Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 4 فروردین 1384

رضايي: من براي ايجاد تحول اقتصادي به صحنه انتخابات آمده‌ام، فارس

خبرگزاري فارس: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اگر بخواهيم عدالت در عمق جامعه نفوذ كند بايد نظارت را به نحو احسن اجرا كنيم، گفت: بايد يك تحول اقتصادي ايجاد شود و من براي ايجاد يك تحول اقتصادي به صحنه آمده‌ام.

به گزارش خبرگزاري فارس محسن رضايي در جمع شيوخ و قبايل و عشاير آبادان ضمن بيان مطلب فوق و تبريك سال نو اظهار داشت: همانگونه كه اين عيد طبيعت را نو مي‌كند، ما نيز بايد سال جديد را با فعاليتهاي گسترده و عميق در جهت خدمتگزاري به مردم آغاز كنيم.
وي با بيان اينكه در حقيقت دولت و حكومت ابزاري براي خدمت به مردم است، افزود: هر مقدار كه تعامل ميان دولت و مردم بيشتر شود تهديدات خارجي هم كاهش مي‌يابد و قطعاً با حضور مردم در صحنه ديگر هيچ تهديدي كار ساز نخواهد بود.
كانديداي احتمالي انتخابات با اشاره به تاثير عدالت در دولت آينده گفت: در جمهوري اسلامي ايران آزادي، مردم سالاري و مشاركت مردم در انتخاب مسئولان وجود دارد. اما سوال مهم اين است كه ؛ آيا عدالت هم وجود دارد؟.
وي تصريح كرد: وقتي سخن از عدالت مي‌كنيم يعني نبايد هيچ تفاوتي ميان قبايل و استانهاي كشور باشد، نبايد شهروند درجه يك و دو داشته باشيم و براي تحقق اين امر علاوه بر توزيع مناسب امكانات بايد نگاه يكسان به اقوام وجود داشته باشد، در واقع اصلاح نگاه به اقوام از اهميت فوق العاده‌اي بر خوردار است كه دولت آينده بايد با شجاعت آن را اجرا كند.
وي در ادامه افزود: اگر بخواهيم عدالت در عمق جامعه نفوذ كند بايد نظارت را به نحوه احسن اجرا كنيم. اعمال اقتدار و نظارت، همبستگي ملي را افزايش مي‌دهد و مردم را نسبت به آينده اميدوار مي‌سازد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت صنعتي و تجاري آبادان گفت: از نظر صنعتي و تجاري يكي از اهداف من گسترش پالايشگاه و صنايع پتروشيمي در آبادان است تا بار ديگر مجد و عظمت به آبادان بازگردد.
وي افزود: زماني آبادان فقط به لحاظ وجود نفت مطرح بود اما امروزه به لحاظ وجود بنادر و پتانسيلهاي زيادي كه از نظر اقتصادي و تجاري وجود دارد، يكي از شهرهاي مهم و استراتژيك ايران محسوب مي‌شود.
محسن رضايي پيش از اين جلسه با حضور در جمع نخبگان در مسجد اميرالمومنين(ع) شهر آبادان با اشاره به نقش مردم خوزستان در زمان انقلاب و دفاع مقدس گفت: امروز بارديگر خوزستاني ها با حضور در انتخابات مي توانند نقش مهم و اثر بخشي ايفا كنند كه در چهار سال آينده دولتي كارآمد به صحنه بيايد تا بتواند از ثروت عظيم منابع طبيعي به نحوه احسن استفاده نمايد.
وي با اشاره به وجود منابع طبيعي در خوزستان گفت: در خوزستان علاوه بر نفت و گاز، نيروي انساني ماهر و كشاورزي وجود دارد به همين خاطر معتقدم كه خوزستان بايد خودش را براي فعاليتهاي بزرگ در آينده نه چندان دور آماده كند.
او با اشاره به ضرورت استفاده از سرمايه گذاري خارجي در ايران تصريح كرد: از حدود 8 ميليارد دلار تقاضاي سرمايه گذاري خارجي تاكنون فقط 4 ميليارد دلار آن تصويب شده كه متاسفانه تا به امروز حدود 800 ميليون دلار از آن تحقق يافته است يعني 10% سرمايه گذاري خارجي در ايران محقق شده كه اين مسئله يك فاجعه اقتصادي است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سازمانهاي اجتماعي غير دولتي در پيگيري مطالبات مردم گفت: امروز احساس مي شود كه كشور ما نياز به يك سازمان اجتماعي دارد تا مردم از طريق آن سازمان اجتماعي بتوانند مشكلات و مطالبات خود را به دولت مردان مطرح نمايند و براي اين كار بايد يك شوراي نخبگان در آبادان شكل بگيرد كه مهمترين فعاليتش توسعه آبادان باشد .
در اين جلسه جمي امام جمعه سابق آبادان و يكي از روحانيون متنفذ اين شهر با حضور در اين جمع به استماع سخنان رضايي پرداخت.
