Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 6 اردیبهشت 1384

قاليباف:مطبوعات نبايد احساس كنند كه هر كاري مي‌‏توانند بكنند؛ هيچ رنجي برايم بيشتر از نگاه سياسي به مسائل اجتماعي نيست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري گفت: جامعه ما امروز بيش از هر زمان ديگري احتياج به تحول جدي در حوزه مديريت دارد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمدباقر قاليباف روز دوشنبه در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف تهران،با تاكيد بر اينكه امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند فكر تازه و خلاقيت هستيم، گفت: امروزه در حوزه‌‏هاي اجرايي از مديريتي كهنه و پير استفاده مي‌‏شود و در مديريت حوزه‌‏ها، پويايي، شادابي، نشاط و تحرك ديده نمي‌‏شود و وقتي مديريت جوان نيست، خلاقيت، آرمان‌‏گرايي و اميد به آينده در آن وجود ندارد.
وي با اشاره به جوان بودن جمعيت كشور، گفت: در كشوري كه بخش قابل‌‏توجهي از آن جوان است، مسائل با مديريت محافظه‌‏كار و بي‌‏نشاط دنبال مي‌‏شود و درحالي كه دنيا در حوزه‌‏هاي علم و تكنولوژي و حتي اجتماعي به سرعت در حال تغيير است و اكنون بايد يك مديريت فعال و جوان اين تعادل را برقرار كند.
قاليباف افزود: يكي از بحران‌‏هاي جدي اين است كه نيروي جوان حس مي‌‏كنند كه به آنها اعتماد نمي‌‏كنند و نگاه به انها نگاه آسيب‌‏شناسي است نه اعتمادي.
وي ادامه داد: ذهن مديريت حاضر در جامعه و كشور به‌‏گونه‌‏اي است كه مي‌‏خواهند مطالب نو و امروزي جوانان را با نگاه خودشان حل كنند و اين عدم تناسب در باور نكردن جوانان، باعث از دست رفتن روحيه عدالت‌‏خواهي در حوزه مديريتي شده است.
قاليباف با اشاره به اينكه به مسائل اجتماعي به ديده سياسي نگريسته مي‌‏شود، ادامه داد: هيچ رنجي براي من بيشتر از نگاه سياسي به مسائل اجتماعي نيست و چنين ديدگاهي سم مهلكي است كه جامعه را مسموم خواهد كرد و امروز در حوزه‌‏هاي مختلف اقتصادي سياسي و فرهنگي بسياري از تعريف‌‏ها و مرزها به هم ريخته است.
اين كانديداي نهمين دوره رياست‌‏جمهوري گفت: در حال حاضر بين دانشگاه و بخش‌‏هاي اجرايي در كشور ارتباط وجود ندارد و آنها كاملا از يكديگر جدا هستند بنابراين يكي از مسووليت‌‏هاي جدي دولت آينده، برقراري رابطه بين دانشگاه‌‏ها و تمام حوزه‌‏هاي انساني است.
قاليباف با اشاره به اينكه در دو دولت گذشته هيچ سياست پايداري وجود نداشته است، گفت: نمي‌‏توانم تفاوت برنامه‌‏هاي خود را با آنها مقايسه كنم، زيرا سياست‌‏هاي دولت‌‏هاي گذشته مصداق يكي به نعل و يكي به ميخ بود و در مسائل مختلف كشور شفافيت و روشني وجود نداشت.
نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درخصوص رابطه با آمريكا، گفت: نبايد مسائل داخلي كشور را با نگاه خارجي حل كنيم و در مورد مسائل داخلي نبايد كوتاهي‌‏ها را به گردن طرف خارجي بيندازيم بلكه بايد روحيه قبول تقصير وجود داشته باشد، در غير اين صورت اين باور ايجاد مي‌‏شود كه اگر با كشوري مانند آمريكا رابطه برقرار كنيم، تمام مشكلات حل خواهد شد.
وي ادامه داد: دولت در عرصه اقتصادي، بزرگترين رانت‌‏خوار شده است و به دليل اتكا بيش از حد به درآمد نفت، همه جا احساس مي‌‏كنند كه نيازي به مردم ندارند.
قاليباف با اشاره به اينكه نمي‌‏توان با چالش‌‏هاي اجتماعي مقابله كرد بلكه بايد آنها را مديريت و تدبير كرد، گفت: ما در نيروي انتظامي با انجام وظيفه به خصوص در ارتباط با جوانان، از هر دو طرف مورد اتهام قرار مي‌‏گرفتيم، يكي ما را به تسامح و ديگري ما را به ايجاد فضاي بسته متهم مي‌‏كرد، در ارتباط با جوانان يكي خواستار بستن فضا براي رسيدن به هدف خود و ديگري خواستار باز كردن آن بود اما در نهايت برخورد غيرمنطقي را قبول ندارم.

قاليباف با اشاره به جايگاه فعلي ايران در سطح منطقه و جهان گفت: جايگاه امروز ايران در سطح منطقه و جهان برازنده ايران اسلامي نيست و در برخي موارد انسان احساس حقارت مي‌‏كند.
وي با اشاره به احتمال حضور هاشمي، گفت: اگر هاشمي بيايد، همچنان در صحنه هستم و در عرصه رقابت انتخاباتي حضور خواهم داشت.
قاليباف در مورد ردصلاحيت خود از سوي شوراي نگهبان با توجه به نظامي بودن، گفت: در هيچ جاي قانون گفته نشده است كه نظامي نمي‌‏تواند، كانديد شود زيرا نظاميان از دخالت در عرصه سياست منع شده‌‏اند نه اينكه يك نظامي نمي‌‏تواند، سياستمدار باشد اما در عين حال مرجع قانوني شوراي نگهبان است و هر تصميمي توسط اين شورا گرفته شود، براي من قابل قبول است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاليباف در خاتمه با بيان اينكه در حوزه مطبوعات در برخي موارد قانون به درستي اجرا نشده است، تصريح كرد: امروز مطبوعات آزاد هستند اما در برخي موارد دچار اشكال شده‌‏اند البته برخي مواقع در پياده كردن قانون هم سليقه‌‏اي عمل شده و عدالت رعايت نشده است و در عين حال مطبوعات نيز نبايد احساس كنند كه صنف و قشري هستند كه مي‌‏توانند هر كاري را ا نجام دهند بلكه بايد در حوزه قانوني خود اقدام كنند.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005