Click for Amazing Phone Card








جمعه 30 بهمن 1383

علي لاريجاني: يكسان دانستن وضعيت عراق و ايران اشتباهي فاحش است، ايسنا

- حضور هاشمي در انتخابات به پوياي آن كمك مي‌كند...بارها گفته قصد كانديدا شدن ندارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

علي لاريجاني نماينده‌ي رهبر معظم انقلاب اسلامي در شوراي عالي امنيت ملي و نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري ايران، گفت: تهديدهاي آمريكا عليه ايران جدي نيست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لاريجاني در گفت‌وگو با شبكه‌ي خبري "العام" اظهار داشت: به نظر من آمريكايي‌ها در تهديداتشان عليه ايران جدي نيستند و به خوبي مي‌دانند كه شرايط براي يك درگيري نظامي با ايران كه هدف بسيار سخت و دشواري براي آنان محسوب مي‌شود، مناسب نيست.

وي يكسان دانستن وضعيت عراق و ايران را اشتباهي فاحش دانست و گفت: عراق پس از جنگ خود عليه ايران و كويت بسيار خسته و ناتوان شده بود، علاوه بر اين رژيم آن نيز فاقد هرگونه پايگاه مردمي بود اما وضعيت در ايران، اين چنين نيست و حاكميت از حمايت مردمي برخوردار است و اين امر در مراحل مختلفي از جمله راهپيمايي‌هاي گسترده در سالگرد انقلاب اسلامي ثابت شده است افزون بر اين، برخوردها و رفتارهاي آمريكا از سوي بسياري از كشورهاي جهان محكوم شده است.

لاريجاني افزود: فشارهاي آمريكا يك جنگ رواني براي تاثيرگذاري بر پرونده‌ي هسته‌يي ايران است، هم‌چنين آمريكايي‌ها تلاش مي‌كنند بر افكار عمومي مردم ايران تاثير بگذارند تا يك دولت ضعيف و ناتوان در ايران بر سر كار آيد و از اين طريق بتوانند اين كشور را تضعيف كنند.

وي با اشاره به اينكه ايران تاسيسات هسته‌يي خود را در برابر بازرسان بين‌المللي باز گذاشته و نسبت به تشكيل 3 كميته براي گفت‌وگو با اروپا موافقت كرده است، بر ضرورت استقلال عمل اروپاييان و دوري آنان از تاثيرپذيري از مواضع آمريكا كه خواهان محروم ساختن ايران از تكنولوژي هسته‌يي است، تاكيد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس سابق صدا و سيماي جمهوري اسلامي با تاكيد بر اينكه ايران هيچ‌گونه هراسي از انتقال پرونده‌ي هسته‌يي خود به شوراي امنيت ندارد، گفت: ايران در بسياري از زمينه‌ها به خودكفايي رسيده است و مي‌تواند نيازهاي مردم خود را برآورده سازد و آمريكا اگر تصور كند كه از طريق تصويب طرح تحريم اقتصادي در شوراي امنيت مي‌تواند به اهدافش برسد سخت در اشتباه است.

وي درباره‌ي روابط آينده‌ي ميان ايران و عراق پس از پيروزي فهرست ائتلاف يكپارچه عراق، گفت: مردم ايران و عراق مشتركات فرهنگي و ديني زيادي دارند و آرزو داريم كه در كنار ما عراقي آرام و دموكراتيك باشد و مردم آن با امنيت و آسايش زندگي كنند زيرا اين امر در چارچوب منافع ملي ما قرار دارد.

لاريجاني روش‌ها و جهت‌گيري‌هاي آيت الله سيدعلي سيستاني در عراق را خوب توصيف كرد و گفت: مردم عراق توانستند يك تجربه انتخاباتي موفق را پشت سر بگذارند.

نماينده‌ي رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، با اشاره به حضور نيروهاي آمريكايي در عراق، گفت: استمرار حضور نيروهاي آمريكا در عراق باعث ادامه عمليات تروريستي در اين كشور مي‌شود و اگر آمريكايي‌ها بخواهند يك دولت باثبات در عراق برقرار شود بايد از اين كشور خارج شوند.

وي درباره‌ي انتخابات آينده‌ي رياست جمهوري در ايران و احتمال نامزدي هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصحلت نظام در اين انتخابات، گفت: رفسنجاني يكي از شخصيت‌هاي برجسته به شمار مي‌رود و حضورش در انتخابات به پوياي آن كمك مي‌كند. اما وي بارها گفته است كه قصد كانديدا شدن در انتخابات ندارد مگر اينكه اين امر حالت ضرورت به خود گيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20748

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي لاريجاني: يكسان دانستن وضعيت عراق و ايران اشتباهي فاحش است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005