يكشنبه 18 تير 1385

خداداد عزيزی مشاور فنی ابومسلم شد! عزيزى: مربى موفقى مى شوم، ايران ورزشی

ايران ورزشى _ از همان زمان كه خداداد عزيزى اعلام كرد به خاطر مشكلات خانوادگى قصد دارد به مشهد بازگردد و ديگر نمى خواهد براى راه آهن بازى كند، بحث بازگشتش به ابومسلم مطرح شد. ابومسلمى ها كه در آن موقع بازيكنان زيادى را به خاطر بلاتكليفى باشگاه از دست داده بودند از اين خبر خوشحال شدند. خداداد را مى توان نامدارترين و موفق ترين بازيكن مشهد ناميد. عزيزى بعد از سال ها بازى در تيم هاى تهرانى و خارجى دوباره به مشهد بازگشته است اما در همان ابتدا عزيزى در مصاحبه هايش اعلام كرد كه قصد خداحافظى از فوتبال را دارد و ديگر نمى خواهد بازى كند. خداداد دليل اين مسأله را بالا رفتن سنش عنوان كرد و معتقد است كه ديگر نمى تواند همانند سال هاى گذشته در زمين تند و تيز و مؤثر باشد. حال ابومسلمى ها كه مى بينند نمى توانند از خداداد عزيزى در فصل آينده به عنوان بازيكن استفاده كنند مى خواهند هر طور شده خداداد را جذب باشگاه كنند.
آمدن خداداد به ابومسلم در شرايط فعلى قطعاً از نظر روانى وزنه سنگينى محسوب خواهد شد. از طرف ديگر ابومسلمى ها مى توانند از تجربه او در ليگ ششم استفاده كنند. به همين خاطر حال كه ابومسلم در حال شكل گيرى دوباره است، در زمان كوتاهى كه تا ليگ ششم دارد بايد كادر فنى خود را معرفى كند.
در اين شرايط خداداد مى تواند به تيم مشهدى كمك زيادى كند. در جلسه اى كه جمعه شب ناصر شفق مديرعامل جديد باشگاه در رابطه با مسأله كادر فنى ابومسلم با اكبر ميثاقيان داشت خداداد عزيزى نيز حاضر بود. شفق تا بامداد شنبه با خداداد صحبت كرد و بعد از آن كه خداداد روى عدم بازى كردن خود پافشارى مى كند بنا به پيشنهاد مديرعامل او قبول مى كند تا به عنوان مشاور فنى و مربى در كنار تيم حضور داشته باشد. ناصر شفق نيز او را طى حكمى رسماً به عنوان مشاور فنى مديرعامل منصوب كرد.
حال قرار است تا خداداد از فردا تست تمرينات را شروع كند و مستقيماً روى آمادگى بازيكنان نظارت داشته باشد. ابومسلمى ها كه زمان را محدود ديده اند با اين كار به غير از جذب خداداد، مى توانند روند آماده سازى تيم را براى ليگ ششم تسريع ببخشند تا زمانى كه سرمربى تيم مشخص شود لااقل تا آغاز ليگ بازيكنان از آمادگى نسبى برخوردار باشند. اما موضوع ديگرى كه به خاطر آن جلسه جمعه شب برگزار شد، مسأله تمديد قرارداد اكبر ميثاقيان است. پس از تعيين مديريت باشگاه مهم ترين مسأله ابومسلم مشخص شدن كادر فنى در ليگ ششم است. اكبر ميثاقيان سرمربى فصل پيش در پايان ليگ پنجم قراردادش با ابومسلم به پايان رسيد اما بلاتكليفى ۲ ماهه ابومسلم باعث شد تا وضعيت ميثاقيان نيز نامعلوم بماند. ميثاقيان مدعى است در اين مدت پيشنهادهايى از باشگاه هاى ديگر داشته كه به خاطر عشق به مردم مشهد و ابومسلم آنها را قبول نكرده است اما در جلسه اى كه جمعه شب با شفق داشت پس از آن كه مديرعامل براى فصل آينده به او ۶۰ ميليون تومان پيشنهاد كرده ميثاقيان اين مبلغ را قبول نكرده است. گفته مى شود اكبر ميثاقيان براى ماندن در ابومسلم تقاضاى ۲۰۰ ميليون كرده است!اما دو طرف در اين باره اختلاف نظر بسيار زيادى دارند. ميثاقيان كه مى گويد به خاطر مردم و فوتبال مشهد به تيم هاى ديگر نرفته است مى داند كه در حال حاضر تمام تيم ها سرمربى جديد خود را انتخاب كرده اند و بعيد است براى فصل جديد پيشنهاد خوبى به او شود اما مسؤولان ابومسلم نيز در ابتداى راه هستند و قصد ندارند هزينه هاى خود را بالا ببرند.
به اين ترتيب به نظر مى رسد شايعات آمدن يك سرمربى خارجى به مشهد قوت بگيرد. به گفته ميثاقيان قرار است امروز نيز جلسه ديگرى بين او و مسؤولان ابومسلم برگزار شود تا در آن تكليف سرمربى سابق روشن شود. اگر امروز ميثاقيان و ابومسلم به توافق نرسند ابومسلمى ها به دنبال مذاكرات خود با مربيان خارجى خواهند رفت.

