شنبه 14 آبان 1384

پنجاه و نهمين داربي پايتخت با برتري استقلال پايان يافت، گزارش کامل ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


پنجاه و نهمين داربي تهران با برتري تيم استقلال تهران به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدار پنجاه و نهم استقلال و پيروزي پس از يك روز تاخير در حالي كه ميليون‌ها تماشاگر علاقه‌مند با حساسيت خاصي به اين بازي چشم دوخته بودند با قضاوت ولفگانگ اشتارك آلماني در ورزشگاه آزادي آغاز شد.

در ابتداي بازي همان احتياط هميشگي در كار دو تيم ديده مي‌شد و هر دو تيم ضمن توجه به حملات پراكنده به ارزيابي قدرت حريف پرداختند. سپس تك حملات تيم‌ها فرصت‌هايي را پديد آورد كه با بي‌دقتي بي‌نتيجه ماند.

در نيمه‌ي نخست بازي دو تيم چندان صحنه‌هاي حساسي نداشت و تماشاگران را راضي نكرد. به شكلي كه برخي از آنها بين دو نيمه ورزشگاه را ترك كردند. اما صحبت‌هاي مربيان در نيمه‌ي دوم دو تيم با انگيزه را روانه‌ي ميدان كرد. در اين ميان اين استقلال بود كه توانست در ده دقيقه‌ي نخست نيمه‌ي دوم به گل برتري دست يابد. سپس پرسپوليس براي جبران گل خورده دست به حمله زد‏، حملات سراسيمه كه مانند بازي‌هاي گذشته‌ي اين تيم در ليگ پنجم هيچ برنامه و هدف خاصي در آن ديده نمي‌شد.

از سوي ديگر بازيكنان استقلال نيز چشم به ضد حملات دوخته بودند البته به نظر مي‌رسيد مهاجمان آنها چندان با قوانين آفسايد آشنا نيستند! چرا كه نه بار در اين بازي در موقعيت آفسايد گرفتار شدند. حملات پرسپوليس در دقايق پاياني با دفاع فشرده‌ي استقلالي‌ها روبرو شد. تا در نهايت در حالي كه تماشاگران پرسپوليس بسيار اميد داشتند تا اين بازي آغاز تازه براي اين تيم باشد يك بار ديگر نااميد به خانه‌هايشان بازگشتند. اين سومين شكست پرسپوليس طي سه فصل اخير در برابر استقلال است.

به گزارش ايسنا، تركيب تهاجمي دو تيم در ابتداي بازي از عزم آنها براي كسب سه امتياز اين ديدار حكايت مي‌كرد. حركت بازيكنان پرسپوليس از جناح چپ در دقيقه‌ي سوم اين تيم را صاحب يك ضربه‌ي خطا كرد، كه ضربه‌ي سر شيث رضايي با بي‌دقتي به خارج از زمين رفت.

حامد كاويانپور در دقيقه‌ي چهارم نخستين كارت زرد بازي را دريافت كرد. نخستين ضربه‌ي كرنر بازي براي استقلال با ضربه‌ي سر واحدي نيكبخت از بالاي دروازه پرسپوليس به بيرون رفت. در دقيقه‌ي 12 بازي بار ديگر استقلال به روي ضربه‌ي كرنر صاحب فرصت شد كه شوت رضا عنايتي با اختلاف اندكي از كنار دروازه به بيرون رفت.

در ادامه و در حالي كه بارش باران تا اندازه‌اي بر بازي دو تيم تاثير گذاشته بود، پاس‌هاي از راه دور و بازي هوايي در دستور كار دو تيم قرار گرفت كه اين شيوه با بي‌دقتي بازيكنان موقعيت خاصي را بر روي دروازه‌ها ايجاد نكرد.

در دقيقه‌ي 20 و در حالي كه خط هافبك استقلال با اشتباهات پياپي براي حريف فرصت سازي مي‌كرد، جواد كاظميان با عبور از مدافعان استقلال با وحيد طالب‌لو در موقعيت تك به تك قرار گرفت كه دروازه‌بان استقلال اين موقعيت را دفع كرد.

واحدي نيكبخت در دقيقه‌ي 22 دومين كارت زرد بازي را دريافت كرد. ارسال مهدي امير آبادي از جناح چپ در دقيقه‌ي 26 با ضربه‌ي سر كريم باقري براي دفع توپ همراه شد كه توپ با اختلاف اندكي از بالاي دروازه‌ راهي كرنر شد.

از اين لحظه به بعد استقلال براي دقايقي كنترل بازي را در دست گرفت. در دقيقه‌ي 30 شوت مهرداد اولادي از كنار دروازه‌ي طالب‌لو به بيرون رفت.

در دقيقه‌ي 34 بازي زماني كه علي انصاريان در كنار خط توپ را به طرف نيمكت ذخيره‌هاي استقلال شليك كرد به طرف قلعه‌نويي رفت و با در آغوش گرفتن سرمربي استقلال از وي دلجويي كرد.

