Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 17 خرداد 1384

هاشمي رفسنجاني: اگر آمريكا حسن نيت نشان دهد وارد مذاكره مي شويم، ايلنا

* سيستم برخورد رسانه ملي درست نيست

تهران- خبرگزاري كار ايران

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: رسانه ملي براي يك "دستمال" قيصريه را به آتش مي‌‏كشد و طوري تبليغ مي‌‏كند كه انگار در گذشته عملكرد خوبي صورت نگرفته است و اين ظلمي به همه از جمله خود صدا و سيماست.

به گزارش خبرنگار ايلنا,‌‏اكبر هاشمي رفسنجاني عصر امروز در ديدار با تعدادي از اهالي مطبوعات كشور, گفت: اين سيستم برخورد صدا و سيما درست نيست, اين روند بايد اصلاح شود. حتي سئوالاتي كه از مردم پرسيده مي‌‏شود در همين جهت است.
وي با بيان اينكه اگر سينما‌‏هاي كشور رونق نداشته باشند خسارت مي‌‏بينيم،اظهار داشت: در اين سرعت شايد افراد به فيلم‌‏هاي ديگري روي بياورند نظر من اين است كه شرايطي فراهم كنيم كه هنرمندان از ذوق خود بيشتر استفاده كنند و بايد ساز و كار جديدي ترتيب بدهيم تا خود هنرمندان آن گونه عمل كنند كه انتظار نظام است.
وي تصريح كرد: ديگر با سانسور نمي‌‏توانيم جواب بگيريم، البته اين بي رغبتي مردم به سينما به فراواني فيلم‌‏ها در جامعه و استفاده از ماهواره بر مي‌‏گردد.
وي افزود: مشكل اصلي سينماهاي كشور ما سرمايه‌‏گذاري در اين زمينه بوده است.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با انتقاد به كساني كه بحث يكپارچگي را مطرح مي‌‏كنند،گفت: هر دو جناح سياسي ما به اندازه كافي انحصارگرا هستند من از ابتدا موافق يكپارچگي در حاكميت نبودم با اينكه عضو جامعه روحاني هستم به دليل اينكه آنها قصد نداشتند نامزدهاي جناح‌‏هاي مختلف را در انتخابات مدنظر قرار بدهند از آنها فاصله گرفتم.
هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اينكه با يكپارچگي بخشي از نيروهاي وفادار به انقلاب حذف خواهند شد،تصريح كرد: رهبري هم با اين موضوع كه كشور به دست يك جناح بيافتد مخالف است، رييس دولت نيز داراي اين حق است كه نگذارد كه اين امر تحقق پيدا كند. من در دولت قبلي نيز از جناح‌‏هاي مختلف استفاده كردم و در كابينه‌‏ام تعديل به وجود آوردم.
وي افزود: من نمي‌‏توانم با آدم‌‏هاي افراطي كار كنم و با كساني كه منطقي و واقع‌‏گرا باشند كار مي‌‏كنم.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به انتقادهايي كه به دولت خاتمي مي‌‏شود،اظهار داشت: من قبل از خاتمي رييس جمهور بودم ولي اين قدر مشكل نداشتم با هر دو جناح چپ و راست آشنا هستم و با رويه تعاملي مي‌‏توانم كار كنم. من كاري را كه نمي‌‏شود انجام دهم وارد آن نمي‌‏شوم.
وي اظهار داشت: اصلاح ساختار نظام اگر به معني تغيير نظام باشد آن را قبول ندارم، فكر مي‌‏كنم ساختار فعلي جامعه ما خوب است و با همين سيستم در چنين نظامي كه يك نظام ايدئولوژيك است مي‌‏توانيم كارها را به پيش ببريم.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري افزود: اگر جايي مثل مجمع مصلحت نظام نباشد به بن‌‏بست مي رسيم با تجربه‌‏هايي كه داشتيم به اين نتيجه رسيدم كه ساختار فعلي مي‌‏توانيم موفق باشيم.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه ساختار جامعه ما قديمي نيست و هميشه كارايي دارد, اظهار داشت: انتخابات از مباحث مدرن است و مبحث قديمي نيست و تمام ساختار جامعه ما بجز ولايت فقيه در تمام دنيا تجربه شده است، ولايت فقيه هم دستاورد بزرگي است كه براي دنيا نيز مي‌‏تواند الگو باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر گسترش نهادهاي مدني در كشور اظهار داشت: نهادهاي مدني كمك بسياري به دولت مي‌‏كند من از مطبوعات تشكر مي‌‏كنم مطبوعات به يك بلوغ رسيدند و منطق در آنها حاكم شده است مگر برخي از مطبوعات كه حزبي عمل مي كنند.
وي در خصوص رابطه با آمريكا تصريح كرد: حرفي كه در مورد با آمريكا مي زنم حرف امروز من نيست من از زمان امام(ره) نيز اين مطلب را مطرح كرده بودم و از امام خواسته بودم كه اين موضوع را در زمان حياتشان حل كنند.
هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: من معتقدم كه اگر آمريكا دست از زياده‌‏خواهي‌‏هاي خود بردارد و از "خر شيطان پايين بيايد" و حسن نيت نشان دهد ما با آمريكا مذاكره را شروع مي كنيم ولي هيچ وقت اين شروط تحقق پيدا نكرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23974

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: اگر آمريكا حسن نيت نشان دهد وارد مذاكره مي شويم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005