سه شنبه 28 شهريور 1385

اميررضا خادم: اگر نامه فيفا صحت داشته باشد بايد در جهت رفع مشكل اقدام شود، ايسنا

رييس كميته‌ي تربيت بدني مجلس با اظهار بي‌اطلاعي از نامه‌ي فيفا به فدراسيون فوتبال براي اصلاح اساسنامه‌ي فدراسيون و روشن شدن تكليف كادر مديريتي قبلي فدراسيون و تعيين زمان براي حل اين دو مورد، گفت: در مجموع اين حقيقت وجود دارد كه يك زماني را فيفا براي هماهنگ كردن اساسنامه‌ي فدراسيون با اساسنامه‌ي جهاني در نظر گرفته كه بايد مدنظر قرار گيرد. تا آن زمان هم اميدواريم فدراسيون فوتبال ايران بتواند اين هماهنگي منطقي را به وجود آورد.

اميررضا خادم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: بحث‌هايي كه در خصوص هشدار فيفا در قالب نامه به فدراسيون فوتبال مطرح است، سري قبل نيز وجود داشته و ظاهرا گفته شده بود كه اگر تا زمان ضرب‌الاجل، فدراسيون فوتبال تكليف كادر قبلي را مشخص نكند، محروم مي‌شود، ولي چنين اتفاقي نيفتاد.


رييس فراكسيون ورزش مجلس گفت: هر چند اين موضوع جاي نگراني دارد، اما با توجه به آن كه چيز مستندي در اين ارتباط نديده‌ام، نمي‌توانم اظهارنظر كنم. فكر مي‌كنم اول بايد ببينيم اين موضوع تا چه ميزان جدي است و چقدر صحت دارد و بعد در ارتباط با آن اظهارنظر كنيم.


وي ادامه داد: سري قبل نيز چنين مساله‌اي مطرح بود كه بنده پيگير شدم و فدراسيون فوتبال موضوع را تكذيب كرد و در حال حاضر نيز ظاهرا اين موضوع به شكل ديگري در حال مطرح شدن است.


خادم با بيان اين كه بنده اين موضوع را نه تكذيب مي‌كنم نه تاييد، گفت: بايد باز هم از خود مسوولان فعلي فدراسيون پرسيد چنين چيزي وجود دارد يا خير؟ كه اگر وجود داشته باشد، بايد در جهت رفع مشكل اقدام شود.

رييس كميته‌ي تربيت بدني مجلس، با ضروري دانستن اصلاح اساسنامه‌ي فدراسيون بر اساس اساسنامه‌ي فيفا، گفت: فيفا از فدراسيون‌هاي عضو خواسته است كه اساسنامه‌ي خود را هماهنگ با اساسنامه‌ي فيفا كنند و فدراسيون فوتبال ايران نيز بايد اين هماهنگي را انجام دهد.


وي ادامه داد: به هر حال نمي‌توانيم دست و پا بسته در ارتباط با فيفا و هر سازمان بين‌المللي ديگري عمل كنيم. ما داراي قواعد و رفتارهاي داخلي خود هستيم كه بايد تحقيقا آن چارچوب‌ها و سياست‌هاي مرتبط با ورزش خود را زير سوال نبريم.


نماينده تهران ادامه داد: به هر شكل ما سازمان تربيت بدني را به عنوان متولي ورزش كشور مي‌شناسيم و اين مربوط به يك زمان خاص نبوده است. هر چند كه فدراسيون‌ها به عنوان نهادهاي عمومي غيردولتي مطرح‌اند، ولي طبيعتا همه از سازمان تربيت بدني و مسوول آن اين انتظار را دارند كه ورزش را چه در سطح قهرماني، چه در سطح همگاني و چه در هر سطحي ساماندهي، سياست‌گذاري و رهبري كند.

خادم در ادامه تصريح كرد: طبيعتا زماني كه در اين زمينه رهبري و سياست‌گذاري مي‌شود، بايد در اساسنامه‌ها و چارچوب رفتاري فدراسيون‌ها هم اين مساله ديده شود. حال اين مساله چقدر مي‌تواند همگام با رفتارهاي فدراسيون‌هاي بين‌المللي مثل فيفا باشد جاي بحث دارد و بايد به نوعي ساماندهي شود كه هيچ‌كدام متضرر نشود و زير سوال نرود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خادم در ادامه با بيان اين‌كه چنين مباحثي، «اجرايي» است، گفت: مجلس براساس وظيفه نظارتي خود بايد نسبت به اين مسئله حساسيت نشان دهد و گاهي مشاهده مي‌كنيم به مجلس براي ورود به برخي از مسائل كه كاملا در حيطه مشخص وظايف مجلس است، ايراداتي به عنوان دخالت در اجرا وارد مي‌كنند.


وي خاطرنشان كرد: ولي در ارتباط با اين مسئله خاص به نظر مي‌آيد كه ابتدا به ساكن بايد اميدوار باشيم كه اين موضوع به طور جدي از سوي فدراسيون دنبال ‌شود و بايد از فدراسيون بخواهيم كه مسئله را با توجه به ميزان حساسيت و صحت و سقم آن بررسي كند و بر اساس آن تصميم‌گيري نمايد، لذا اميدواريم كه شرايط به همين شكل باشد و به همين صورت فدراسيون عمل كند.


رئيس كميته تربيت بدني مجلس در پايان گفت: طبيعتا اگر به عنوان دستگاه ناظر مشكل همچنان ادامه پيدا كند و فدراسيون با مشكل مواجه باشد و كار را به نحو احسن انجام ندهد، قطعا رفتارشان محل سؤال خواهد بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31489

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اميررضا خادم: اگر نامه فيفا صحت داشته باشد بايد در جهت رفع مشكل اقدام شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016