Click for Amazing Phone Card








جمعه 20 خرداد 1384

ديدار سفراي کشورهاي اروپايي با مصطفي معين

صبح روز پنجشنبه 19 خرداد جمعي از سفيران کشورهاي اتحاديه اروپا با دکتر مصطفي معين نامزد اصلاح طلبان پيشرو در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ديدار و گفت وگو کردند.

در اين ديدار «هاين دفريش» سفير هلند به عنوان سفير اکردوديته لوگزامبورک و رئيس دوره‌اي اتحاديه اروپا و «بارون پاول» فون مالتزان سفير آلمان حضور داشتند.

عيسي سحرخيز درباره اين ديدار گفت: «از زماني که دکتر معين نامزد رياست جمهوري شد، تعدادي از کشورهاي اروپايي خواستار ملاقات سفيرشان در تهران با وي بودند.اولين درخواست را سفير کشور آلمان مطرح کرد و تا آنجا که من اطلاع دارم آنها اعلام کردند که ما اين نوع ملاقات ها را با ديگر نامزدها هم درخواست کرده ايم و مجاري ديپلماتيکش را هم انجام داده ايم. اما اينکه با کدام نامزدها اين ملاقات ها انجام شده در جريان نيستيم.»

وي در ادامه افزود:«از آنجايي که سياست معين شفافيت مسائل و گفت وگوها است طبيعتاً اين ملاقات را هم با حضور رسانه ها انجام داد.»

سحرخيز در پاسخ به اين پرسش که چرا اين ديدار اکنون برگزار شده است گفت: «در آن زمان به سفير آلمان اعلام شد به دليل اينکه وضعيت احراز صلاحيت معين از سوي شوراي نگهبان مشخص نيست ما انجام اين ديدار را پيش از قطعيت حضور نامزد اصلاح طلبان ضروري نمي دانيم و بعد از تاييد صلاحيت اين کار را مي کنيم.»

وي افزود: «در پي تاييد صلاحيت دکتر معين سفارت هلند در ايران که سفير اکروديته لوگزامبورک در تهران است از جانب اين کشور و در جايگاه رئيس دوره اي اتحاديه اروپا درخواست ملاقاتي را براي کليه سفراي اتحاديه اروپا مطرح کرد. به موازات اين امر تعداد ديگري از سفارتخانه هاي اروپايي براي اطلاع برنامه هاي نامزد اصلاح طلبان اعلام آمادگي کردند با توجه به اين كه معين از روز جمعه تا يک روز پيش از برگزاري انتخابات خارج از تهران خواهد بود و احتمال انجام ملاقات هاي ديگر اندک است زمان برگزاري اين ديدار امروز تعيين شد.»

سحرخيز گفت: دکتر معين در اين جلسه برنامه هاي خود را در زمينه‌هاي داخلي و خارجي با تاکيد بر دموکراسي و حقوق بشر در شرايط کنوني ايران و جهان مطرح کرد و اعلام داشت با توجه به اينکه شعار محوري دولت من وحدت ملي و تفاهم جهاني است پيگير ايجاد وحدت حول محور دموکراسي، حقوق بشر، منافع ملي و نيز در پي روابط تفاهم آميز با جهان هستم. معين همچنين اعلام کرد که تلاش مي کند از طريق داشتن روابط گسترده علمي و اقتصادي و تجاري منافع ملي ايران را در بالاترين سطح با ديگر کشورها تامين کند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين جلسه سفير هلند و ساير سفراي حاضر که برنامه هاي اصلاح طلبان پيشرو را از نزديک دنبال کرده اند در مورد جزئيات برنامه‌هاي معين سوالات خود را مطرح کردند و معين به آنها پاسخ داد. ازجمله اين مباحث چگونگي رابطه با کشورهاي خارجي، روابط سياسي، اقتصادي، به ويژه با کشورهاي اروپايي، بحث استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي و راهکارهاي موردنظر اصلاح طلبان براي برداشتن موانعي بود که در برابر دولت خاتمي قرار داشت.

نامزد اصلاح طلبان پيشرو در اين جلسه درخصوص بحث انرژي هسته اي گفت: «ما خواهان انرژي هسته‌اي صلح‌آميز و براي تحقق آن مصمم به اعتمادسازي کامل با جهان هستيم. وي ادامه داد که درعين حال ما اجازه نمي دهيم اين مشکل امنيت ملي ايران را به خطر بياندازد.»

معين در عين حال تاکيد کرد : «در دولت خود معاون حقوق بشر منصوب خواهد كرد.»

سحرخيز گفت: نامزد اصلاح طلبان پيشرو در اين جلسه با اشاره به اينکه زمينه‌هاي سياسي و اجتماعي لازم كه دولت اصلاح طلب سيدمحمد خاتمي فراهم آمده بالا رفتن سطح آگاهي‌هاي مردم، تقويت نهادهاي مدني و گفتمان دموکراسي كه در کشور غالب شده است در مسير راحت تري فاز دوم اصلاحات را پيش خواهيم برد و در مقاطعي که به مانع برخورد کنيم مشكلات را با مردم مطرح خواهيم کرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24170

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار سفراي کشورهاي اروپايي با مصطفي معين' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005