Click for Amazing Phone Card








شنبه 17 اردیبهشت 1384

معاون انتظامي امنيتي وزير كشور: عوامل بازدارنده مشاركت حداكثري بايد از ميان برداشته شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - گرگان
سرويس: سياسي

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور گفت: عوامل بازدارنده مشاركت حداكثري در انتخابات رياست‌جمهوري مي‌بايست از ميان برداشته شود.


به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، "علي‌اصغر احمدي" در جمع اعضاي هيات بازرسي استان گلستان افزود: اين عوامل بازدارنده، امنيت ملي را مورد تهديد قرار مي‌دهند.

به گفته وي، از جمله اين عوامل مي‌توان به ايجاد ياس و نااميدي در جامعه و ناكارآمد نشان دادن دولت و نظام اشاره كرد.

وي خاطرنشان كرد: كساني كه دانسته يا ندانسته در ايجاد سياه‌نمايي و ناكارآمد جلوه دادن دولت نقش دارند، از موانع مشاركت حداكثري به شمار مي‌روند.

احمدي با تاكيد بر رعايت كامل قانون انتخابات تصريح كرد: ‌تفسير به راي، اعمال مواضع شخصي، نقض بي‌طرفي در اجراي قانون اساسي و قوانين عادي براي منع ورود افراد به عرصه انتخابات از موانع جدي مشاركت حداكثري محسوب مي‌شود.

وي ياد‌آور شد: قانون بايد ملاك اصلي برگزاركنندگان و ناظران انتخابات باشد.

رييس هيات بازرسي مركزي انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به آنچه انتشار خبر حضور يكي از اعضاي شوراي نگهبان در جمع جريان خاص سياسي مي‌ناميد، گفت: اين كار چنانچه صحت داشته باشد نقض صريح قانون است.

احمدي يادآور شد: كارهايي از اين قبيل علاوه بر بازتاب منفي در جامعه، فرآيند مشاركت حداكثري را با مشكل مواجه مي‌سازد.

وي با انتقاد از نگرش ابزاري به مردم در آستانه انتخابات افزود: اينكه تنها در زمان انتخابات و براي راي دادن به مردم رجوع كنيم به دلسردي بيشتر آنان دامن زده‌ايم.

به گفته وي، ميزان راي ملت است و بايد اهميت مشاركت و حضور آنان در انتخابات تبيين شود.

احمدي با اشاره به شركت آگاهانه مردم در انتخابات اضافه كرد: ‌تقدس‌گرايي، تقدس‌مآبي و تاكيد بر اين مطلب كه شركت در انتخابات يك تكليف شرعي است، پاسخگوي مشاركت حداكثري به ويژه براي نسل امروز نيست و اگر شرط لازم باشد، كافي نيست.

وي تصريح كرد: شركت در انتخابات حقي است كه قانون اساسي براي مردم قائل شده و بايد زمينه احقاق اين حق را به طور كامل فراهم آورد.

معاون انتظامي و امنيتي وزير كشور با اشاره به آنچه آن را انسداد سياسي به عنوان يكي از ديگر موانع جدي مشاركت حداكثري ناميد، اضافه كرد:‌سطح تحمل در سطوح مختلف نظام بايد افزايش يابد.

احمدي‌ ياد‌آور شد: بايد فضا را به گونه‌اي مهيا كرد كه تمام كساني كه در دايره قانون اساسي قرار مي‌گيرند بتوانند در انتخابات حضور يابند و برنامه خود را ارايه كنند.

وي در ادامه طرح برخي زمزمه‌ها مبني بر نظارت بين‌المللي بر انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: طرح چنين پيشنهاداتي امنيت ملي را خدشه‌دار مي‌سازد و توهين بزرگي به ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران است.

احمدي با تاكيد بر انسجام ملي افزود: ايجاد اسنجام ملي در اين شرايط حساس ضروري، اجتناب‌ناپذير و حياتي است.

وي خاطرنشان كرد: مسوولان بايد نقاط بحران‌زاي اجتماعي كشور را شناسايي و تمهيدات لازم را براي رفع اين نقاط به كار گيرند.

رييس هيات بازرسي مركزي انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اهميت راي ملت اضافه كرد: با قبول تفكر نظام چند قطبي در كشور، بايد بپذيريم كه هرچه مردم تصميم مي‌گيرند مهم است و چنانچه مردم به فردي راي دادند همه بپذيريم.

احمدي تصريح كرد:‌استراتژي بقاي نظام بايد مبتني بر رويكرد عقلاني باشد و تدبير مسوولان نيز از اين منظر انجام گيرد.

وي همچنين با اشاره به وظايف وزارت كشور در انتخابات اظهار داشت: ‌اجراي انتخابات، تامين امنيت و بازرسي انتخابات سه وظيفه مهم وزارت كشور در اين عرصه به شمار مي‌رود.

به گفته وي، تمام اهتمام و تلاش وزارت كشور برگزاري انتخاباتي سالم و قانوني است.

احمدي با تاكيد بر اهميت نقش بازرسان انتخابات تاكيد كرد:‌ اين بازرسي به معناي مچ‌گيري و پرونده‌سازي نيست.

وي اضافه كرد: بازرسان انتخابات، مسوول اخذ راي نيستند بلكه مسوول صحت جريان انتخابات هستند.

معاون انتظامي و امنيتي وزير كشور با اشاره به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي بازرسان انتخاباتي در استانها افزود: به ميزاني كه فرمانداران و نمايندگان فرمانداري‌ها به قانون انتخابات مسلط باشند كار بازرسان انتخابات آسان‌تر خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي خاطرنشان كرد: بازرسان با بي‌طرفي كامل در جريان انتخابات مكلف به انجام وظايف قانوني خود هستند.

وي تصريح كرد: مهمترين وظيفه ما امانتداري و صيانت از آراي ملت است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22164

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون انتظامي امنيتي وزير كشور: عوامل بازدارنده مشاركت حداكثري بايد از ميان برداشته شود، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005