Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 31 خرداد 1384

رايس: ظاهر انتخابات پوششی بر نظام مذهبی ظالم حاکم بر ايران است

[برگرفته از سايت وزارت خارجه امريکا]

خانم وزير رايس تغيير دموکراتيک در خاورميانه را تشوق کرد
رايس در قاهره از مصر خواست نقش رهبری در گسترش آزادی بعهده بگيرد

کانداليزا رايس، وزير امور خارجه ايالات متحده، خواهان مردم سالاری بيشتری در خاورميانه شد و در در بحث خود دراينباره گفت "ترس از گزينه های آزاد ديگر نمی تواند انکار آزادی را توجيح کند."

رايس که در 20 ژوئن در دانشگاه آمريکايی قاهره سخن می گفت خطاب به مستمعين مصری خود ابراز داشت که کشور آنها می تواند به "رهبری و تعريف" آينده منطقه کمک کند.

وی گفت: " وعده جهانی کاملا آزاد و مردم سالار که زمانی غيرممکن بنظر می رسيد اکنون اجتناب ناپذير بنظر می رسد. مردم مصر بايد در خط مقدم اين سفر تاريخی باشند زيرا شما رهبری منطقه در سفرهای بزرگ گذشته را بعهده داشتيد."

رايس گفت فراخوانی دولت بوش به مردم سالاری نشانگر تغيير در سياست ديرينه ايالات متحده است. وی گفت: "به مدت 60 سال، ايالات متحده بدنبال ثبات به هزينه مردم سالاری در خاورميانه بود و ما هيچيک را بدست نياورديم. اکنون، ما مشی ديگر در پيش گرفته ايم. ما از خواسته های دموکراتيک تمام مردم حمايت می کنيم."

رايس گفت: "زمانی که ما درباره مردم سالاری صحبت می کنيم به دولت هايی اشاره می کنيم که از حقوق اوليه خاصی برای شهروندان خود حفاظت می کنند ... از جمله حق بيان آزادانه. حق ايجاد انجمن. حق پرستش به دلخواه. آزادی آموزش و پرورش فرزندان خود ... دختران و پسران. و آزادی از ضربات نيمه شب پليس مخفی به در منزل."

وزير اين ادعا را که آزادی و مردم سالاری منجر به ناآرامی، خشونت، و فرسايش معيارهای اخلاقی می گردد را رد نمود و آنان را "تنها ايده های قوی برای غلبه بر نفرت، تفرقه، و خشونت" خواند.

وی گفت: "ذات دربرگيرنده و مشمول کننده مردم سالاریمی تواند برای مردم از نژادها و مذاهب مختلف هراس از تفاوت را که به اعتقاد بعضی مجوزی برای کشتار است از بين ببرد و به ساختن اعتماد و تصفيه باوقار اختلافات قديمی" کمک می کند.

رايس گفت: "و مردم سالاری می تواند برای تمام شهروندانی که شکاياتی دارند مسيری بسوی عدالتی ديرپای ارائه دهد."

وی گفت با اين وجود پيشرفتهای دموکراتيک "به آسانی و يا بلافاصله بدست نخواهد آمد" و لازمه آن سخت کوشی به نمايندگی از سوی "مردمی با حسن نيت " و "رهبرانی با بصيرت و شخصيت" می باشد.

وی گفت: "موفقيت مردم سالاری وابسته به شخصيت عمومی و تقوای خصوصی است. جهت پيشرفت مردم سالاری، شهروندان آزاد بايد هر روز برای تقويت خانواده های خود، اهميت به همسايگان خود، و حمايت از جوامع خود تلاش کنند."

رايس به علائم افزايش مردم سالاری و خواسته های دموکراتيک در سراسر منطقه در اردن، عراق، لبنان، سوريه، ايران و عربستان سعودی اشاره کرد.

وی گفت: "ميليون ها مردم طلب آزادی برای خود و مردم سالاری برای کشور خود را می کنند. من خطاب به اين مردان و زنان دلير می گويم: در تلاش شما جهت تامين موهبت آزادی خود تمام ملت های آزاد در کنار شما هستند."

وی از فعاليتهای طرفدار دموکراسی برای "نشان دادن اينکه تمام دستاوردهای اخلاقی با افرادی شروع می شود که نمی پذيرند واقعيات امروز می بايست واقعيات فردا نيز باشد شروع می شود"

خانم وزير رايس در قاهره از تصميم پرزيدنت حسنی مبارک در برگزاری انتخابات چندحزبه استقبال نمود. با اين حال، وی نگرانی های دولت بوش را درباره رفتار با شخصيتهای مخالف مصری بخصوص خشونتی که به دنبال رای گيری درباره رفراندوم جهت اجازه به نامزدهای چندحزبی در مبارزات انتخابی در 25 ماه مه اتفاق افتاد تکرار نمود.

وی گفت: "زمان آن که حاکميـ قانون جايگزين فتواهای اضطراری شود و قوه قضائيه مستقلی جايگزين عدالت خودکامه را بگيرد بايد فرا رسد."

رايس به فراخوانی انتخابات رياست جمهوری و پارلمانی آزاد پرداخت و گفت دولت پرزيدنت مبارک "بايد به تعهدی که به مردم و همچنين به همه جهان مبنی بر اعطای آزادی انتخاب به شهروندان خود داده است عمل کند."

رايس همچنين از عربستان سعودی به دليل بازداشت سه تن از شخصيت مخالف که "به دليل درخواست صلح آميز از دولت خود" به زندان انداخته شده اند انتقاد کرد و گفت: "اين کار نبايد در هيچ کشوری جرم شناخته شود."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: "در ايران، تحمل مردم از دست رژيم سرکوبگری که از اعطای آزادی و حقوقشان به آنها امتناع می کند تمام شده است. ظاهر انتخابات پوششی بر نظام مذهبی ظالم حاکم بر ايران است. مردم ايران توانايی آزادی را دارند. آنها خواهان آزادی هستند. و آنها شايسته آزادی می باشند. زمان آن رسيده است که معدودی غيرمنتخب حاکم گريبان خواسته های مردم با افتخار ايران را رها کنند."

خانم وزير رايس قبل از سفر به بروکسل بلژيک جهت شرکت در کنفرانس بين المللی کمک به عراق که در 21 و 22 ژوئن برگزار می شود و همچنين ديدار وزرای کشورهای گروه 8 شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، و بريتانيای کبير، آمريکا و روسيه در لندن در حال ديدار از خاورميانه می باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24940

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رايس: ظاهر انتخابات پوششی بر نظام مذهبی ظالم حاکم بر ايران است' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005