Click for Amazing Phone Card








جمعه 6 خرداد 1384

آيت‌الله جنتي: خيلي‌ها وزارت كشور را با اداره كار اشتباه گرفته بودند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۶‬
داخلي. سياسي. نمازجمعه. جنتي.

امام جمعه‌موقت تهران گفت:بسياري ازافراد در زمان‌ثبت‌نام‌براي كانديداتوري رياست جمهوري، وزارت كشور را با اداره كار اشتباه گرفته بودند.

آيت الله "احمد جنتي" در خطبه‌ي دوم نماز جمعه‌ي اين هفته‌تهران افزود:
تعدادي از ثبت نام‌كننده ها كه بيكاره بودند به جاي ثبت نام در اداره كار به وزارت كشور آمده بودند.

او با اشاره به اين‌كه بي‌بندوباري در ثبت نام، از جمله مواردي است كه بايد در قانون انتخابات اصلاح شود گفت: اشخاصي كه تناسبي با پست و جايگاه نداشتند ثبت نام كردند. آيا اين كار درست است؟ آيا دنيا به ما نمي‌خندد؟ وي افزود : قانون انتخابات چه در رياست جمهوري و چه در نمايندگي مجلس شوراي اسلامي،داراي نواقص واشكال است و نمايندگان بايد براي اصلاح اين قانون تلاش كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش درباره تاييد برخي ازنامزدهاي رد صلاحيت شده از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت : برخي مطالب بسيار ساده است و تعجب مي‌كنم كه بعضي وقت‌ها، ما بايد توضيح واضحات، بدهيم.

دبير شوراي نگهبان در ادامه اظهارداشت: شكل كار در بررسي صلاحيت‌ها چه در مجلس، در رياست جمهوري وشوراي نگهبان اين است كه تمام بندهاي قانون را با دقت بررسي مي‌كنند كه به عنوان مثال ايراني‌الاصل باشد، رجل سياسي‌ومذهبي و مدير باشد كه اگر شرايط را داشته‌باشند،توسط شوراي نگهبان، تاييد مي‌شوند.

آيت‌الله جنتي به مساله "مصلحت" اشاره كرد و گفت : مصلحت انديشي راهي است كه قانون اساسي، براي اين‌كه بن بستي در قانون‌گذاري پيش نيايد، پيش پا قرار داده است كه اين ، بسيار عالي است و از نقاط قوت قانون اساسي ما است كه نگذاشته، كاري به بن بست برسد.

امام جمعه موقت اين هفته نماز جمعه تهران در خصوص بررسي صلاحيت‌ها و انتخابات گفت: نظر شوراي نگهبان، در بررسي صلاحيت‌ها و انتخابات، به مجمع تشخيص مصلحت نظام نمي‌رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: در انتخابات، اگر افرادي بر اساس نظر شوراي نگهبان رد شوند و برخي از اين ردشدگان اگر در صحنه باشند به مصلحت نظام است، شوراي نگهبان ديگر نمي‌تواند كاري كند و دراينجا به جاي مجمع تشخيص مصلحت نظام به مقام معظم رهبري ارجاع مي‌شود و ايشان با استفاده از اختيارات خود دستور مي دهند تا صلاحيت برخي افراد، اعلام شود.

امام جمعه موقت تهران در پايان با اظهار تاسف و انزجار از رفتار ناپسند آمريكايي در اهانت به قرآن گفت: اين‌كه براي اقرار گرفتن از يك زنداني به قرآن ، اين كتاب آسماني توهين كنند، جاي تعجب است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23273

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله جنتي: خيلي‌ها وزارت كشور را با اداره كار اشتباه گرفته بودند، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005