----------------------

كجا بهتر از ابومسلم؟


ايران ورزشى - شنيدن خبر «مربى شدن» خداداد عزيزى واقعاً عجيب و غيرمنتظره بود! مهاجم تكنيكى و محبوب فوتبال ايران كه در پايان پنجمين دوره رقابت هاى ليگ برتر از فوتبال بازى كردن كناره گيرى كرد، حالا و در ۳۵ سالگى قصد پوشيدن جامه مربيگرى دارد. خداداد مصمم است مربيگرى را از تيمى شروع كند كه به نوعى خودش را مديون اين تيم مى داند. ابومسلم خراسان در ششمين دوره ليگ برتر خداداد عزيزى را به عنوان مربى بر روى نيمكت مربيگرى خواهد داشت.

گمان مى كنى خداداد در عرصه مربيگرى هم مثل دوران بازيگرى موفق خواهد بود؟
< هنوز كه چيزى مشخص نيست. نه حكمى صادر شده و نه مسؤوليتى محول شده است ولى اميدوارم اگر اين مسأله قطعى شد بتوانم به جوانان شهرم خدمت كنم.
جرقه اين مسأله از چه زمانى شروع شد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

< شفق مديرعامل باشگاه ابومسلم از من خواست كه در اين خصوص با يكديگر صحبت كنيم. جمعه شب به ملاقات ايشان رفتم و حدود ۳ ساعت با يكديگر صحبت كرديم. وقتى صداقت و روراستى شفق را ديدم تصميم گرفتم با باشگاه ابومسلم همكارى كنم. مديرعامل ابومسلم به من گفت كه تو در اينجا صاحبخانه محسوب مى شوى و اين حرف ايشان كه نشانه از قدرشناسى شان دارد مرا مجاب كرد تا به طور جدى به همكارى با باشگاه ابومسلم فكر كنم.
ظاهراً علاوه بر مربيگرى، مدير فنى ابومسلم هم مى شوى. پذيرش ۲ مسؤوليت دشوار در جوانى كار سختى نيست؟
< راستش فعلاً تفكيك وظايف صورت نگرفته است و بايد صبر كنيم تا شفق به مشهد برگردند و سپس تصميمات نهايى را اتخاذ كنيم. همان طور كه گفتم هدف من كمك به باشگاه ابومسلم است و به همين دليل در هر قسمت باشگاه كه بخواهند كار مى كنم. به هرحال من چندين سال فوتبال بازى كردم و فكر مى كنم از تجربه خوبى بهره مند باشم. بنويس مربى موفقى مى شوم.
به اين ترتيب بايد فوتبال بازى كردن تو را كاملاً منتفى بدانيم.
< بله. خداداد عزيزى ديگر به عنوان بازيكن در مستطيل سبز حاضر نخواهد شد.
سرمربى ابومسلم چه زمانى مشخص مى شود؟
< شفق به من گفتند كه تمايل زيادى براى حفظ ميثاقيان دارند. تنها اختلاف نظر بين باشگاه و ميثاقيان بحث مسائل مالى است كه اگر به توافق برسند، ميثاقيان قطعاً فصل بعد در ابومسلم خواهد ماند.
حرف آخر.
< تفكر مدير عامل ابومسلم، يك تفكر كاملاً مشخصى است. ايشان تلاش مى كند ابومسلم را به جايگاه واقعى اش برگرداند و حتى بر روى اين تيم براى قهرمانى سرمايه گذارى كرده است. اميدوارم شفق بتواند به مرور زمان تفكراتش را در ابومسلم پياده كند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30835

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خداداد عزيزی مشاور فنی ابومسلم شد! عزيزى: مربى موفقى مى شوم، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016