Click for Amazing Phone Card








جمعه 2 اردیبهشت 1384

محمدرضا خاتمي: بازگشت جامعه به عقب غيرممكن است، اكنون شرايط مهيا شده و ما مي‌توانيم حداقل در قوه مجريه حق كردها را پرداخت كنيم، ايرنا

سنندج ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۲‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪. ۸۴‬
دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: تغيير، مورد نياز جامعه بوده و بازگشت جامعه به عقب نيز غيرممكن است.

" محمدرضا خاتمي " عصر پنجشنبه در جمع مردم ديواندره افزود: اصلاحات قبل از آنكه يك تحول سياسي باشد يك تحول اجتماعي است و اين تحول ادامه دارد و جامعه در حال پوست انداختن است.

خاتمي افزود: تحول خواهي و تغييرطلبي در كشورهايي مثل ايران براي همه ما يك فرصت تاريخي است و بايد از اين فرصت استفاده كنيم.

خاتمي گفت: ما در ايران سيستمي داريم كه به صورت دوگانه عمل مي‌كند و يك بعد آن در برابر مردم و خواسته‌هاي آنان نرمش نشان مي‌دهد و مطالبات آنان را به رسميت مي‌شناسد و به نيروهاي بومي اعتقاد دارد اما بعد ديگر اين طوري نيست.

وي در مورد خواسته‌ها و مطالبات كردها گفت: اكنون شرايط مهيا شده است و ما مي‌توانيم حداقل در قوه مجريه حق كردها را پرداخت كنيم زيرا معتقديم كه كردها تكميل‌كننده ماهيت ايراني هستند.

وي تحقق مطالبات مردم را منوط به تحقق پروسه دموكراسي دانست و گفت: اگر پروسه دموكراسي در ايران تحقق پيدا نكند پيگيري و برآوردن مطالبات به سراب مي‌ماند تا يك واقعيت.

دبيركل حزب مشاركت ايران اسلامي در جمع خبرنگاران در كامياران نيز از قبول مطالبات ‪ ۱۵‬گانه اصلاح‌طلبان كرد توسط دكتر معين خبر داد.

وي اضافه كرد: رعايت موارد ‪ ۱۵‬گانه‌اصلاح طلبان كرد از سوي رييس جمهوري آينده مي‌تواند كردها را در مسير توسعه كشور در كنار خود داشته باشد.

جنبش اصلاح طلبان كرد پيشتر در يك اعلام رسانه‌اي پذيرش مطالبات ‪ ۱۵‬گانه خود را معيار حمايت اين گروه از نامزدهاي رياست جمهوري اعلام كرده بود.

شوراي رهبري اصلاح طلبان كرد در بيانيه ‪ ۱۵‬ماده‌اي خود مواردي همچون بكارگيري نخبگان كرد در مسووليتهاي كشوري، آموزش زبان كردي در دانشگاه- هاي مناطق كردنشين، حذف ديد امنيتي نسبت به مناطق كردنشين و رفع برخي محدويتهاي مذهبي را عنوان كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"محمدرضا خاتمي" در پاسخ به پرسشي در مورد علت استفاده نكردن از نيروهاي كرد در سطوح ملي گفت:معتقد نيستم كه اين وضعيت فقط نسبت به قوميتها وجود داشته، بلكه تبعيضهاي مضاعف تري نسبت به زنان در جامعه هم وجود دارد.

وي گفت: براي تحقق اصل شايسته‌سالاري در جامعه گسترده بايد امكان ابراز شايستگي براي فرد فراهم شود و براي آن بايد نظام مدون اجتماعي در قالب نهادها، حزب و سنديكاها داشته باشيم نه اينكه ‪ ۱۵‬نفر بنشينند و تشخيص بدهند چه كساني شايسته هستند.

وي در پاسخ به پرسشي در مورد تضمين تحقق مطالبات كردها افزود: آنهايي كه در حيطه دولت است اجرا خواهد شد ولي بخشهايي كه از حيطه دولت خارج است نياز به تعامل دارد.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005