Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 1 تیر 1384

حسن روحاني: بايد بالاي 20 ميليون در انتخابات شركت كنند، ايسنا

حسن روحاني با اعلام گلايه‌ي علماي قم از تخريب‌ها:
مگر سرمايه‌هاي انقلاب را به حراج گذاشته‌ايد؟

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


” آقاي جوادي آملي مي‌گفت من در هفت‌سال پيش از كسي حمايت كردم كه 7 ميليون رأي آورد و طرف مقابلش بيش از 20 ميليون رأي آورد، اما از آن 20 ميليون يك نفر به من اعتراض نكرد. اما اين بار قبل از شروع انتخابات عده‌اي آمدند و اعتراض كردند كه چرا از فلان كانديدا حمايت كرده‌اي؟ ”.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در جمع ائمه‌ي جماعات با بيان اين مطلب و با اشاره به ديدار اخيرش با علما در قم اعلام كرد كه علما از تخريب‌هايي كه مي شود بسيار گلايه دارند و گفت: آيت‌الله فاضل لنكراني گفتند من تخريب شخص نمي‌بينم بلكه تخريب انقلاب و نظام است. تخريب‌كنندگان به نظام معتقد نيستند.


حسن روحاني افزود: مگر سرمايه‌هاي انقلاب را به حراج گذاشته‌ايد، مگر مي‌خواهيم سال‌هاي 60 و 61 تكرار شود.


وي به آن سال‌ها و مظلوميت شهيد بهشتي اشاره كرد و گفت: ما وقتي در منابر از آن شهيد نام مي‌برديم مورد اعتراض قرار مي‌گرفتيم كه چرا از ايشان حمايت مي‌كنيم. روزي من به شهيد بهشتي گفتم چرا به تخريب‌هايي كه عليه وي صورت مي‌گيرد پاسخ نمي‌گويد، و او گفت كه ترجيح مي‌دهد وقت خود را صرف خدمت به مردم كند تا پاسخ به اين تخريب‌ها. نگذاريد چنين جوي ايجاد شود. چرا اين همه شب‌نامه و عكس‌هاي مونتاژ شده و چرا اين همه دروغ منتشر مي‌شود؟. ما در كشور امام صادق(ع) و امام زمان(عج) هستيم، چرا دل مراجع را آزرده كرديم؟


روحاني هم‌چنين در بخشي از سخنانش به بيانات مقام معظم رهبري در پرهيز از تخريب پرداخت و گفت: مقام معظم رهبري دستور داده‌اند كه كانديدايي تخريب نشود، مگر مي خواهيم {شبيه} فرقان تكرار شود؟


روحاني به نسلي اشاره كرد كه جنگ و انقلاب و مبارزات قبل از انقلاب را نديده است و گفت: اين نسل نمي‌داند ما چه فراز و نشيب‌هايي را پشت سر گذاشته‌ايم.


وي در بخش ديگري از سخنانش، تلاش براي جبران تخريب‌ها و از بين بردن زشتي تخريب‌ها از كنار حضور پرشور و مشاركت بالاي مردم را خواستار شد و گفت: بياييد نگذاريم اين انحراف روي دهد. جمعه 3 تير ، روز سرنوشت‌سازي است و بايد حماسه‌ي 27 خرداد در 3 تير كامل شود، بحث آينده‌ي انقلاب و سرنوشت كشور و توطئه‌ي دشمنان مطرح است.


روحاني همچنين به مذاكرات خود در ژنو اشاره و آن را موفقيت‌آميز ارزيابي كرد و گفت: ما هيچ جا ذلت را نپذيرفتيم و در تمام مراحل، عزت نظام، اسلام و ايران را حفظ كرديم.


وي با حساس خواندن شرايط فعلي گفت: شرايط كشور حساس است و هيچ كشوري جايگاه و نفوذ و عظمت ايران را ندارد. ما تسليم رأي مردم هستيم اما بايد شرايط را هم براي مردم بگوييم، و بايد بدانيم كه رييس‌جمهور مقام دوم كشور است، نكند با شركت پايين، رييس‌جمهوري با رأي پايين انتخاب شود، اين براي كشور ما زيبنده نيست. بايد بالاي 20 ميليون در انتخابات شركت كنند و حتي از دور اول هم مشاركت بالاتر باشد.


به گزارش ايسنا، روحاني همچنين اين مطلب را كه مقام معظم رهبري مانع انصراف هاشمي شده است، تأييد كرد و گفت: نظر آقا اين بود كه هاشمي بماند و من خود واسطه‌ي اين پيام به هاشمي بودم كه وقتي هاشمي اين را شنيد گفت “چون آقا گفتند من اطاعت مي كنم”.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

**در حاشيه:

يكي از روحانيون در ميانه‌ي سخنان روحاني، به اعمال و رفتار برخي مداحان مبني بر اين‌كه در سخنان خود در سياست دخالت مي كنند، اعتراض كرد و گفت: اگر ما از فلان مداح حمايت كرديم، ايشان نبايد به فلان شخصيت نظام اهانت ‌كند.

وي گفت: كساني كه ما خود از آنها حمايت مي كرديم، حالا براي ما چماق شده‌اند. روحانيت، مظلوميت را تحمل كرده است و اين جمعه، خداوند اين مظلوميت را به عزت تبديل خواهد كرد.

وي همچنين به برخي اعضاي ناظر شوراي نگهبان اعتراض كرد و مدعي شد كه آنها در انتخابات از شخص خاصي حمايت كرده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25007

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن روحاني: بايد بالاي 20 ميليون در انتخابات شركت كنند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005