Click for Amazing Phone Card








شنبه 17 اردیبهشت 1384

مصطفي معين: اگر نظرسنجي‌ها، اجماع ملي به سمت فرد ديگري را نشان دهد، آمادگي انصراف با تمكين به نظر مردم را دارم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

كانديداي مورد حمايت جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: اگر نظرسنجي‌ها، اجماع ملي به سمت فرد ديگري غير از من را نشان دهد، اين آمادگي را دارم كه با تمكين به نظر مردم اعلام انصراف كنم.


مصطفي معين در حاشيه‌ي نمايشگاه مطبوعات طي گفت‌وگويي با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص احتمال به اجماع رسيدن اصلاح‌طلبان بر سر يك كانديدا، افزود: چيزي كه برايم اهميت دارد ايجاد اجماع ملي براي همه و البته اصلاح‌طلبان است. اول؛ گرايش مردم به طور جد به سمت اصلاح‌طلبان، دوم؛ اجماع نخبگان كشور اعم از دانشگاهيان، فرهنگيان و فرهيختگان كشور، سوم؛ اجماع گروههاي سياسي و اجتماعي.


وي ابراز اميدواري كرد كه تا زمان انتخابات بر اساس نظرسنجي‌هاي علمي و با توجه به گرايش مردم اين اجماع صورت گيرد.


وي در خصوص رد صلاحيت‌هاي احتمالي توسط شوراي نگهبان گفت: اين مسائل مخلوطي است از شايعات، احتمالات، سوءظن‌ها و البته واقع‌بيني‌ها. تلاش مي‌كنم هميشه با ديد مثبت، مبتني بر منطق و واقعيت‌ها حركت كنم و براي همين هيچ دليلي براي رد صلاحيت خود و بلكه تمامي افرادي كه پايبندي خود را به قانون اساسي اعلام كرده‌ و از مسووليت‌هاي خطير در گذشته به عنوان يك رجل سياسي برخوردار بوده‌اند، نمي‌بينم. فكر مي‌كنم همه‌ي آن‌ها بايد مورد تاييد قرار گيرند، در غير اين صورت چنين تصميمي با اوليه‌ترين اصول مردم‌سالاري، دموكراسي، شركت جدي مردم در انتخابات، افكار عمومي و جهاني و حتي مباني و اصول اعتقادي، فرهنگي و عرفي ما سازگاري نخواهد داشت. در هر صورت بايد پاسخگوي وجدان خود، وجدان عمومي و خداي خود باشند.


معين در خصوص احتمال ورود كانديداهاي ديگري به صحنه‌ي انتخابات و كناره‌گيري به نفع ايشان گفت: در مرحله‌ي انتقال به دوران استقرار و تثبيت دموكراسي، تنوع كانديداها و تعدد آن‌ها را طبيعي مي‌دانم و به فال نيك مي‌گيرم. اين نشان‌دهنده‌ي زنده و بانشاط بودن جامعه و احساس مسووليت نخبگان كشور است. بنابراين از حضور هر شخصيت شايسته‌اي استقبال مي‌كنم و آمادگي رقابت با همه را خواهم داشت.


وي تاكيد كرد: چنانچه در نظرسنجي‌ها مشخص شود كه اجماع ملي به طور خاص به سمت فرد ديگري غير از من هست اين آمادگي را دارم كه بلافاصله به اجماع ملي و راي و نظر همگاني مردم تمكين و اعلام انصراف كنم.

به طور قطع مي‌گويم به سرعت به اجماع ملي و نظر مردم تمكين مي‌كنم و از صحنه خارج خواهم شد، اميدوارم و البته قطعا كه اجماع ملي به سمت كانديداي اصلاح‌طلبان خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص اعلام‌نظر كانديدايي، مبني بر اينكه در صورت انتخاب شدن متهمان قتل‌هاي زنجيره‌يي و كوي دانشگاه را اعلام مي‌كنم، و امكان‌پذير بودن چنين امري، گفت: سامان يافتن امور كشور به اين است كه ما به جاي حذف صورت مساله به حل مسائل اهتمام كنيم. پرونده‌هاي نيمه‌تمام را در هر حوزه‌يي كه باشد چه پرونده‌هاي اقتصادي، سياسي و يا امنيتي و از جمله كوي دانشگاه را در محاكم قضايي به صورت عادلانه باز و رسيدگي و چنانچه حقي تضييع شده سعي در دفاع از حقوق مظلوم داشته باشيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22161

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي معين: اگر نظرسنجي‌ها، اجماع ملي به سمت فرد ديگري را نشان دهد، آمادگي انصراف با تمكين به نظر مردم را دارم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005