يكشنبه 20 آذر 1384

مرتضی محصص، كارشناس فوتبال و مدرس فيفا: شانس صعود ايران و پرتغال بيش از ساير تيم هاست، فارس

خبرگزاري فارس: كارشناس فوتبال و مدرس فيفا گفت: در جمع چهار تيم گروه ‌‌D جام جهاني 2006 شانس صعود ايران و پرتغال بيش از سايرين است.


مرتضي محصص روز يكشنبه در گفت و گو با خبرگزاري فارس، اظهار داشت: ايران در گروه متوسطي قرار گرفت. در اين گروه تيم هاي قدرتمندي مثل برزيل و آرژانتين حضور دارند كه بتوان آن را گروهي دشوار خواند. البته تيم هاي پرتغال و مكزيك آن چنان ضعيف نيستند كه بتوانيم از گروه D به عنوان گروهي آسان براي صعود ياد كنيم.
وي افزود: به طور كلي در گروه خوبي قرار گرفتيم و شانس صعود به مرحله بعد را داريم. اگر با برنامه ريزي و هدفمند عمل كنيم، مي‌توانيم به همراه پرتغال گروه D به مرحله دوم راه پيدا كنيم.
محصص در خصوص رقابت با تيم هاي مكزيك، پرتغال و آنگولا در گروه D مسابقات جام جهاني عنوان داشت: ايران در مرحله مقدماتي با سه شيوه متفاوت بايد بازي كند. بسياري از بازيكنان آنگولا شاغل در ليگ پرتغال هستند. به همين جهت سبك بازي اين تيم شباهت زيادي به بازي پرتغالي‌ها دارد. مكزيك بازي تكنيكي دارد و استفاده از پاس هاي كوتاه يكي از اولويت هاي بازي اين تيم است. مكزيك بازيكنان خيلي خوبي مثل بورگتي و رافائل ماركز دارد كه در كارنامه آنها تجربه بازي در تيم هاي بزرگ اروپائي به چشم مي‌خورد. حضور اين بازيكنان باعث مي‌شود به مكزيك به شكلي ديگري نگاه شود. تيم هاي تكنيك بيشتري قدرت حفظ توپ آنها نيز بالاست و اين خصوصيت را مي‌شود در بازي مكزيك مشاهد كرد.
وي خاطر نشان كرد: پرتغال نه تنها از تكنيك خوبي برخوردار است، بلكه سرعت بالايي نيز در بازي اين تيم به چشم مي‌خورد. رونالدو و پائولتا بازيكناني هستند كه مي‌توانند بازي مستقيم كنند و البته سرعت نيز داشته باشند. فيگو نيز مي تواند در دو جناح به تيمش كمك كند.
اين مدرس فيفا راهكارهاي مقابله با تيم هاي گروه ‌‌D را بدين صورت تشريح كرد: با سه سبك مختلف در جام جهاني رو به رو خواهيم بود. آنگونه يك قدرتي است كه بطور قطع شيوه سنگال را دنبال خواهد كرد. آنها با دفاع از عمق بازي مي‌كنند، به طور حتم تاكيد زيادي روي اين موضوع خواهند داشت. به ويژگي‌هاي مثبت بازي پرتغال و مكزيك هم اشاره شد، اما بهترين راه براي مقابله با اين سه تيم شناخت صحيح آنهاست و سپس برگزاري بازي دوستانه با تيم هايي كه سبك بازيشان شباهت به آنها دارد. بازي با تيم هايي مثل كارستاريكا، ‌نيجريه، كامرون، اسپانيا و ... به برانكو كمك مي‌كند تا با سبك و شيوه سه تيم هم گروه مان در جام جهاني آشنا شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي بازي اول با مكزيك را براي تيم ملي كشورمان در جام جهاني حياتي خواند و گفت: به هيچ عنوان نبايد اين بازي را واگذار كنيم. ما شانس برد برابر اين تيم را داريم. وقتي سنگال در جام جهاني 2002 در اولين بازيش قهرمان دوره قبل را شكست مي‌دهد چه دليل دارد كه تيم ايران نتواند مكزيك را ببرد.
محصص با تاكيد بر برگزاري بازي هاي تداركاتي مناسب تا قبل از جام جهاني بيان كرد: اينكه با چه تيم هايي بازي كنيم تا نقاط ضعف و قوتمان را بيش از پيش بشناسيم، موضوع بسيار مهمي است و كميته فني فدراسيون فوتبال بايد با نگاهي ويژه به آن بپردازد.
وي در پايان تصريح كرد: شانس ايران براي صعود به مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني چيزي در حدود هفتاد درصد است. پيروزي در بازي نخست برابر مكزيك مي‌تواند پله صعود ما از گروه ‌‌D باشد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27878

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرتضی محصص، كارشناس فوتبال و مدرس فيفا: شانس صعود ايران و پرتغال بيش از ساير تيم هاست، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016