شنبه 1 دي 1386

صفايی فراهانی: شماهايی که فرش‌های آن چنانی به فيفا هديه می‌داديد، چرا نتوانستيد کاری کنيد، ايسنا

- رفتار صداوسيما ناجوانمردانه است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

رييس کميته‌ی انتقالی فدراسيون فوتبال از صدا و سيما به خاطر آنچه که آن را استفاده‌ی نامطلوب از رسانه‌ی ملی در جهت حل مشکلات فوتبال می‌خواند، انتقاد کرد.

محسن صفايی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين که هجمه‌ی تبليغاتی صدا و سيما اين‌روزها برای زير سوال بردن عملکرد کميته‌ی انتقالی يک حرکت خلاف منافع ملی است، اظهار کرد: عليرغم اين‌که اعلام کردم که اگر صدا و سيما خواهان پرداختن بی‌غرض به مشکلات کنونی فوتبال است، حاضرم در يک مناظره با مسوولان سازمان تربيت بدنی شرکت کنم اما، متاسفانه صدا و سيما نه تنها به اين موضوع توجه نکرد، بلکه برخلاف اهداف فوتبال و منافع ملی، با دعوت از افراد معلوم الحالی که سابقه‌ی روشنی در فوتبال دارند، به دنبال مشکل آفرينی برای فوتبال است.

وی افزود:‌ تريبونی که متعلق به ملت ايران است و با پول ملت اداره می‌شود، چرا بايد در اختيار آدم‌هايی قرار گيرد که بدترين شرايط را در زمان مديريت‌شان برای فوتبال ايران رقم زده‌اند؟ نمی‌دانم چرا تلويزيون محل بحث در مورد مسايل خصوصی شده است و رفع مشکلات فوتبال به حاشيه رانده شده است؟

صفايی‌فراهانی تاکيد کرد: اگر صدا و سيما با شخص من مشکلی دارد، چرا بقيه‌ی اعضای کميته انتقالی را برای بررسی عملکردها و موشکافی مشکلات دعوت نمی‌کند. صدا و سيما برای رسيدگی به مشکلات فوتبال يک‌جانبه رفتار می‌کند.

رييس کميته‌ی انتقالی اظهار کرد: متاسفانه تلويزيون صبح و بعد از ظهر جمعه با دعوت از ميهمانی خاص به طرح موضوعاتی پرداخت که مطرح شدن اين موضوعات از جانب اين افراد تنها عقده گشايی و سرپوش گذاشتن بر کارنامه‌ی ناموفق‌شان در فوتبال بود. در يک تريبون ملی چرا بايد به اين افراد چنين جايگاهی داده شود تا با فرافکنی، برخی افراد بی‌دفاع را در افکار عمومی زير سوال ببرند؟

وی گفت: صدا و سيما بهتر است به جای اين گونه رفتارها به فکر حل مشکلات باشد. من هم می‌توانم در يک کنفرانس مطبوعاتی با تمام رسانه‌های داخلی و خارجی تمام مواردی را که در اين مدت و حتی در زمان مديريت اين آقايان بر سر فوتبال آمده را مطرح کنم و تمام مدارک محرمانه‌ای که موجود است را به رسانه‌ها بکشانم اما، به خاطر منافع ملی اين کار را نکرده و نمی‌کنم.

رييس کميته‌ی انتقالی تاکيد کرد: هيچ‌گاه با استناد به مدارک نخواستم عليه‌ی مقصران حرفی بزنم. اگر هم حرفی زده نشده، دليلی بر عدم توانايی برای بازگو کردن مشکلات نيست. نمی‌خواهم مانند صدا و سيما ناجوانمردانه‌ترين رفتارها را برای توجيه عملکرد‌ها در پيش بگيرم.

وی به ايسنا گفت: اگر هدف صدا و سيما خدمت به جامعه است، چرا يک جانبه و يک صدا فرياد عدالتخواهی فوتبال را سر می‌دهد. من حاضرم با همين افرادی که امروز لحظه به لحظه در تريبون ملی اظهار نظرهای شخصی خود را مطرح می‌کنند، مناظره کنم تا مشخص شود که اطلاعات آنها چقدر درست است.

صفايی فراهانی تاکيد کرد: چطور اين افرادی که نتوانستند يک کرسی در فيفا و afc بگيرند امروز حضور موثر فوتبال ايران در فيفا و afc را ناشی از ارتباطات خارج از عرف می‌دانند. شماها که روابط زير ميزی را بلد بوديد و مدام در کوچک‌ترين مسايل فوتبال داخلی دخالت می‌کرديد و فرش‌های آن‌چنانی را برای سران فيفا هديه می‌برديد، چطور نتوانستيد در زمان حضورتان موقعيت فوتبال ايران را در تصميم‌گيری‌های afc پايدار کنيد؟ متاسفانه تمام اين ادعاها در حالی مطرح می‌شود که هيچ کس آن سوی داستان را بازگو نمی‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس کميته‌ی انتقالی تاکيد کرد: متاسفانه تلويزيون نيز بددهن‌ترين افراد را برای بحث‌های کارشناسی فوتبال و مشکلات فوتبال دعوت می‌کند، در حالی که اين روزها اختيار فوتبال ايران با کميته‌ی انتقالی است اما، يک نفر از کميته‌ی انتقالی نيز در طول اين مدت در برنامه‌های تلويزيونی حضور نداشته است. اين خدمت به فوتبال نيست و من نيز متاسفم که در يک رسانه‌ی دولتی بر خلاف منافع دولت و ملت رفتار می‌شود.

صفايی فراهانی هم‌چنين در مورد آخرين وضعيت سرمربی تيم ملی فوتبال ايران به ايسنا گفت: بحث‌هايی در مورد کميته‌ی تيم ملی مطرح شده و پيشنهاداتی نيز از طرف اعضا ارايه شده، ولی هنوز هيچ جمع بندی نهايی برای ارايه به افکار عمومی صورت نگرفته است. متاسفانه اسامی اين روزها در مطبوعات مطرح می‌شود که هنوز تصميم‌گيری قطعی در مورد آن نشده است و من متعجبم که چرا برخی افراد رفتارهای اين چنينی را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: آرتور جورج و ژاک سانتينی از گزينه‌هايی هستند که کميته‌ی انتقالی مذاکراتی با آنها داشته است اما هنوز هيچ چيز قطعی نيست و هر گونه اظهارنظر در اين مورد خيال پردازی است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35305

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفايی فراهانی: شماهايی که فرش‌های آن چنانی به فيفا هديه می‌داديد، چرا نتوانستيد کاری کنيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016