همچنين ساعاتي پيش از تحويل سال و آغاز سال 1384 محسن رضايي در بيت موسوي جزايري امام جمعه اهواز گفتگوي كوتاهي با وي داشت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار اميدواري كرد تا سال 84 كه سر آغاز برنامه چشم انداز 20 ساله ايران است مبدا تحولات نويني در انقلاب اسلامي ايران باشد.
وي با اشاره به نقش روحانيت در دوران انقلاب و پس از آن گفت : همانگونه كه روحانيت و نيروهاي وفادار توانسته دست به كارهاي بزرگي بزند اميدوارم ما نيز امروز بتوانيم با همتي بلند و مديريتي كارآمد بنيانگذار تحولات بزرگي در اين كشور باشيم به همين خاطر سال 84 سال بسيار مهمي است كه مي تواند جهشي بزرگ به سوي فعاليتهاي نوين اقتصادي و سياسي در كشور باشد.
جزايري نيز با مثبت ارزيابي كردن حضور رضايي در صحنه انتخابات گفت: هميشه از وجود شما بركات زيادي نصيب ما شده است شما از دوستان ممتاز ما هستيد كه الفباي دوستي ما و شما آمادگي براي خدا و در راه مردم و تحت رهبري انسان بزرگي چون امام خميني (ره) بوده است.
محسن رضايي پيش از اين جلسه با حضور در بيت آيت الله شفيعي عضو مجلس خبرگان رهبري و به اهميت اين انتخابات و مشاركت حداكثري مردم اشاره كرد و يكي از مهمترين نيازهاي اساسي كشور را وجود دولتي كارآمد توصيف نمود كه بتواند اختلافات قومي و مذهبي را حل و فصل كند.
شفيعي نيز گزارشي از فعاليتهاي مجلس خبرگان را به دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و هيات همراه ايشان ارائه كرد و براي ايشان آرزوي توفيق روزافزون و موفقيت در صحنه هاي مختلف سياسي و اجتماعي كرد.
كانديداي احتمالي انتخابات در جمع مردم شادگان هم حضور يافت و گفت: طرحهاي صنعتي و تجاري شادگان بايد با توانمندي به اجرا در بيايد.
وي گفت: شهرستان شادگان را به خوبي مي شناسم و معتقدم شادگان يكي از افتخارات ايران اسلامي در تاريخ فرهنگي و حماسي ايران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور در جمع مردم شادگان در مسجد امام خميني اين شهرستان ضمن بيان مطلب فوق افزود: دفاع جانانه مردم شادگان از اسلام و تشيع در برابر دشمنان اسلام و حفظ محبت ائمه اطهار در قلوب خود در تاريخ ماندگار است، همانگونه كه اين مردم در دوران انقلاب با دفاع از كيان انقلاب مجددا تاريخ را تكرار كردند و با تقديم بيش از 3000 شهيد و جانباز افتخاري ديگر را در تاريخ ثبت كردند.
وي با ابراز تاسف از كم كاري مسئولان جهت آباداني بيشتر اين شهرستان گفت: متاسفانه پس از پايان جنگ نقش افريني خوزستاني ها به فراموشي سپرده شد و بسياري از جوانان خوزستاني در حاشيه دولت قرار گرفتند و براي به صحنه آمدن اين جوانان بايد شعار عدالت علوي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز مي باشد، جدي گرفته شود تا بيش از پيش شاهد شكوفايي اقتصادي در جامعه باشيم.
محسن رضايي پس از اين جلسه با حضور در حسينيه حاج مهودر آلبوغبيش در شهرستان شادگان با اشاره به طرحهاي تجاري و صنعتي شادگان گفت: در شادگان طرحهاي صنعتي و تجاري بسيار بزرگي وجود دارد كه دولت آينده بايد آنها را با توانمندي و كارآمدي به اجرا در آورد.
وي در ادامه افزود: چرا بايد كشاورزي كه با زحمات فراوان و طاقت فرسا خرما توليد مي كند آنرا به كمترين قيمت ممكن بفروشد و واسطه ها بيشترين سود را ببرند .
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان به سوالات برخي از نخبگان در زمينه انرژي هسته‌اي، وضعيت معيشتي مردم و مسئله وزراي تحميلي در كابينه پاسخ داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20833

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضايي: من براي ايجاد تحول اقتصادي به صحنه انتخابات آمده‌ام، فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005