Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 5 خرداد 1384

امير محبيان: اگرمعين بیايد، بايد ديدگاه هاي سابق خود در مورد عدم پذيرش حكم حكومتي را نفي كنند، امروز

امير محبيان در مورد دليل ارسال نامه رهبري به شوراي نگهبان گفت: اهميت مشاركت حداكثري اقتضا مي كرد كه نمايندگان تمام سليقه هاي دروني نظام كانديداي خود را در بين نامزدهاي انتخاباتي مشاهده كنند و رد صلاحيت آقاي معين مي توانست اثرات منفي فارغ از ميزان آن بر روي مشاركت داشته باشد و عملاً بخشي از نيروهاي درون نظام را مايوس نمايد و رهبري با اتكاء به اين استراتژي يعني لزوم مشاركت حداكثري با توجه به مصلحت هاي عقلاني و در عين حال براي تعميق مردم سالاري ديني افراد مذكور را مورد تاييد قرار دارند.
وي با اشاره به اقدامات فراقانوني شوراي نگهبان افزود: اين اقدام رهبري مي تواند علامت جدي به شوراي نگهبان باشد كه دريابند نظر رهبري ونظام تعميق مردم سالاري و پذيرش همه سلايق قانوني در چارچوب نظام مي باشد لذا سخت گرفتن در تاييد صلاحيت ها هر چند داراي مجوز قانوني باشد اما قادر خواهد بود آسيبي به روند ژرفا بخشي به دموكراسي و مردم سالاري وارد كند و موجب پيدايش تعميق شكاف مردم و حاكميت مي گردد ما بايد به سمت شناختن قضاوت و سليقه نهايي مردم پيش برويم زيرا در غير اين صورت به دشواري مي توان به پشتوانه مردمي نظام در لحظات حساس تكيه كرد.
سردبير روزنام رسالت ضمن تاكيد بر حكم حكومتي بودن نامه گفت: برداشت من حكم حكومتي است و توصيه اي در كار نبود زيرا مخاطب رهبري يك نهاد قانوني است و در عين حال عبارت به كار برده شده عبارت امري بود و امكان عدم اجراء از سوي شوراي نگهبان منتفي بود بنابراين از حالت نامه خارج شده و به حكم حكومتي تبديل شده است شايد بيت رهبري در مورد حكم حكومتي بودن يا نامه بودن اين توصيه نظر خود را اعلام كند اما برداشت من حكم حكومتي است.
وي در مورد پذيرش يا عدم پذيرش اين مساله از سوي معين گفت: آگر آقاي معين حكم حكومتي را بپذيرند بايد ديدگاه هاي سابق خود را در مورد عدم پذيرش حكم حكومتي و فراقانوني بودن آن نفي كنند و ضمن پذيرش اهميت حكم حكومتي بايد تعريف جديدي از مواضع خود را ارائه كنند. دكتر معين در صورت عدم پذيرش بهانه لازم براي عدم حضور در انتخابات را از خود گرفته اند يعني عدم شركت و اعتراض وي نشان دهنده اين مساله است كه دكتر معين شديداً نگران آراء خود هستند و نظر شور اي نگهبان را امداد غيبي و معترضانه براي خروج سربلندانه قلمداد كرده كه البته با حكم رهبري اين بهانه گرفته شده است.
محبيان ضمن ترسيم آينده انتخابات افزود: دكتر معين اگر بپذيرد كه در انتخابات شركت كند دو راه پيش رو دارد يا مانند ساير كانديداهاي انتخاباتي به رقابت خواهد پرداخت يا اين كه از اين حاشيه براي ابلاغ تندترين نظرات راديكال بهره مي گيرد و مي كوشد نماينده طيف راديكال و اولتراپوزيسيون شود.
وي در ادامه افزود: در صورت حضور دكتر معين و پذيرش حكم معين به همراه هاشمي به دور دوم مي رود يا در همان دور نخست شكست مي خورد اگر شكست بخورد ژشت اپوزيسيوني خود را از دست مي دهد يا اين كه دكتر معين موضع اپوزيسيوني شديد به خود مي گيرد و در صورت اتخاذ اين مواضع و شكست اين مساله بيانگر اين است كه اپوزيسيون وي را نپذيرفته يا اين كه ظرفيت اپوزيسيون و اقبال از آن در اين حد است.
محبيان ضمن اشاره به مشكلات پيش راي دكتر معين گفت: تاييد صلاحيت براي معين به كروبي ضربه مي زند چون كروبي نمايندگي طيف سنتي اصلاحات را دارد فقط معين مي تواند نمايندگي طيف راديكال را داشته باشد و در اين صورت جبهه مشاركت با پذيرش يا عدم پذيرش حكم حكومتي به يك بازي دوسر باخت وارد شده است اما نكته اين است كه براي خروج از اين بن بست حزب مشاركت چه استراتژي را اتخاد مي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به ضرورت اخذ استراتژي توسط حزب مشاركت گفت: حزب مشاركت سعي مي كند كه حكم حكومتي را منتفي اعلام كند تا بتواند معين را از اين پارادوكس خارج كند ثانياً در تلاش هستند كه با سنجش كلي از آراء دكتر معين دريابند كه رد يا تاييد مجدد معين آيا موجب جهش آراء مي شود و در صورت جهش آراء معين وارد عرصه انتخابات مي شود. اما اگر جهش راي وجود نداشته باشد با اين تعبير كه حكم حكومتي را نمي پذيريم از انتخابات كنار خواهد كشيد تا آراء اندك وي مشخص نشود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23207

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امير محبيان: اگرمعين بیايد، بايد ديدگاه هاي سابق خود در مورد عدم پذيرش حكم حكومتي را نفي كنند، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005