Click for Amazing Phone Card








شنبه 24 اردیبهشت 1384

محسن رضايي: اصول شوراي نگهبان را قبول دارم، اما عملكردش را در انتخابات مجلس هفتم قبول ندارم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


محسن رضايي، كانديداي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: آمريكا خواهان برقراري رابطه با ايران نيست.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي عصر روز پنجشنبه در حاشيه‌ي بازديد از هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب، تصريح كرد: كساني كه موضوع برقراري رابطه با آمريكا را مطرح مي‌كنند يا نمي‌دانند يا مي‌خواهند راي جذب كنند.


دكتر رضايي كه در غرفه‌ي روزنامه‌ي شرق به سوالات حاضران پاسخ مي‌گفت، افزود: آمريكا بعد از سال 2006 يا 2007 كه مواجهه‌اش را با ما به اتمام برساند، خود پيش‌قدم خواهد شد اما در حال حاضر با ما سر ستيز دارد.


وي اضافه كرد: ما مي‌خواهيم يك ايران پيشرفته و مقتدر داشته باشيم و زماني كه آمريكا اين منطق را بپذيرد، آن زمان شايد بتوان مذاكره كرد. من نه طرفدار ماجراجويي هستم نه طرفدار تسليم، بلكه طرفدار منطق هستم كه منطق نيز مبتني بر مصلحت كشور است.


دكتر رضايي در پاسخ به سوالي، گفت: قدرت در ايران مثل توپ فوتبالي بين چپ و راست در حركت است و من اميدوارم با ظهور جريان سوم اين فضا شكسته شود و كشور به سوي كمال مطلوبش حركت كند.


وي با تاكيد بر حق همه‌ي روزنامه‌ها براي فعاليت در فضاي مطبوعاتي كشور از پوشش نامناسب برخي از رسانه‌ها در مورد كانديداهاي مختلف ابراز گله‌مندي كرد.


رضايي در پاسخ به سوال ديگري، گفت: من اصولگرايان را راست نمي‌دانم بلكه اين طيف را ائتلافي از نيروهاي انقلاب و انقلابيون راست مي‌دانم البته ارزشي‌هاي چپ را نيز مي‌توان در اين طيف قرار داد.


وي در مورد آزادي بيان نيز تصريح كرد: در جمهوري اسلامي آزادي بيان وجود دارد، ولي شدت آن در دوره‌هاي مختلف متفاوت است.


رضايي افزود: روشنفكران از آزادي استفاده كرده‌اند، ولي هنوز ساز و كار مناسب و ساختارسازي مطلوبي در مورد آزادي نداريم.


وي در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي انگيزه‌اش از كانديداتوري، گفت: من براي رياست جمهوري جيبي ندوخته‌ام و بر اساس دغدغه‌ام در اين عرصه حضور يافته‌ام.


رضايي با اعلام اين مطلب كه با توجه به پايبندي‌اش به آرمان‌هاي امام راحل و شهيدان در انتخابات حضور مي‌يابد، تصريح كرد: اگر مردم به من راي بدهند كه در خدمت آنها هستم اما اگر اينگونه نشد احساس آرامش بيشتري دارم كه حداقل به مسووليتم عمل كرده‌ام.


وي با تشبيه دوران فعلي به دوران طلايي، گفت: فرصت ايران براي تبديل شدن به يك ايران منطقه‌اي در طول قرن‌هاي اخير بي‌نظير است. ايران حداقل در 100 سال اخير هميشه مورد هجوم كشورهاي همسايه بوده اما در شرايط فعلي با هيچ قدرتي به طور مستقيم هم‌مرز نيست.


رضايي افزود: ما مي‌توانيم از ظرفيت‌هاي حوزه‌ي تمدن ايراني و اسلامي به خوبي استفاده كنيم و حوزه حضور تمدن ايران از سمرقند و بخارا گرفته تا بعلبك و بيروت را گسترش دهيم اما اگر از اين فرصت استفاده نكنيم مورد بازخواست نسل‌هاي بعدي قرار خواهيم گرفت.


وي در مورد هزينه‌هاي انتخاباتي‌اش، گفت: من به دوستان گفته‌ام هيچ برآورد هزينه‌اي براي من ارائه ندهند، هر مقدار از طريق كمك‌هاي مردم تامين شد، خرج مي‌كنيم من چگونه مي‌توانم براي تبليغات برآوردي داشته باشم در صورتي كه هموطنانم سر گرسنه بر زمين مي‌گذارند.


وي در پاسخ به سوالي پيرامون مساله‌ي حجاب، گفت: معتقدم در اين زمينه ما با اعراب تفاوت داريم و الزاما نبايد مانند آنها حجاب داشته باشيم، حجاب ما كاملا ايراني - اسلامي بايد باشد.


رضايي تاكيد كرد: اگر ما بتوانيم سليقه‌ها را با ارزش‌هاي اسلامي هماهنگ و متعادل كنيم مشكل حجاب حل شدني است.


اين كانديداي انتخابات گفت: نگاه به لباس بايد فرهنگي باشد نه سياسي.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد حضور زنان در كابينه‌اش، اظهار داشت: سه نفر از اعضاي هيات دولت من خانم‌ها هستند. كارهايي را به خانم‌ها خواهم داد كه با روحيات آنها سازگار باشد.


وي وزارت بهداشت را گزينه‌ي مناسبي براي خانم‌ها دانست.


دكتر رضايي درباره‌ي عملكرد شوراي نگهبان نيز گفت: من اصول شوراي نگهبان را قبول دارم، اما بعضي عملكردهايش را مثل عملكرد اين شورا در انتخابات مجلس هفتم را قبول ندارم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22532

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: اصول شوراي نگهبان را قبول دارم، اما عملكردش را در انتخابات مجلس هفتم قبول ندارم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005