در دقيقه‌ي 37 ناهماهنگي طالب‌لو و مدافع استقلال سبب شد تا عليزاده بتواند با ضربه‌ي سر بر روي توپ تاثيرگذار شود، در ادامه تلاش طالب‌لو و عليزاده براي تصاحب توپ منجر به مصدوميت دو بازيكن و اعلام خطا به سود استقلال شد.

در دقيقه‌ي 40 استقلال دروازه‌ي پرسپوليس را با خطر مواجه ساخت ابتدا شوت رضا عنايتي توسط كريم باقري دفع شد، سپس توپ نصيب فرزاد مجيدي شد كه ضربه‌ي وي را حامد كاويانپور به كرنر فرستاد در نهايت نيمه‌ي نخست اين ديدار با تساوي بدون گل پايان يافت.

به گزارش ايسنا، با آغاز نيمه‌ي دوم دو تيم بازي پرتحرك و با انگيزه‌تري را به نمايش گذاشتند. در دقايق ابتدايي نيمه‌ي دوم استقلالي‌ها كنترل بازي را در دست گرفتند اما از فرصت‌هايشان استفاده نكردند. سپس نوبت پرسپوليس بود كه با حركت كاظميان در عمق و شوت وي، دروازه‌ي استقلال را با خطر مواجه سازد كه طالب‌لو اين ضربه را دفع كرد.

در دقيقه‌ي پنجاه و شش بازي سرانجام قفل دروازه‌ي پرسپوليس باز شد. حركت فرزاد مجيدي از جناح راست و پاس وي در عمق به رضا عنايتي رسيد تا اين بازيكن دروازه‌ي پرسپوليس را بگشايد. پيش از اين گل، اميرحسين صادقي از تيم استقلال كارت زرد دريافت كرده بود.

پس از اين گل تيم پرسپوليس مجبور به يك تعويض اجباري شد و كريم باقري به دليل مصدوميت جاي خود را به حاجي زاده داد. همچنين انتظاري جايگزين معدنچي شد تا بتواند قواي تهاجمي پرسپوليس را براي جبران گل زده افزايش دهد. همانطور كه انتظار مي‌رفت پس از گل استقلال تيم پرسپوليس بازي را در اختيار گرفت و سعي كرد با افزايش حملات از جناحين و ارسال بر روي دروازه‌ي استقلال گل خورده را جبران كند. اما به نظر مي‌رسيد بازيكنان اين تيم برنامه‌ي خاصي براي چنين لحظه‌اي نداشتند. حملات پرسپوليس از جناح راست و چپ با بي‌دقتي اولادي و كاظميان از دست مي‌رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در دقيقه‌ي 75 بازي مجتبي جباري بر روي يك ضد حمله صاحب فرصت شد كه در موقعيت تك به تك توپ وي توسط فرشيد كريمي به كرنر فرستاده شد. بر خلاف نيمه‌ي اول كه خط هافبك استقلال پر اشتباه ظاهر شد در نيمه‌ي دوم آنها فرصت‌هاي زيادي را براي مهاجمان اين تيم خلق كردند. اما جايگيري اشتباه مهاجمان در موقعيت آفسايد سبب شد تا نتوانند از اين فرصت‌ها استفاده كنند. در دقيقه‌ي 80 پژمان نوري يكي از بهترين فرصت‌هاي پرسپوليس را به خارج از زمين فرستاد. از اين لحظه به بعد درصد خطاي بازيكنان دو تيم به بالاترين حد خود رسيد. پاس‌هاي اشتباه در ميانه‌ي ميدان سبب شد تا دقايقي دو تيم از بازي هدفمند دور شوند.

در دقيقه‌ي نود بازي ارسال از جناح راست فرصت استثنايي را براي جبران گل خورده در اختيار جواد كاظميان قرار داد كه اين بازيكن به جاي استفاده‏، توپ را از مقابل دروازه‌ي استقلال دفع كرد.

در دقايق پاياني بهروز رهبري فر بر روي يك ضد حمله مجبور به خطا شد و از داور آلماني كارت زرد دريافت كرد. در نيمه‌ي دوم عليرضا منصوريان و سعيد لطفي به جاي مجتبي جباري و سياوش اكبرپور به ميدان آمدند.

در اين بازي پربرخورد مجموعا 42 خطا صورت گرفت كه سهم پرسپوليس 16 و استقلال 26 خطا بود. همچنين بازيكنان استقلال 9 بار و بازيكنان پرسپوليس يك بار در موقعيت آفسايد قرار گرفتند. در نهايت داربي پنجاه و نهم با برتري استقلال تهران به پايان رسيد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27152

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پنجاه و نهمين داربي پايتخت با برتري استقلال پايان يافت، گزارش کامل ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016