Click for Amazing Phone Card








جمعه 9 اردیبهشت 1384

لاريجاني عفاف را لازمه نظام جمهوري اسلامي و داشتن عفاف را باعث اصلاح برخي از روش‌هاي فرهنگي در قبال ضدارزش‌ها دانست، خبرگزاري فارس

كانديداي نهايي شوراي هماهنگي نيرو هاي انقلاب در انتخابات رياست جمهوري، عفاف و پاكدامني را از خصوصيات يك زن مسلمان دانست و گفت:اين حق زنان است كه در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري فارس علي لاريجاني كه در جمع طلاب زن در استان قزوين سخن مي‌گفت در خصوص، حضور زنان افزود: در حال حاضر ما زناني داريم كه در كشور تاثيرگذارند و همان‌طور كه مي‌دانيم60 درصد از دانشگاهيان ما را زنان تشكيل مي‌دهند و ما از زنان در جامعه بايد در كارهاي كليدي استفاده كنيم.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ادامه تصريح كرد: ما نبايد از زنان در پست‌هاي نمادين استفاده كنيم و بعد بگوييم كه از آنان در عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي استفاده كرده‌ايم چرا كه نقش آفريني زنان امروزه در جامعه ما باعث شده است كه ما يك جهش خوبي نسبت به سابق داشته باشيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص فضاي حال حاضر كشور براي حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف گفت: از فضاي بوجود آمده مي‌توان به نحو احسن استفاده كرد، چرا كه ما بايد براي هر چه بهتر شدن، ساز و كارهاي لازم را براي حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف چه در داخل كشور و چه در خارج از كشور به‌دست آوريم .ما بايد شرايط زندگي را طوري فراهم آوريم كه زنان علاوه بر كارهاي اجرايي در اجتماع ،بتوانند فضاي گرم خانواده‌هايشان را نيز اداره كنند.
لاريجاني حفظ و اداره خانواده از طرف زنان را با اهميت برشمرد و تصريح كرد: ما نمي‌توانيم بگوييم به زناني كه در جامعه و بيرون از خانواده‌هايشان به فعاليت مشغولند لطمه وارد نمي شود. ما بايد كاري كنيم كه بتوانيم از ضربه‌هاي وارده به اين گونه خانواده‌ها جلوگيري كنيم.
وي افزود: ما بايد شرايط را طوري فراهم كنيم كه اوضاع براي فعاليت زنان آماده باشد.
علي لاريجاني در ادامه در پرسش و پاسخي كه با طلاب زن در استان قزوين داشت، در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه در «دولت اميد» چه كارهايي براي ارزش‌ها و ضدارزش‌ها خواهيد داشت افزود: امروزه ما به رنسانسي آرماني نيازمنديم چرا كه ارزش‌هاي ديني و فرهنگي ما را غبار گرفته است اگر ما حيات طيبه را زنده كنيم مي‌توانيم حيات جامعه را نيز زنده‌ كنيم. اگر كسي معرفت خود را پيدا كند مي‌تواند معرفت خدا را نيز پيدا كند.
وي در ادامه افزود: روح جمعي و روح شخصي زماني هويت مي‌يابد كه ما بتوانيم هويت خودمان را پيدا كنيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه افزود: دولت بايد بسترسازي ملي لازم را انجام دهد تا بتوانيم از خلاقيت‌هاي لازم براي مقابله با ضدارزش‌ها استفاده كنيم.
نامزد اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه حضور زنان در «دولت اميد» چگونه است گفت: حضور نخبگان در عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي بايد فعال باشد چرا كه ما با استفاده از اين نخبگان توانسته‌ايم به مسائل فني و هسته‌اي دست پيدا كنيم.
وي در ادامه افزود: حضور زنان در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور به قدري بايد باشد كه در جامعه بتوانيم تحولات ديگري را رخ دهيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي عفاف را لازمه نظام جمهوري اسلامي دانست و داشتن عفاف در جامعه را باعث اصلاح برخي از روش‌هاي فرهنگي در قبال ضدارزش‌ها دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني تصريح كرد: من در خصوص حضور زنان بايد يادآوري كنم كه براساس عقيده‌ام كار مي‌كنم و سعي مي‌كنم به حرفي كه زده‌ام و به آن اعتقاد دارم عمل كنم.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005