دوشنبه 3 دي 1386

حاشيه نگاری از نشست يک‌شنبه شب کميته‌ انتقالی فدراسيون فوتبال؛ بی‌نتيجه، اختلاف نظر و انتظار سرد و تاريک خبرنگاران، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


نشست کميته‌ی انتقالی فدراسيون فوتبال يک‌شنبه شب نيز بدون نتيجه‌ی خاصی پايان يافت اما، حاشيه‌های اين جلسه بر متن آن برتری داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اعلام سخنگوی کميته‌ی انتقالی مبنی بر معرفی سرمربی تيم ملی در نشست روز يک‌شنبه‌ی کميته‌ی انتقالی سبب شد تا بر خلاف جلسات پيشين، استقبال بسياری از سوی خبرنگاران به خصوص گزارشگران صدا و سيما از اين جلسه صورت گيرد، به گونه‌ای که از ساعت ۱۷ و يک ساعت پس از آغاز نشست نزديک به ۲۰خبرنگار، عکاس و فيلمبردار در سالن کنفرانس روابط عومی فدراسيون حضور داشتند.

از همان لحظات ابتدايی پيش بينی‌های متفاوتی در مورد نتايج اين نشست ميان خبرنگاران وجود داشت و عده‌ای معتقد بودند که اين جلسه نيز مانند هميشه بی‌نتيجه می‌ماند و برخی ديگر اميد داشتند که با دستی پر فدراسيون فوتبال را ترک می‌کنند.

در اين بين اتفاقی رخ داد که با وجود بی‌ربطی‌اش به فوتبال، حاشيه‌هايی را در اطراف نشست کميته انتقالی ايجاد کرد. ماجرا با حضور ماموران ايستگاه آتش نشانی در کنار ساختمان فدراسيون فوتبال آغاز شد و شايعه‌ی آتش سوی در ساختمان همسايه‌ی فدراسيون فوتبال تمامی خبرنگاران و دوربين‌های تلويزيونی را به خيابان کشاند. شايد اعضای کميته‌ی انتقالی زمانی که در اتاق چهارم فدراسيون فوتبال در حال چانه زنی بر سر وضعيت نامشخص فوتبال ايران بودند خبر نداشتند که در يک قدمی‌شان چه اتفاقاتی در جريان است، البته از آتش خبری نبود اما، بی‌احتياطی همسايه‌ی ديدار به ديوار فدراسيون فوتبال با اتاقی که نشست کميته‌ی انتقالی در آن جريان داشت، سبب شده بود تا آب همه جا را فرا بگيرد اما تنها نتيجه‌ی اين ماجرا هيجانی بود که ماموران آتش نشانی از حضور خبرنگاران بسيار در يک ماموريت معمولی گرفتارش شده بودند.

در نهايت آغاز داربی شهر ميلان بار ديگر خبرنگاران را به پای تلويزيون اتاق کنفرانس روابط عمومی فدراسيون فوتبال کشاند و اين سرگرمی خبرنگاران فرصت خوبی بود تا "صفايی فراهانی" نشست کميته انتقالی را ترک کند. وی به چند خبرنگار که در کنار در خروجی فدراسيون انتظارش را می‌کشيدند اعلام کرد که به دليل مشغله‌ی کاری نشست را ترک می‌کند اما، نارضايتی در چهره‌ی رييس کميته انتقالی به خوبی نمايان بود.

لحظاتی بعد نوبت سرپرست فدراسيون فوتبال بود تا به آرامی نشست کميته‌ی انتقالی را ترک کند و البته به خبرنگاران وعده داد که سخنگوی اين کميته پاسخگوی سوالات آنها خواهد بود.

نمايندگان افکار عمومی در آرزوی کسب خبر بزرگی که ميليون‌ها ايرانی منتظر شنيدن آن بودند، لحظه‌شماری می‌کردند تا "علی رغبتی" از در آسانسور طبقه‌ی همکف فدراسيون فوتبال خارج شود و بالاخره سخنگوی کميته‌ی انتقالی وارد می‌شود، ولی لبخند تلخی که بر لبان "رغبتی" است، نشان می‌دهد که مانند هميشه او هم مطلب جديدی برای گفتن ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رغبتی با بی‌پاسخ گذاشتن سوال بزرگ خبرنگاران در مورد سرمربی تيم ملی از نگرانی کميته‌ی انتقالی پيرامون وضعيت سلامتی "آرتور جرج"، سفر طولانی "حبيبی" به آمريکا و حق پخش تلويزيونی مسابقات تيم ملی و مسايلی صحبت می‌کند که هيچ کدام از اين حرف‌ها خبرنگاران را راضی نکرد. حتی در برخی موارد اطلاعات خبرنگاران از "رغبتی" هم بيشتر است و زمانی که وی از دو دستيار ايرانی سرمربی تيم ملی نام نمی‌برد، بلافاصله گزينه‌های مورد نظر از سوی خبرنگاران معرفی می‌شوند!

رغبتی، پس از انجام وظيفه‌اش محل فدراسيون را ترک می‌کند و با آخرين خودروی مقابل فدراسيون فوتبال به سمت خانه‌اش می‌رود و خبرنگاران بهت‌زده مانند افکار پريشان فوتبالدوستان منتظر، در خيابان‌های سرد و تاريک سئول پراکنده می‌شوند.

Copyright: gooya.com 2016