Click for Amazing Phone Card








شنبه 17 اردیبهشت 1384

علي يونسي: بايد به حضور حداكثري تن دهيم ولو شكست بخوريم؛ كسي كه شكست جمهوري اسلامي رابه قيمت پيروزي حزب خود بخواهد جنايتكار است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


وزير اطلاعات گفت: كساني كه به شيوه‌هاي خود سعي دارند مردم را مايوس كنند تا با مشاركت حداقلي آن‌ها به منافع خود دست يابند، خيانت به ملت و جنايت مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين علي يونسي طي سخناني در جلسه‌ي شوراي اداري شهرستان تهران با تاكيد بر اين كه منافع ملي را بايد به همه‌چيز ترجيح داد، افزود: بايد به حضور حداكثري تن دهيم، ولو اينكه در انتخابات شكست بخوريم اگر كسي اين احساس را نداشته باشد بايد در مسلماني او شك كرد، زيرا كسي كه شكست جمهوري اسلامي ايران را به قيمت پيروزي حزب خود بخواهد، جنايتكار است.


وي با تاكيد بر اينكه بايد مردم را به هر قيمتي به مشاركت حداكثري دعوت كنيم، تصريح كرد: به آينده‌ي انتخابات اميدوارم زيرا مردم ما عاقلند، تحت تاثير شعارها قرار نمي‌گيرند و منافع ملي، اسلام، نظام و امام(ره) را خوب درك كرده‌اند و تحت تاثير رسانه‌هاي خارجي و همچنين رسانه‌هاي داخلي كه همسو با آن‌ها حركت مي‌كنند قرار نمي‌گيرند.


يونسي انتخابات را يك فرصت تاريخ‌ساز در كشورمان عنوان كرد و مسوولان را نسبت به نظام و آرمان‌هاي انقلاب و امام(ره) راحل بدهكار دانست كه بايد نعمت عظيم عزت و سربلندي را - كه در ايران همه‌ي امور با مشاركت و دخالت مردم اداره مي‌شود، - محافظت كنند.


وي هم‌چنين انتخابات را مهمترين عامل حفظ اين عزت برشمرد و گفت: اگر اين عزت را خوب پاس بداريم عزت بيشتري نصيب ما خواهد شد و هركس اين نعمت را بزرگ نداند خودش تحقير مي‌شود.


وزير اطلاعات مسوولان را دعوت به خدمتگزاري كرد و گفت: كساني كه در مصدر كار و مسووليتي هستند حق ندارند بر مردم منت بگذارند. هيچ‌كس در اين نظام به اندازه‌ي امام(ره) زحمت نكشيد اما يك بار بر مردم منت نگذاشت و هميشه خود را خدمتگزار ملت مي‌دانستند و اين آموزه براي ما كافي است.


وي با اشاره به تاثير انتخابات رياست جمهوري بر انتخابات ديگر، اظهار داشت: ما خواسته يا ناخواسته از ابتداي انقلاب انتخابات را به موضوعي حيثيتي و در واقع تبديل به نوعي رفراندوم كرده‌ايم، در حاليكه در دنيا چنين نيست و دنيا قبول كرده كه انتخابات امري عادي است.


يونسي افزود: ما تبليغ كرده‌ايم كه همه چيز به انتخابات گره خورده و اين را هم مردم و هم دشمنان ما پذيرفته‌اند، حال كه اينگونه شده بايد انتخابات را در بهترين شرايط برگزار كنيم تا هم دولت بتواند با قدرت مسووليت اجرايي را دربر گيرد و هم جمهوري اسلامي از مشاركت حداكثري مردم قوت و قدرت بيشتري بگيرد.


وي در جمع مسوولان شهرستان تهران، اين شهر را از لحاظ كيفي، سياسي دانست و گفت: در تهران بايد انتخابات را از هر جهت به عنوان الگو براي ساير مناطق قرار دهيم و شما مسوولان بايد انتخابات سالم، مطمئن، قانوني و با امنيت برگزار كنيد، اگر اين بخش تامين نشود، بخش هاي ديگر تامين نخواهد شد.


