Click for Amazing Phone Card








جمعه 9 اردیبهشت 1384

‌‏رفسنجاني: انتخاب رئيس‌‏جمهوري با آراي پايين درايران از اهداف آمريكاست؛ مقطعي نيست كه مشكلات را با نيامدن پاي صندوق نشان دهيم،ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: كاهش مشاركت مردمي افزايش تنش‌‏هاي داخلي و انتخاب رئيس‌‏جمهوري با آراي پايين، سه هدف جدي آمريكا در عرصه انتخابات رياست جمهوري ايران است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي‌‏اكبر هاشمي‌‏رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن گرامي‌‏داشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري، گفت: در جمهوري اسلامي احترام زيادي به معلمان شده است و شأن آنها جدي گرفته شده است، البته حقوق معلمان بايد مورد توجه قرار گيرد، چرا كه همه ما مي‌دانيم خواسته‌‏هاي آنها خواسته‌‏هاي عادلانه‌‏اي است.
وي با اشاره به اين كه قشر زحمتكش و تأثيرگذار ديگر جامعه، طبقه كارگراران هستند، گفت: در زمان رژيم پهلوي هم، اعتصاب كارگران در روند مبارزاتي موثر بوده است و سهم كارگرها در انقلاب اسلامي قوي بوده است و در تهاجم با ماركيست‌‏هاي چپ قرار گرفتند.
هاشمي رفسنجاني، تأكيد كرد: هميشه كار گران در ايران با اتكاي به دين، نظام و روحانيت دست رد به سينه اخلال‌‏گران ماركسيست زده‌‏اند و در دوران جنگ همواره بخشي از حقوق ناچيز خود را به جبهه مي‌‏دانند و علي رغم تمام مشكلات‌‏شان هيچ وقت مزاحم نظام نشده‌‏اند، كه در اين زمينه بايد هم به نظام و هم به كارگران تبريك گفت.
وي با اشاره به اين كه مطبوعات ركن چهارم زندگي امروزي هستند، گفت: بايد تأمل جدي در اين زمينه صورت گيرد، اگر چه عده‌‏اي تلاش مي كنند با منفجر كردن بمبب‌‏هاي تبليغاتي اقداماتي را انجام دهند كه چندان درست نيست.
هاشمي با اشاره به اين كه برخي مخالفان جمهوري اسلامي و آمريكاييان تهديداتي نظير پرونده هسته‌‏اي ايران و ارجاع آن به شوراي امنيت را براي ايران ايجاد مي‌‏كنند، گفت: هيچ دولتي نمي‌‏تواند حق كشور و ملت خود را در زمينه فعاليت صلح آميز هسته‌‏اي سلب كند.
وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري كه در پيش رو داريم، گفت: آمريكا سه هدف را در انتخابات ما پيگيري مي‌‏كند كه اولين آن كاهش مشاركت مردمي است كه تا با كاهش حضور مردم، فاصله ميان نظام و مردم را القا كند.
وي افزود: هدف ديگر آمريكا در اين زمينه آن است كه رئيس‌‏جمهوري با آراي پايين روي كار بيايد و از سوي ديگر مي‌‏خواهد تنش‌‏هايي را در كشور ما ايجاد كند كه متأسفانه گروه‌‏هاي سياسي ما هم به دليل تجربه كم به اين تنش‌‏ها دامن مي‌‏زنند و دشمان ما در جهت مخدوش كردن انسجام ملي كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري در آغاز سال جديد نيز بوده است، حركت كنند.
وي تصريح كرد: عقل حكم مي‌‏كند كه ما در جهت خلاف خواست دشمنان حركت كنيم و امسال سالي نيست كه كساني كه مشكلاتي دارند، مشكلات خود را با عدم حضور در پاي صندوق‌‏هاي رأي نشان دهند. اين كه رئيس جمهوري روي كار آيد كه بخش قابل توجهي از مردم پشت سر او هستند، براي نظام بركت زيادي دارد.
رئيس مجمع تشيخص مصلحت نظام تأكيد كرد: ما بايد ضمن حضور در انتخابات، از رئيس‌‏جمهوري منتخب مسولانه حمايت كنيم و در جهت هماهنگي هر چه بيشتر مجلس، دولت و قوه قضاييه تلاش كنيم.
بر اساس گزارش خبرنگار "ايلنا"، هاشمي رفسنجاني همچنين در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به ميلاد رسول اكرم (ص) و امام صادق (ع)، گفت: خوشبختانه دنياي اسلامي به خوبي از پس اين مناسبت برآمده و مي‌‏آيد، اما پيام بعثت كمتر مورد توجه و عمل قرار گرفته است و تمام تلاش‌‏هاي پيغمبر اين بوده است كه به تدريج قافله بشريت را در راه خدا و دستيابي به سعادت واقعي به حركت در آورد.
هاشمي با اشاره به اين كه اكنون يك چهارم جمعيت جهان را مسلمانان تشكيل مي دهند، گفت: هر روزي كه مي‌‏گذرد جمعيت ما در حال افزايش است و بهترين مناطق جهان اكثر و منابع عظيم انرژي در دنياي اسلام است.
وي با اشاره به اخراج دانشجويان از دانشگاه به دليل حجاب در برخي كشورها و تهاجمات رژيم اسرائيل و مشكلاتي نظير آن، گفت: اگر وحدت لازم ميان مسلمانان وجود داشت، چنين مسايلي به وجود نمي‌‏آمد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به وجود ناامني‌‏هاي اجتماعي و سياسي در آمريكا، گفت: از نظر سياسي فعالان سياسي و امنيتي آمريكا حتي نگران حمله كره شمالي به اين كشور هستند و در عرصه مسايل اجتماعي هم تعداد كودك ربايي در حال فزايش است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي با نامطلوب خواندن وضعيت اقتصادي آمريكا، گفت: اگر چه آمريكا از صنعت خوبي برخوردار است، اما درحال حاضر مقروض‌‏ترين كشور دنيا است، اما صنايعش يكي پس از ديگري در حال شكست است، پس آفريقا كشوري آسيب پذير است.
وي با تأكيد بر ناامني‌‏هاي اقتصادي، امنيتي و اجتماعي آمريكا، گفت: آمريكا يك غول آسيب خورده و خطرناك است و ما اگر متحد عمل كنيم، حداقل موفق به استيفاي حقوق خود هستيم.
وي خاطر نشان كرد: ايران يا هر كشور ديگري به تنهايي در مقابل اين كشورها دچار مشكل خواهد شد، اما با وحدت مي‌‏توانيم با صلابت وارد گفت‌‏وگو با اين قدرت‌‏ها شويم، اگر چه اين اتفاق خواهد افتاد، ليكن وظيفه ما تنها تسريع آن است.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005