سه شنبه 27 آذر 1386

علی آبادی: آمدن و رفتنم به اصرار رييس جمهور بود، ايسنا

- خدا نکند کسی خلاف منافع ملی عمل کرده باشد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


محمد علی آبادی رسما از انتخابات فدراسيون فوتبال انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس سازمان تربيت بدنی پس از کناره‌گيری از انتخابات رياست فدراسيون فوتبال با اشاره به اصرار ابتدايی رييس جمهور برای حضور وی در انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: در آن موقع گفتم که فرقی نمی‌کند که من در فدراسيون باشم يا فرد ديگری و هر فرد متدين و کاربلدی می‌تواند خواسته‌های فوتبال دوستان ايران را برآورده کند. رييس جمهور نيز استدلال‌هايی داشت و توجيه ايشان نيز منطقی بود و من نيز تبعيت کردم و وارد انتخابات شدم.

وی ادامه داد: هر چند که کار سنگينی بود اما اين مسووليت را پذيرفتم. با اين حال در همين شرايط نيز فوتبال وقت زيادی از ما می‌گرفت. متاسفانه پس از اين اتفاق‌هايی افتاد و من به رييس جمهور گفتم که بهتر است در انتخابات حضور نداشته باشم. اما ايشان گفتند که بمانم من نيز گفتم کسانی در حال به تپش انداختن جو فوتبال هستند و می‌خواهند فوتبال به آرامش نرسد و آخرين بهانه‌ی آنها نيز مخالفت فيفا با حضور من در انتخابات بود.

وی افزود: پس از اين رييس جمهور اين صحبت‌های من را پذيرفتند. به وی گفتم که چه من باشم چه نباشم فوتبال مورد علاقه‌ی مردم است و فوتبال ايران جايگاه خوبی در آسيا و جهان دارد و اگر مديريت خوبی انجام شود می‌توان از اين توانايی‌ها استفاده کرد. بحث آخر هم همان بود که رييس جمهور گفت که من از کانديداتوری فدراسيون فوتبال خارج شوم و آن طور که اعضای کميته‌ی انتقالی گفته‌اند مجمع تا سه هفته‌ی آينده برگزار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، علی آبادی درباره‌ی مخالفت فيفا با حضورش در انتخابات گفت: کميته‌ی انتقالی در چند نامه‌ای که به فيفا نوشت سرانجام توانست اساس‌نامه‌ای را با امضای شش نفر از اعضا به فيفا بفرستد، آنها گفتند که اين اساس‌نامه نهايی است و همان را به فيفا فرستادند و پس از يکی دو بار برگشت اساس‌نامه ايران نهايی شد و صفايی فراهانی همان اساس‌نامه را به فيفا فرستاد و فيفا نيز اين اساس‌نامه را پذيرفت. سپس بعد از ايرادی که گرفته شد صفايی و ديگر اعضا می‌گفتند اين طور نيست و همه می‌توانند در انتخابات کانديدا شوند. شايد کاسه‌ای زير نيم کاسه بود که اگر به آن برسيم اين مساله را برای مردم روشن خواهيم کرد. اما چيزی که به صورت مکتوب و رسمی وجود دارد همانی است که توسط فيفا و هيات دولت به تصويب رسيده است و ممنوعيتی برای حضور افراد وجود ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی آبادی ادامه داد: در اين هفت، هشت روز تحقيقاتی را برای جمع‌آوری اطلاعات آغاز کرده‌ايم و به نکاتی نيز رسيده‌ايم، اميدواريم که اين طور نباشد که کسی خلاف منافع ملی عمل کرده باشد. اما اگر خدايی نکرده چنين باشد اطلاعات‌مان را خيلی سريع اعلام خواهيم کرد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35257

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی آبادی: آمدن و رفتنم به اصرار رييس جمهور بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016