- صبح امروز بازديد کنندگان سايت کانون زنان ايرانی به جای ديدن صفحه اول اين سايت، با فيلم کوتاهی به زبان عربی و پيامی به زبان انگليسی در زير آن مواجه شدند . بر اساس اين پيام گروهی که خود را هکرهای شيعه عنوان کرده اند مسئوليت اين اقدام را برعهده گرفته اند.

ژيلا بنی يعقوب سردبير سايت کانون زنان ايرانی در اين رابطه به تغييربرای برابری می گويد: " ساعت نه و نيم صبح درپی تماس دوستانم در خارج از کشور باخبر شدم که ظاهرا سايت از ساعت ۳ صبح به وقت ايران هک شده است. "

بنی يعقوب ضمن اين که اين عمل را مصداقی از توهين به آزادی بيان می داند در ادامه می گويد: " البته اين برخورد برای ما چندان تعجب بر انگيز نبود. اين بار سوم است که سايت کانون زنان ايرانی هک می شود و پيش از اين چهار بار هم فيلتر شده است. مشخص نيست که واقعا چه کسانی و با چه هدفی سايت را هک می کنند، هر چند اين بار از ظاهر امر چنين بر می آيد که گروهی از هکرهای عرب اين کار را انجام داده اند. به هر روی چنين اقدامی به هيچ وجه و با هيچ توجيهی پذيرفتنی نيست."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در آخرين بار که سايت هک شد يک سری از مطالب غير اخلاقی و توهين آميز نسبت به زنان در سايت درج شده بود و اين بار می بينيم که هکر ها تحت عنوان هکرهای شيعه اين اقدام را انجام داده اند. بنی يعقوب همچنين از تلاش بخش فنی سايت برای حل اين مشکل خبر داد.

گفتنی است سايت کانون زنان ايرانی يکی از سايت های فعال در جنبش زنان و کمپين يک ميليون امضا است که اخبار و مطالب مربوط به فعاليت های کمپين را پيگيرانه پوشش داده است.

در شناسنامه سايت کانون زنان ايرانی چنين آمده است: " نشريه اينترنتی کانون زنان ايرانی می‌کوشد هم از مطالبات زنان روشنفکر بگويد ،هم از خواسته‌ های‌زنان معمولی.هم "از زنان‌در متن "بگويد،هم از "زنان در حاشيه ".هم از "فعالان جنبش زنان "بگويد هم از "زنان در سايه ".اين نشريه هم مطالب تحليلی دارد هم خبر و گزارش در حوزه زنان و می‌کوشد تريبونی باشد برای انعکاس فعاليتهای کوچک و بزرگ زنان. ما با اين باور که زنان در طبقات مختف جامعه بويژه زنان در طبقات پايين جامعه ازنابرابری و تبعيض. قانونی رنج زيادی می برند ، انعکاس مشکلات ناشی از اين تبعيض ها را در باره زنان و مردان و همچنين فعاليت های جنبش زنان ايران را برای رفع اين نابرابری ها در اولويت قرار داده ايم .تلاشی که در چند سال اخير در کمپين يک ميليون امضا تبلور يافته است. ما علاوه بر انعکاس فعاليت های کمپين يک ميليون امضا ،خود نيز با جمع آوری امضا در مسير اين حرکت مدنی و برابری خواه مشارکت داريم.

ما با اين اعتقاد که اغلب مواقع زنان درشهرهايی به جز پايتخت مورد غفلت قرار گرفته‌اند، می‌کوشيم که نشريه‌مان محلی برای انعکاس فعاليت‌های زنان در همه ايران بويژه نقاط دور افتاده کشور باشد. ما برای دسترسی به اخبار فعاليت‌های زنان در سراسر ايران ازهمکاری داوطلبانه اعضای تعدادی از تشکل های غيردولتی زنان در شهرهای مختلف ايران ياری می‌گيريم.

ما به صورت کاملا داوطلبانه کار می کنيم و از هيچ موسسه داخلی و خارجی کمک مالی دريافت نمی کنيم."

Copyright: gooya.com 2016