Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 21 اردیبهشت 1384

جلسه پرسش و پاسخ ابراهيم يزدي هنگام خروج او از سالن، متشنج شد اما آسيبي وي نرسيد، ايرنا

"ابراهيم يزدي " كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: شرايط من براي حضور در انتخابات حداقلي است.

وي افزود: من با توجه به تجربه سياسي خود معتقدم حتي احتمال ضعيف براي تحقق يك مساله به منزله غيرممكن بودن آن نيست ما از مردم مي‌خواهيم كه حق خود را مطالبه كنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، يزدي بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به دعوت روزنامه شرق در سالن گفت و گوي نمايشگاه مطبوعات به پرسش‌هاي بازديدكنندگان از نمايشگاه پاسخ داد.

اين فعال سياسي در پاسخ به سوال يكي از حاضرين، مبني بر نحوه واكنش وي در مقابل گزينه اعتقاد به قانون اساسي در پرسشنامه نامزدي رياست جمهوري گفت: در صورتي كه در اين پرسشنامه از اعتقاد به قانون اساسي سوال شده باشد، به منزله مخالفت با اصل ‪ ۲۴‬قانون اساسي است.

به‌گفته دكتر يزدي، التزام به قانون اساسي، به معناي اعتقاد به آن نيست و هر شهروندي موظف است حتي اگر به آن معتقد نيست، تا زماني كه اين قانون در كشور حاكم است التزام عملي به آن داشته باشد.

وي درباره حضور اعضاي گروه نهضت آزادي در جنگ تحميلي خاطرنشان كرد: در دو سال اول جنگ، يعني تا زمان فتح خرمشهر، بسياري از اعضاي نهضت و خود من در جبهه‌هاي جنگ بوديم اما پس از آن، باوجودي كه از رشادت فرزندان انقلاب تجليل مي‌كرديم، اعتقاد داشتيم نبايد جنگ ادامه پيدا كند.

يزدي در پايان جلسه در پاسخ به سوالي درباره قانون اساسي با موازين سكولار گفت: جدايي دين از سياست امكان ندارد و حرف باطلي است. باورهاي مردم را نمي‌توان ناديده گرفت و در تمام دنيا كليساها نقش تعيين‌كننده اي در انتخابات‌ها دارند.

يزدي در عين حال تاكيد كرد: نهاد دين و نهاد دولت دو مقوله جدا از يكديگرند و من مخالف اين هستم كه نهاد دين حق ويژه‌اي دردولت داشته باشد.

"روحانيون هم از حقوق يكساني نسبت به ساير شهروندان برخوردارند و گروه خاصي به عنوان نهاد روحانيت نمي‌تواند مدعي حق ويژه‌اي براي خود باشد." وي افزود: واژه سكولار هيچ تعريف مشخصي ندارد، هر كشوري خود رابطه دين و دولت را تعريف مي‌كند و در بسياري از كشورها با وجود آنكه دولت دخالتي در دين ندارد، نمي‌توان گفت بي‌دين است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يزدي همچنين گفت: قانون اساسي يك قرارداد اجتماعي است كه فرهنگ جامعه، وضعيت سياسي و شرايط زمان در تنظيم و تصويب آن تاثير گذار هستند.

جلسه پرسش و پاسخ ابراهيم يزدي هنگام خروج او از سالن، متشنج شد اما آسيبي وي نرسيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22428

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلسه پرسش و پاسخ ابراهيم يزدي هنگام خروج او از سالن، متشنج شد اما آسيبي وي نرسيد، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005