Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 31 خرداد 1384

بيانيه سيدمحمد خاتمي خطاب به ملت: رييس‌جمهوري در شأن ملت ايران انتخاب نمايیم، امروز

سيدمحمد خاتمي رييس‌جمهوري، امروز طي بيانيه‌ي مهمي ديدگاه خود را درباره‌ي نحوه‌ي حضور مردم در انتخابات مرحله‌ي دوم رياست جمهوري تشريح كرد.
خاتمي تاكيد كرد: از ملت سرافراز و پرافتخار ايران مي‌خواهم كه با استمرار حضور آگاهانه و با راي بالا، رييس‌جمهوري در شأن ملت ايران انتخاب نمايند.

رييس‌جمهور در اين بيانيه افزود: بياييد تا با مشاركتي بس با شكوه‌تر از مرحله‌ي اول، در مرحله‌ي دوم آنان را كه آزادي و پيروزي و سربلندي ما را نمي‌خواهند بيش از پيش نوميد كنيم.

خاتمي گفت: حتي كساني كه جمعه‌ي گذشته براي حضور در انتخابات ترديد داشتند، روز سوم تير بايد با حضور قاطع خود پايبنديشان را به اين ميثاق ملي و تاريخي نشان دهند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: دولت اجازه نخواهد داد هيچ نيرويي راي و اراده‌ي ملت را به مخاطره افكند و جمهوريت نظام مقدس اسلامي را كه امام راحل معمار فرزانه آن بود، مورد تهديد قرار دهد.

خاتمي جمعه سوم تير ماه را ميعاد تاريخي ملت در پاي صندوق‌هاي راي دانست و گفت: سرنوشت كشور را به دست كسي دهيم كه آزادي را صادقانه پاس بدارد و 27 سال تلاش ملي براي رقم زدن ‌آينده‌اي درخشان و اميدبخش را حفظ كند و در ادامه افزود: بدانيم كه همه ما اكنون سرنوشت و تقديري مشترك يافته‌ايم. آراء شما پژواك صداي ملت است، بگذاريد صدايتان را همه بشنوند.
متن كامل پيام رييس‌جمهور بدين شرح است:

« بسم‌الله الرحمن الرحيم

ملت سرفراز و پر افتخار ايران

حضور شما مردم، همه جا سراينده حماسه شورو شعور و افتخار است.

بيش از يك قرن است كه راه دستيابي به آزادي و استقلال را با همه فرازها و نشيب‌هايش پيموده‌ايد؛

مبادا كه لحظه‌اي در عزم استوار شما براي ادامه اين راه خللي وارد آيد!

مبادا شادماني تاريخي شما كه در انقلاب دوران ساز اسلامي به اوج خود رسيد، به تلخكامي نشيند!

مبادا كه از حركت پويا براي فتح قله‌هاي شرف و آزادگي و پيشرفت باز مانيد و اميدها به نااميدي گرايد.

بياييد همت بلند داريم و در ميان طوفان‌هاي سهمگين استبدادزدگي، استيلاطلبي بيگانگان و كژانديشي‌هاي رنگ تقدس گرفته، بار ديگر اثبات كنيم كه اين موج، جز بر ساحل مردم‌سالاري سازگار با دين آرام نخواهد گرفت.

بياييد باز هم به روزگار ثابت كنيم كه اصلاح‌طلبي عميق، همراه با اعتدال و درك شرايط تاريخي، چراغي است كه هيچ تندبادي آن را خاموش نخواهدكرد.

هموطنان!

دريكي از حساس‌ترين فرازهاي تاريخمان قرار گرفته‌ايم. حضور پرشكوهتان در مرحله اول انتخابات نهمين دوره رياست‌جمهوري آغاز حركتي است كه ثمره آن را بايد در مرحله دوم انتخابات چيد. در موقعيت خطير كنوني، از شما مي‌خواهم كه با استمرار حضور آگاهانه و با راي بالا، رييس جمهوري در شان ملت ايران انتخاب نماييد.

بياييد با مشاركتي بس باشكوه‌تر از مرحله اول، قصيده فاخر انقلابي را كه مردم‌سالاري ديني، شاه بيت آن است، در مرحله دوم بسراييم و آنان را كه آزادي و پيروزي و سربلندي ما را نمي‌خواهند، بيش از پيش نوميد كنيم.

بياييد اثبات كنيم كه همچنان بر ساختن ميهن، تثبيت پايه‌هاي مردم‌سالاري، دفاع از حقوق و آزادي‌هاي ملت، استوار كردن پايه‌هاي امنيت ملي و بهره‌گيري از توانايي‌هاي كشور براي توسعه همه‌جانبه و اعتلاي حيثيت ايران و ايراني در جهان امروز اراده‌اي راسخ داريم.

بياييد به حرمت عهد مقدسي كه از هشت سال پيش با هم بستيم، بكوشيم در ماههاي پاياني اين دوران درخشان و سخت، منصب پرافتخار خدمتگزاري را به آن كس واگذاريم كه آزادي را صادقانه پاس بدارد و در پي پيشرفت و سازندگي و عدالت مبتني بر توسعه و قادر به دفاع از عزت و حيثيت و منافع كشور در جهان كنوني باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بياييد بار ديگر پيمان ببنديم كه همچنان در دينداري، وطن‌خواهي و دفاع از اسلام منادي آزادي و حرمت انسان استوار خواهيم ماند و با مقابله با خشونت و تحجر، صلح مبتني بر عدالت را در جهان ندا خواهيم داد. حتي كساني كه جمعه گذشته براي حضور در انتخابات ترديد داشتند، روز سوم تير بايد با حضور قاطع خود پايبنديشان را به اين ميثاق ملي و تاريخي نشان دهند.

اينجانب با اتكاء به قانون اساسي به ملت ايران اطمينان مي‌دهم كه سلامت روند راي‌گيري، دغدغه و هدف اصلي من است و با جديت اين مهم را دنبال خواهم كرد. دولت اجازه نخواهد داد هيچ نيرويي راي و اراده ملت را به مخاطره افكند و جمهوريت نظام مقدس اسلامي را كه امام راحل معمار فرزانه آن بود، مورد تهديد قرار دهد.

جمعه سوم تير ماه، ميعاد تاريخي همه ما - از زن و مرد و پير و جوان - در پاي صندوق‌هاي راي خواهد بود تا سرنوشت كشور را به دست كسي دهيم كه آزادي را صادقه پاس بدارد و 27 سال تلاش ملي براي رقم زدن آينده‌اي درخشان و اميد بخش را حفظ كند. حضور پر شكوه و بي‌نظير شما مي‌تواند حماسه‌اي بزرگ براي حفظ ميراث گرانقدر انقلاب بيافريند. بدانيم كه همه ما اكنون سرنوشت و تقديري مشترك يافته‌ايم.

آراء شما پژواك صداي ملت است، بگذاريد صدايتان را همه بشنوند.
سيد محمد خاتمي

سي و يكم خرداد ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و چهار»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24956

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه سيدمحمد خاتمي خطاب به ملت: رييس‌جمهوري در شأن ملت ايران انتخاب نمايیم، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005