Click for Amazing Phone Card








جمعه 2 اردیبهشت 1384

قاليباف: پديده قاچاق زنان سنديت ندارد؛ فرار مغزها موضوعي است كه قابل حل مي باشد، انتخاب ۹

آخرين برنامه دكتر قاليباف در شهر مشهد "جلسه تريبون آزاد دانشجويي در تالار رازي دانشكده علوم پزشكي مشهد" با استقبال چشمگير دانشجويان همراه بود.

در حالي كه سالن تالار رازي به طور كامل مملو از جمعيت بود و عده اي از دانشجويان نيز در طبقه بالا استقرار يافته بودند، دانشجويان ديگر نيز در سالن بيروني با استفاده از بلندگويي كه متصل شده بود، در جريان جلسه قرار گرفته بودند.

به گزارش خبرنگار انتخاب 9 از مشهد وي در پاسخ به يكي از دانشجويان در مورد فرار مغزها از كشور تصريح كرد كه اين موضوع وجود داشته و بسيار جدي نيز مي‌باشد، اما در بررسي‌هايي كه انجام داديم، ديديم اكثر اين افراد نه براي اعتراض كه براي ايجاد فرصت رشد بيشتر و امكان خدمت از كشور خارج شده‌اند.

وي همچنين ضمن اشاره به ظرفيت بالاي قانون اساسي گفت كه الان هم فضاي سياسي جامعه باز است و مي‌توان نظرات و انتقادات را مطرح كرد.

وي با اشاره به پديده قاچاق زنان افزود: پس از بررسي‌هاي انجام داده، به اين نتيجه رسيديم كه اين موضوع سنديت ندارد، اما متأسفانه بعضي خود خواسته و به طور قانوني به مكان‌هايي همچون دبي سفر كرده و اقداماتي خلاف شأن اجتماعي و ايراني و اخلاق انجام مي‌دهند كه اين نيز تا زمان عدم بازگشت اين افراد به ايران قابل پيگيري نيست.

وي با اشاره به اينكه تمامي هزينه‌هاي تبليغاتي خويش را به طور شفاف اعلام خواهم كرد، خود را فردي روستا زاده معرفي كرد كه از لحاظ اقتصادي در طبقه متوسط رو به ضعيف جامعه قرار مي‌گيرد و تاكنون نيز هيچگونه فعاليت اقتصادي حتي مباح نيز نداشته است.

وي درمورد رفراندوم گفت كه اين حق طبيعي هر ملتي است كه سرنوشت خود را مشخص كند، اما به نظر من احتياج اصلي جامعه رفراندوم نيست، بلكه حل ريشه‌اي مشكلات تنها راهكار ممكن است.

كانديداي احتمالي اصولگرايان در مورد دانشگاه و دانشجو گفت: دانشجو و دانشگاه اهل منطق هستند و معتقدم دانشگاه نبايد محل سياست بازي گردد. دانشجو روحيه حقيقت جويي و حقيقت خواهي و نيز عدالت خواهي و عدالت جويي دارد، اما عده‌اي قصد دارند از خارج دانشگاه شرايط را عوض كنندو من سعي خواهم داشت تا بازترين فضاي ممكن را راي دانشجويان فراهم نمايم.

قاليباف در مورد رابطه و مشكلات احتمالي دولت خويش با مجلس هفتم اضافه كرد كه ابزار كار بين دولت و مجلس مشخص است و من معتقدم كه ديگر هيچ زماني براي جدل و دعوا و جدل افراد و به خصوص قوا وجود ندارد.

وي در مورد شرايط كابينه خود نيز گفت كه ملاك او در انتخاب افراد نه جنسيت است و نه موضوعات و قراردادهاي جناحي و سياسي. ضمن اينكه مطمئناً همانطور كه فضاي حضور زنان در پليس را فراهم كرد، مناسب‌ترين فضا را براي مشاركت سياسي بانوان فراهم خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاليباف در مورد مراكز متعدد تصميم‌گيري دركشور و موانع زياد بر سر راه دولت افزود: "در بدو ورودم به ناجا هم همين حرف‌ها بود و مي‌گفتند شما نمي‌توانيد كار كنيد، اما معتقدم اين حرف انسان‌هاي بي عرضه است كه از پس حل مشكلات برنمي‌آيند. وقتي يك مسئول در چارچوب قانون وظيفه‌اش مشخص است بايد كارش را به طور كامل و درست انجام دهد، اما وقتي نمي‌تواند ضعفش را به جاي ديگري مي‌گذارد.

شايان ذكر است كه در حالي كه سخنان دكتر قاليباف با حمايت و تشويق دانشجويان همراه بود، در انتهاي جلسه سه ساعته هنوز عده‌اي با حركت به سمت قاليباف در تلاش براي مطرح كردن سئوال خود بودند .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21403

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف: پديده قاچاق زنان سنديت ندارد؛ فرار مغزها موضوعي است كه قابل حل مي باشد، انتخاب ۹' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005