يكشنبه 5 فروردين 1386

برد فوتبال ایران مقابل قطر؛ برد کشتی ایران مقابل آمریکا،‌ بی بی سی

برد ایران و پیروزی پرگل برزیل

تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه در دیداری دوستانه موفق شد تیم ملی قطر را در ورزشگاه الغرافه دوحه با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

در این دیدار که به جز رحمان رضایی، بیشتر بازیکنان اصلی تیم ایران را همراهی می کردند، علیرضا واحدی نیکبخت تک گل ایران را در دقیقه هفت بازی به ثمر رساند.

در روز شنبه دیدارهای دوستانه دیگری نیز در سراسر جهان برگزار شد. در مهمتیرن این دیدارها تیم ملی فوتبال برزیل در برابر تیم شیلی به پیروزی پرگل ۴ بر صفر رسید. گلهای برزیل را در این بازی رونالدینیو (۲ گل)، کاکا و خوان به ثمر رساندند.

در دیگر دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال ازبکستان، حریف ایران در جام ملتهای آسیا، موفق شد میزبان خود تیم فوتبال چین تایپه را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد، تیم ژاپن در ورزشگاه یوکوهاما با نتیجه ۲ بر صفر برابر میهمان خود تیم ملی پرو به پیروزی دست یافت و تیم ملی کره جنوبی هم در ورزشگاه جام جهانی شهر سئول با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب میهمانش تیم ملی اروگوئه شد.

ایران و روسیه در فینال جام جهانی کشتی آزاد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری برابر تیمهای آمریکا و ازبکستان به دیدار نهایی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد کراسنویارسک روسیه راه یافت.

تیم ایران در اولین دیدار خود به مصاف تیم آمریکا رفت که موفق شد با نتیجه ۶ بر یک حریف خود را شکست دهد.

محمد رضایی در وزن ۵۵ کیلوگرم مغلوب حریف خود شد، اما بعد از او مهدی تقوی موفق شد مایک زادیک، نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۰۶ را از پیش رو بردارد، حسن طهماسبی جسی جانسن را برد، هادی حبیبی توانست پریتزلوف دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۰۶ را مغلوب کند، رضا یزدانی اندی هروات را شکست داد، امیر عباس مرادی گنجی بر محمد لاوال چیره شد و علیرضا رضایی توانست توانست تولی تامپسون دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی بوداپست را شکست دهد.

تیم ایران در دومین مسابقه خود مقابل تیم ازبکستان قرار گرفت که این تیم را نیز با حساب ۵ بر ۲ شکست داد و با کسب مقام نخست گروه خود به دیدار فینال جام جهانی کشتی راه پیدا کند.

در این دیدار ترکیب تیم ایران همان مسابقه مقابل آمریکا بود با این تفاوت که در وزن ۵۵ کیلوگرم هادی حاجیان به جای محمد رضایی بر روی تشک رفت و توانست آتشیلوف دارنده مدال برنز جهان را شکست دهد. حسن طهماسبی و هادی حبیبی مقابل حریفان ازبک خود شکست خوردند و مهدی تقوی، رضا یزدانی، امیرعباس مرادی گنجی و علیرضا رضایی برابر حریفان ازبکستانی خود پیروز شدند.

در گروه دیگر تیم روسیه با برتری مقابل گرجستان و اوکراین به دیدار فینال رسید.
ایران و روسیه یکشنبه ظهر با هم دیدار می کنند تا قهرمان این دوره جام جهانی کشتی آزاد جهان مشخص شود.

روسیه پیشتاز رقابتهای شنا، شیرجه و واترپلو قهرمانی جهان

در پایان دوازده ماده از رقابتهای جهانی شنا ، واترپلو و شیرجه در ملبورن استرالیا تیم روسیه در صدر جدول توزیع مدالها قرار دارد.

روسها با کسب ۷ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز صدرنشین هستند و تیمهای چین و آلمان به ترتیب با ۴ طلا، ۲ نقره و یک طلا، یک نقره و ۳ برنز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

روسیه تاکنون در رشته هایی چون شنای استقامت ۱۰ کیلومتر مردان، استقامت ۱۰ کیلومتر زنان و رقص هماهنگ در آب زنان (با ۹۹ امتیاز) به مدال طلا دست یافته است، در حالی که در رشته پرش از تخته یک متری ورزشکاران چینی موفق شدند هم در بخش زنان و هم در بخش مردان مدالهای طلا و نقره را بدست آورند.