وي با تاكيد بر اينكه مجموعه‌ي كارگزاران انتخابات بايد هدفشان پيروزي انتخابات باشد نه پيروزي يك شخص، گروه و يا حزب، ادامه داد: توجه به اينكه چه كسي از صندوق هاي راي بيرون مي‌آيد و نگاه حزبي و گروهي براي شما بد است چون شما امناي مردم هستيد و بايد انتخابات را در بهترين وجه سلامت، امنيت، صداقت و اطمينان برگزار كنيد، مهم نيست كه نتيجه به ضرر يا نفع شما يا حزب مورد علاقه‌ي شما باشد. اين علامت رشد، توسعه‌يافتگي و استقلال يك ملت است.


وي هيچ عذابي را بدتر از زير سوال رفتن انتخابات ندانست و گفت: به دليل تجاربي كه در 26 سال گذشته داشتيم بايد امانت را رعايت و انتخابات را در بهترين وجه برگزار كنيم و اينكه در بسياري موارد برگزاركنندگان انتخابات نتيجه را به رقباي خود واگذار كرده‌اند، نشان‌دهنده‌ي رشد يك ملت و موفقيت كشور ماست.


وزير اطلاعات تاكيد كرد: سازوكار انتخابات در كشور ما به گونه‌اي طراحي شده كه به دليل رقابت‌هاي پنهان و آشكار و پيچيده امكان تقلب را كاهش داده و امكان تقلب گسترده و تاثيرگذار صد در صد منتفي است.


وي افزود: سازوكار كنترل و برگزاري انتخابات در كشور ما آنقدر پيچيده و حساس است كه فرصت سوءاستفاده را كم كرده است.


يونسي همچنين از متوليان انتخابات خواست تا با شايعات مبارزه كنند و گفت: نبايد به ترويج شايعات كمك كنيد زيرا زمان انتخابات عده‌اي به ترويج شايعات مي‌پردازند ولي اين شايعات ساده‌لوحانه در اولين قدم كشف مي‌شود. شما اجازه ندهيد شايعات سر زبان‌ها بيافتد حتي اگر به نفع حزب شما باشد.


وي با تاكيد بر ضرورت پيگيري يك هدف در انتخابات و آن هم سلامت انتخابات و قانوني بودن آن، تصريح كرد: حداكثر آموزش براي متوليان در قانوني عمل كردن، اعتبار و سلامت انتخابات را تضمين مي‌كند.


وي خطاب به مسوولان شهرستان تهران، مشاركت را امري مهم دانست كه همه‌ي آنها در جلب آن دخيل هستند و گفت: جلب مشاركت حداكثري در اين دوره و همه‌ي دوره‌ها مهمترين هدف است و مشاركت عمومي و همبستگي ملي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان استراتژي نظام عنوان شده است، مهمترين چيزي است كه از ضعف دستگاههاي اجرايي و حاكميت استبداد داخلي جلوگيري مي‌كند.


وي همچنين مشاركت عمومي را كه بهترين تجلي همبستگي ملي است، مانعي براي خطرات داخلي و تهديدات خارجي عنوان كرد و گفت: كمتر شب و روزي است كه از ناحيه‌ي عوامل آمريكا، رژيم صهيونيستي و نيروهاي ضدانقلاب و برانداز تهديد نشويم. اگر انتخابات پرشور باشد و با حماسه و مشاركت برگزار شود اين عوامل تهديد بار ديگر مايوس مي‌شوند و اگر انتخابات مناسب نباشد طمع در حاكميت پيدا مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يونسي تاكيد كرد: آمريكا دشمن ملت ماست و هرجايي كه رفته جز شرارت، بدبختي و ناامني چيزي نداشته است و ناچاريم براي دفاع تهديدات آمريكا همراه با مردم با دشمن مقابله كنيم. تنها چيزي كه دشمنان را از تهديدات منصرف مي‌كند، حضور مردم است.


وي در پايان تاكيد كرد: عملكرد ما بايد به گونه‌اي باشد كه حضور مردم را جلب و احساس مسووليت آن‌ها را تحريك كند.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005