Click for Amazing Phone Card








شنبه 27 فروردین 1384

قالیباف در کنگره دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز): اگر در سال 78 فرمانده نیروی انتظامی بودم اتفاقات 18 تیر کوی دانشگاه تهران رخ نمی داد، انتخاب ۹

محمدباقر قالیباف نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به عنوان رییس جمهور برگزیده شوم اما در مقطعی احساس کنم که بی خاصیت شده ام و نمی توانم این مسئولیت را انجام دهم به طور قطع کنار خواهم رفت.

به گزارش خبرنگار رسانه خبری انتخابات ریاست جمهوری (انتخاب 9) وی پنجشنبه شب در کنگره دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز) در عین حال افزود: از انسان های بی ظرفیتی نیستم که در مقابله با کوچک ترین مشکلات و بحران ها استعفا دهم.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز یک واقعیت در کشور وجود دارد که نمی توانیم آن را مخفی نگه د اریم و آن این است که وقتی با مردم تماس می گیریم؛ متوجه می شویم آن چیزی که در ذهن مردم می گذرد با آن چیزی که در ذهن سیاستمداران وجود دارد، متفاوت است.

قالیباف با تاکید بر اینکه این برداشت های متفاوت دغدغه ها را نیز متفاوت کرده است، اظهار داشت: آن چیزی که در جامعه عینیت پیدا می کند با خواسته های مردم متفاوت است و امروز باید به دنبال پاسخ به این سوال باشیم که چه اتفاقی افتاده که ذهن ها با هم تفاوت دارد.

نامزد احتمالی اصولگرایان تاکید کرد: ما از پیش از انقلاب و تاکنون در یک عدم تعادل ساختاری در حوزه های اقتصادی، سیاست و علم و فن بسر می بریم که مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است، دولت به معنای عام تسلط کامل و کافی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی پیدا کرده و رقیبی برای خود باقی نگذاشته است.

قالیباف گفت: وقتی دولت از مردم احساس بی نیازی کند با ساختاری حجیم و سالار مدارانه مانند هم اکنون حرکت می کند. از سویی دولت حوزه تامین نیاز خود را از طریق نفت برآورده می کند و این احساس را دارد که با این دارایی می تواند در همه شئونات دخالت کند.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در حوزه های مختلف مشارکت معنا دار نبوده و دولت نیز نمی تواند پاسخگو باشد و روحیه نظارت و پاسخگویی نیز شکل نمی گیرد. پس بنابراین اگر بخواهیم جهشی جدی در کشور به وجود آید راه اساسی آن این است که دولت در ابعاد مختلف شفاف سازی کند و در این صورت است که مردم هوشیار شده و رقابت مثبت برای توسعه در پیش گرفته می شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم که در چارچوب باورهای انقلاب اسلامی و قانون اساسی نقش مردم در اداره کشور قوی تر باشد و امروز دانشگاه و دانشجو باید بتوانند در تصمیم سازی نقش داشته باشند.

وی نقش نخبگان به ویژه دانشجویان را در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: نخبگان به دلایل مختلف از برخی امورات فاصله گرفته اند .در بخشی از جنبش دانشجویی این اتفاق افتاده که باید سعی کنیم فضای فعالیت را در بین دانشجویان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه کسی نمی تواند فضای دانشگاه را فضایی خالی از پویایی و سیاست بداند، اظهار داشت: فضای دانشگاه فضای عدالت خواهی است اما این مساله را نباید با سیاست بازی اشتباه گرفت.

قالیباف با تاکید بر اینکه من در بدترین شرایط مسئولیت ناجا را بر عهده گرفتم، گفت: زمانی که من وارد ناجا شدم فضایی یخ زده بین پلیس و دانشگاه حاکم بود اما مجموعه عملکرد من در برقراری تعامل بین دانشجو . پلیس مطلوب بوده است.

دكتر قاليباف جدایی دولت از مسیر علم و دانش را یکی از ضعف های دولت به معنای عام دانست و اظهار داشت: مسئولان ما رویکرد دانشگاهی و علمی را فراموش کرده اند و از سویی آموزش های ما نیز هدفمند نیست.

وی دامنه مشکلات در سال 82 را بسیار بیش از سال 78 دانست و گفت: نیروی انتظامی در سال 82 توانست این حوادث را جمع کند و به طور قطع می گویم من اگر در سال 78 فرمانده نیروی انتظامی بودم اتفاقات 18 تیر کوی دانشگاه تهران رخ نمی داد.

قالیباف به شكلي بسته گفت: برخی افراد تاکید داشتند در سال 82 برخی برخوردها صورت گیرد اما من به عنوان فرمانده ناجا تصمیم گرفتم مسایل به طور آرام حل شود که اینگونه هم شد.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات در ناجا در 5 سال گذشته 34 درصد کاهش یافته است،گفت: من نمی گویم خطا وجود نداشت اما به طور قاطع می توانم بگویم ما در 5 سال گذشته بیش از 34 هزار مورد رد رشوه در ناجا داشت ایم.

قالیباف در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت های اقتصادی خود، تاکید کرد: تا امروز هیچگونه فعالیت اقتصادی حتی از نوع مشروع نیز نداشته ام و کسی نیز نمی تواند این ادعا را داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خود را به عنوان رجل سیاسی می داند، اظهار داشت: رجل سیاسی به معنای عضو حزب و گروه سیاسی بودن نیست، در تمام مسئولیت هایی که تا کنون داشته ام در حوزه سیاست نیز دخیل بوده ام و علم سیاست را به خوبی می دانم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری حرکتی که در دوم خرداد اتفاق افتاد را در راستای مصالح نظام و تقویت انقلاب اسلامی دانست و گفت: با وجود این به نظر می رسد مجموعه عملکرد دولت در هشت سال گذشته اقنا کننده انتظارات مردم نبوده است. گرچه کارهای خوبی در این دولت انجام شده است که آنها را نیز باید به طور بی طرفانه قبول کرد.

قالیباف در خصوص استفاده از سه کاندیدای دیگر که با آنها تفاهم امضا کرده است در کابینه خود، اظهار داشت: در شرایط مساوی با دیگران این کار را خواهم کرد نه به تنها به این دلیل آنها کاندیدای انتخابات بوده اند.

وی تصريح كرد : دو نوع ارتباط با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته ام، رابطه ای که به پیش از انقلاب باز می گردد و پس از انقلاب نیز در حوزه کاری با ایشان رابطه داشته ام و مقام معظم رهبری فرمانده من بوده اند.

قالیباف تاکید کرد: برای ورود به عرصه انتخابات از رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه گرفته ام و ایشان باید استعفای من را می پذیرفت.

اين نامزد انتخابات خاطرنشان کرد: نه با حزبی رابطه داشته ام و نه در آینده رابطه خواهم داشت، تنها به تعهدی که با سه کاندیدای اصولگرا دارم پایبند خواهم بود. چهار کاندیدايي كه البته زیر نظر مجموعه شورای هماهنگی نیز نیستند.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005