رقابتهای شنا از روز یکشنبه آغاز خواهد شد که تیم ایران نیز با ۴ شناگر در این رقابتها حضور دارد.

حذف سافین و بلیک از تنیس میامی

دور دوم رقابتهای تنیس میامی آمریکا با حذف سه تنیس باز مطرح جهان آغاز شد.

جیمز بلیک آمریکایی ۲ بر یک مغلوب فلورنت سرا از فرانسه شد، مارکوس باگداتیس از قبرس با همین نتیجه مقابل خوان مارتین دل پوترو از آرژانتین تن به شکست داد و مارات سافین روس در دو ست متوالی نتیجه را به فیلیسیانو لوپز اسپانیایی واگذار کرد.

در سایر بازیهای این مرحله رافائل نادال از اسپانیا، اندی رادیک از آمریکا، اندی مورای از بریتانیا، فرناندو گونزالز از شیلی، میخائیل یوژنی از روسیه و دیوید فرر از اسپانیا حریفان خود را شکست دادند و به دور بعد راه پیدا کردند.

در بخش زنان نیز جاستین هنین از بلژیک، کیم کلایسترز از بلژیک، دارینا سافینا از روسیه، نادیا پترووا از روسیه، ونوس ویلیامز از آمریکا و نا لی از چین با غلبه بر حریفان خود به مرحله بعد صعود کردند.

در پایان این دوره از پیکارها ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به نفرات برتر اهدا می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

* داوران آلمانی قضاوت شصت و دومین دیدار پرسپولیس و استقلال تهران را بر عهده خواهند داشت. طبق اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران، فیلیکس بریج به عنوان داور وسط، مایکل پیگل و رولاند گریپ به عنوان کمکهای اول و دوم، هر سه از کشور آلمان دیدارتیمهای فوتبال پرسپولیس تهران و استقلال تهران درچارچوب مسابقات لیگ برتر در روز دهم فروردین ماه ۱۳۸۶را قضاوت می کنند.

* سخنگوی باشگاه استقلال اهواز اعلام کرد با رفع مشکلات به وجود آمده بین فیروز کریمی و مسئولان باشگاه استقلال اهواز او دوباره در تمرینات تیم شرکت می کند و هدایت این تیم را در ادامه بازیهای لیگ برتر برعهده خواهد داشت.فیروز کریمی در آخرین روزهای سال ۸۵ اعلام کرده بود که به دلیل آنکه علاوه بر امور فنی، مسئولیت کارهای اجرایی باشگاه نیز بر عهده او قرار گرفته، از سرمربیگری این تیم استعفا داده است.

* مسئولان تیم فوتبال بایرن مونیح آلمان نسبت به حکم صادره از سوی کمیته انضباطی یوفا درخصوص کان اعتراض می ‏کنند. در پی رفتار غیر ورزشی اولیورکان دروازه بان تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان در هنگام انجام آزمایش دوپینگ در لیگ قهرمانان اروپا، کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا این دروازه بان را از حضور در یک بازی محروم و به پرداخت ۱۲ هزار و۳۰۰ یورو جریمه نقدی محکوم کرد.

* تعداد زیادی از علاقه مندان به ورزش کریکت در هند از باخت تیم ملی این کشور در برابر تیم ملی کریکت سریلانکا عصبانی شده و روز شنبه دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان خشمگین که به خیابانهای شهرهای مختلف هند ریخته بودند ضمن سر دادن شعار بر ضد بازیکنان و مربی تیم ملی کریکت، آدمکهای آنان را آتش زدند. تیم ملی کریکت هند جمعه شب در مسابقه‌های جهانی کریکت از تیم کریکت سریلانکا شکست خورد و احتمال می رود که از دور مسابقه های جهانی حذف شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32997

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برد فوتبال ایران مقابل قطر؛ برد کشتی ایران مقابل آمریکا،‌ بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016