Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 21 اردیبهشت 1384

كروبى: بهترين سند افتخار من، مديريت مجلس ششم است، ايران

گروه سياسى: مهدى كروبى، كانديداى نهمين دوره انتخابات رياست جمهورى در جمع مردم مشهد گفت: بهترين سند افتخار من مديريت مجلس ششم است. در مجلس ششم توانستم هم از كيان مجلس دفاع كنم و هم جلوى تندروى ها را از هر دو سو بگيريم، اقتدار در اداره چنين مجلسى مهمترين سند افتخارم است.
به گزارش ايسنا، اين كانديداى انتخابات رياست جمهورى با تشريح عملكرد مجلس ششم افزود: بيشترين مصوبات همه ادوار مجالس كشور در بخش اقتصادى در مجلس ششم به تصويب رسيده و اين مويد تلاش مجلس براى حل مشكلات مردم است. وى در خصوص عملكرد شوراى نگهبان گفت: اشكال ما به آقاى جنتى و دوستان شوراى نگهبان اين است كه چرا به نفع يك گرايش و به ضرر گرايش ديگر در شورا سليقه اى عمل مى كنند.
از وى پرسيده شد كه چرا در انتخابات غيرآزاد شركت كرديد، كروبى خاطرنشان كرد: معتقدم انتخابات بايد آزاد باشد، در انتخابات مجلس هفتم هم حق تعداد زيادى ضايع شد اما من به خاطر حذف عده اى، پشت به نظامى كه همه عمرم را صرف آن كرده ام، نمى كنم.
اين كانديداى انتخابات رياست جمهورى افزود: چه شوراى نگهبان دنبال تحجر باشد و چه به دنبال سكولارها، از نظام دفاع مى كنيم.
كروبى درخصوص برنامه خود براى رياست جمهورى گفت: يكى از مسائلى كه در اولويت كار من قرار دارد، مسائل معيشتى مردم و بحث اشتغال، سرمايه گذارى و توليد است كه با برنامه ريزى هاى مدون بايد بسيارى از مشكلات مردم حل شود. وى طرح دادن ۵۰ هزار تومان به هر ايرانى را طرحى كارشناسى و عملى دانست.
كروبى كه با شعارهاى «دروغه، دروغه» بخشى از جمعيت حاضر در سالن مواجه شده بود، افزود: «دروغ و راستى صحبت من در عمل مشخص مى شود و تنها راه اين است كه شما به من رأى دهيد تا ثابت كنم اين كار را انجام خواهم داد.» مهدى كروبى همچنين گفت: هزينه اى بزرگتر از اين نيست كه در پايان اولين قرن از آغاز حركت آزادى خواهى مردم ايران، براى چندمين بار تجربه تلخ افتادن به دام اقتدارگرايى تكرار شود.
مهدى كروبى, در يكصدمين سالگرد جنبش مشروطيت و تأسيس پارلمان در ايران، در گفت و گو با «ايلنا» گفت: صد سال است كه حركت آزادى خواهى و اصلاح طلبى ملت ايران را هر بار به اقتدارگرايى باز مى گردانند و نكته دردناك تاريخ يكصدسال گذشته اين است كه مخالفان اصلاحات برخوردهاى خود را تاآنجا ادامه مى دهند كه به يأس كامل، بازگشت به اقتدارگرايى و رجوع به يك فرشته نجات براى سامان دادن به امور مى انجامد.
رئيس مجلس ششم با بيان اين كه اكنون بار ديگر در سخت ترين مرحله از پروسه اصلاح طلبى قرار گرفته ايم، گفت: شرايط فعلى جامعه درست همان پرتگاه خطرناك است كه همواره توسعه و اصلاح طلبى را به قعر آن رانده شده است، يعنى همان جايى كه اصلاح طلبى، آزادى خواهى و دموكراتيزاسيون در معرض بحران «در غلتيدن دوباره به دام اقتدارگرايى» قرار مى گيرد.
كروبى افزود: يكدست شدن قدرت در اين دوره تاريخى به معناى تكرار دور باطل آزادى خواهى و اقتدارگرايى و از دست رفتن همه تلاش هايى است كه ملت ايران براى احقاق حقوق شهروندى و دستيابى به آزادى هاى مشروع مدنى خود انجام داده اند.
دبيركل مجمع روحانيون مبارز با بيان اين كه هزينه يك دستى حاكميت در مقطع كنونى، بزرگتر از تمام هزينه هايى خواهد بود كه تاكنون ملت پرداخته است، گفت: يكصد سال است كه اين تجربه تلخ تكرار مى شود اما اين بار بايد دور باطل آزادى خواهى- اقتدارگرايى براى هميشه به نفع آزادى خواهى مردم ايران اسلامى شكسته شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهدى كروبى همچنين در جمع گروهى از مردم و دانشجويان مشهدى افزود : بايد هواداران نامزدها و خود آنان از هر گونه تهمت ، افترا و تخريب ديگران بپرهيزند.
وى با تأكيد بر اينكه مسؤولان نظارتى و اجرايى انتخابات هم بايد شرايطى را براى مشاركت هر چه بيشتر مردم فراهم كنند و انتخابات را به دور از اعمال نظر و سليقه، تنگ نظرى برگزار كنند.
وى در پاسخ به سؤال يكى ديگر از دانشجويان درباره شركت دبير شوراى نگهبان در جلسه شوراى اصولگرايان و اينكه آيا اين امر تخلف نيست، افزود: شركت وى در اين جلسه تخلف نيست او نيز چون هر يك از ما گرايش و ديدگاهى دارد اما مصلحت اين بود كه در اين زمان در اين جلسه شركت نكند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22403

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبى: بهترين سند افتخار من، مديريت مجلس ششم است، ايران' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005