يكشنبه 22 آبان 1384

برانكو: انتظارات از تيم ملي مشخص نيست، انتقاد حق رسانه‌هاست، مسايل فني حق من، ايسنا

گويا بزرگ‌ترين مشكل فوتبال ايران من هستم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پس از ديدار امروز برابر تيم ملي توگو گفت: در تورنمنت تهران ضعف و قوت تيم ملي را بررسي كرديم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برانكو ايوانكويچ در جريان كنفرانس مطبوعاتي پس از پايان بازي در جمع خبرنگاران گفت: پيش از اين گفته بودم كه تورنمنت تهران براي شناخت نقاط ضعف و قوت تيم ملي است. طبيعتا در اين مسابقات قدرت خود را برابر حريفان ارزيابي كرديم و من كاملا راضي هستم؛ چرا كه توانستيم توانايي و امكانات بازيكنان را بررسي كنيم.

وي افزود: طبيعي بود كه بازيكنان ما به دليل برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر كه از فردا آغاز مي‌شود و هم‌چنين لژيونرهاي ما كه شنبه آينده در اروپا به ميدان مي‌روند مقداري جوانب احتياط را رعايت كنند. اما بهتر بود كه با شكست مقدونيه در فينال مقابل پاراگوئه بازي مي‌كرديم.

برانكو خاطرنشان كرد: متاسفانه به دليل كمي بدشانسي به اين مهم دست نيافتيم و با وجود موقعيت‌هاي بسيار شكست خورديم. اما امروز در برابر توگو دو گل به ثمر رسانديم و هفت موقعيت صد در صد ديگر را نيز از دست داديم. اما همين كه توانستيم برابر تيمي مانند توگو كه به جام جهاني راه يافته چنين نمايشي ارايه دهيم، راضي‌كننده است.

برانكو در ادامه با اشاره به انتقادات از تيم ملي گفت: هواداران حق اظهارنظر دارند. اگر اين انتقادها عليه من باشد اشكالي ندارد اما در صورتي كه عليه بازيكنان باشد نمي‌توانم آن را درك كنم؛ چرا كه اين بازيكنان سه سال مداوم براي صعود به جام جهاني تلاش كرده‌اند و استحقاق اين انتقادها را ندارند.

وي افزود: در ايران همواره حريفان تيم ملي ايران ضعيف شمرده مي‌شوند اما بايد بدانيم كه تمامي تيم‌ها قابل احترام هستند و هيچ تيم ضعيفي وجود ندارد. در تمام جهان بازي‌هاي تداركاتي براي شناخت نقاط ضعف و قوت انجام مي‌شود و ما نيز تورنمنت تهران را برگزار كرديم تا بازيكنان تيم ملي از نظر فني و تاكتيكي دچار فراموشي نشوند.

سرمربي تيم ملي در مورد نبود طراوت در ميان ملي‌پوشان نيز تاكيد كرد: ما 48 ساعت پيش بازي دشواري در شرايط باراني انجام داديم و به دليل همين شرايط بازيكنان ما چندان باطراوت بازي نكردند اما با اين حال هفت موقعيت صد در صد گل ايجاد كرديم و دو گل نيز به ثمر رسانديم و من اين موضوع را يك كيفيت بزرگ براي تيم ملي مي‌دانم.

برانكو تصريح كرد: به نظر مي‌رسد همه چيز براي شما روشن نيست؛ چرا كه مشخص نمي‌شود از تيم ملي انتظار بازي خوب وجود دارد و يا نتيجه‌گيري. هرگاه تيم خوب بازي مي‌كند اما نتيجه نمي‌گيرد انتقاد مي‌شود و هرگاه كه با وجود بازي بد به نتيجه دست پيدا مي‌كنيم باز هم همان وضعيت تكرار مي‌شود.

وي افزود: تيم ما براي تورنمنت تهران تنها دو جلسه وقت تمرين داشت و شايد هرگز نتوانيم به هماهنگي دست پيدا كنيم.

وي با انتقاد از عدم حضور تماشاگران افزود: چرا براي بازي تيم ملي آن هم برابر تيمي كه به جام جهاني صعود كرده، تماشاگران به ورزشگاه نيامدند؟ توگو به جام جهاني رفته. پس ارزش اين را داشت تا تماشاگران به ورزشگاه بيايند. توگو پس از بازي با پاراگوئه فرصت داشت تا با شرايط تهران سازگار شود و نمايش بهتري داشته باشد اما تماشاگران به ورزشگاه نيامدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سرمربي تيم ملي تصريح كرد: حرف در دهان من نگذاريد كه با رسانه‌ها و مردم مشكل دارم. من با روزنامه‌ها درگير نشده‌ام. آيا تا به حال پيش آمده كه من بپرسم در روزنامه‌ها چه مي‌نويسيد؟ اين كار را نكرده‌ام؛ چون انتقاد را حق شما مي‌دانم. پس مسايل فني نيز حق من است. از زماني كه به جام جهاني راه پيدا كرده‌ايم مدت شش ماه است كه من براي دفاع از تيم ملي به دنبال استدلال مي‌گردم. گويا بزرگ‌ترين مشكل فوتبال ايران من هستم، اما شايد به اين دليل است كه برخي‌ها از قيافه‌ي من خوششان نمي‌آيد. هرگز ايران نتوانسته چنين مقتدرانه به جام جهاني راه يابد. مي‌توانيد از من انتقاد كنيد اما بازيكنان سزاوار چنين چيزي نيستند.

گفتني است در پايان مصاحبه‌ي مطبوعاتي، بين برانكو و برخي از خبرنگاران بحث و مشاجره به وجود آمد كه با برخورد خود خبرنگاران با خبرنگاران معترض، قائله به پايان رسيد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27340

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو: انتظارات از تيم ملي مشخص نيست، انتقاد حق رسانه‌هاست، مسايل فني حق من، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016